Opel Astra

Opel

Cena od 59 900 do 101 300 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • dobre właściwości jezdne
  • bogate wyposażenie standardowe i opcjonalne.

Słabe strony

  • zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy
  • można narzekać na komfort przy większych rozmiarach felg.

Ocena t4c: 8.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.0 s do 13.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
370/1210
Action
zużycie paliwa
od 3.5 l do 6.1 l / 100km
Action
moc
od 95 KM do 200 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

V generacja Opla Astry produkowana od 2015 roku przebojem wdarła się na polski rynek. Nie bez powodów nowy hatchback Opla szybko stał się jednym z najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce.

Astra to niezwykle dopracowany i przemyślany samochód, który spotyka się z pozytywnymi recenzjami w prasie motoryzacyjnej i pod względem właściwości jezdnych czy poziomu wykończenia wnętrza często stawiany jest na równi z liderami segmentu, takimi jak Volkswagen Golf, czy Ford Focus. Należy podkreślić, że Astra nigdy wcześniej nie była aż tak dobrym samochodem.

Dodatkowym atutem może być polska produkcja auta – samochód wytwarzany jest w fabryce w Gliwicach. Model występuje również w wersji kombi. Warto wspomnieć także o wyróżnieniu, które zdobyła Astra – w 2016 r. została uhonorowana tytułem Word Car of the Year.

Wnętrze

We wnętrzu Astry widać wysoką jakość wykonania i wykorzystanych materiałów oraz doskonałe spasowanie elementów.

Już w standardzie otrzymujemy duży, wygodny w obsłudze ekran dotykowy systemu multimedialnego, a liczba przycisków na konsoli centralnej została ograniczona do niezbędnego minimum. Zgodnie z najnowszymi trendami system już w standardzie oferuje pełną integrację ze smartfonem. Do tego użytkownik otrzymuje złącze USB, AUX-in oraz Bluetooth.

Astra oferuje szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy, dzięki czemu każdy znajdzie tutaj wygodną pozycję. Zastrzeżenia można mieć jedynie do lekko ograniczonej widoczności przez niewielką tylną szybę. W piątej generacji Astry na kolana pasażerów tylnej kanapy udało się wygospodarować o 35 mm więcej miejsca niż w przypadku poprzednika.

Samochód wyposażono w 370-litrowy bagażnik – większy niż w Fordzie Focusie, ale nieco mniejszy niż w Volkswagenie Golfie. Oparcie tylnej kanapy w standardzie jest dzielone w stosunku 40:60. Dzięki takim rozwiązaniom i odpowiednim gabarytom wnętrza Astra z powodzeniem sprawdzi się jako samochód dla rodziny.

Za kierownicą

Układ jezdny Astry piątej generacji cechuje się bardzo dobrym zachowaniem na nierównych drogach i według opinii dziennikarzy motoryzacyjnych może z powodzeniem konkurować z najlepszymi samochodami w tej klasie.

Zawieszenie pracuje odpowiednio cicho i skutecznie izoluje od nierówności nawierzchni, chociaż nie jest też przesadnie miękkie. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza jeżeli auto ma być wyposażone w felgi o rozmiarze większym niż 17 cali.

Co więcej Astra potrafi zaangażować w jazdę, a dobrze wyważony układ kierowniczy w połączeniu z niewielką masą samochodu pozwalają precyzyjnie i pewnie pokonywać zakręty. W opcji pojawia się przycisk Sport, którym możemy wyostrzyć reakcję samochodu na ruchy kierownicą.

Silniki

Opel Astra może być napędzany silnikami benzynowymi o mocach od 100 do 200 KM oraz wysokoprężnymi CDTI o mocach od 95 KM do 160 KM.

Wśród silników benzynowych na uwagę zasługuje litrowa, 3-cylindrowa, turbodoładowana jednostka o mocy 105 KM, która w połączeniu z manualną, 5-biegową skrzynią zapewnia Astrze przyzwoite przyspieszenie (11,2 s do 100 km/h) i zużycie paliwa na poziomie 4,5 l/ 100 km (w testach prasowych około litra więcej).

Litrowa jednostka dostępna jest również z 5-biegową, zautomatyzowaną skrzynią, ale nie polecamy tej konfiguracji, ponieważ przekładania znacząco obniża osiągi samochodu. Dla osób, które planują pokonywać Astrą długie dystanse, poleca się silniki wysokoprężne, które imponują cichą pracą.

Technologia i bezpieczeństwo

Opisywany model umożliwia korzystanie z niemal wszystkich dostępnych na rynku elektronicznych asystentów kierowcy. W wyższych wersjach wyposażenia można zamówić najbardziej zaawansowane światła LED IntelliLux, które po zmroku pozwalają na ciągłą jazdę na światłach drogowych.

Opcją godną uwagi jest system Opel OnStar, który spełnia funkcję osobistego asystenta kierowcy – pozwala na diagnostykę i zdalną obsługę pojazdu za pomocą smartfona, tworzy hotspot Wi-Fi, pomaga wyszukiwać lokalizacje na mapie czy zapewnia całodobowe połączenie alarmowe z asystentem w centrali. Z kolei system multimedialny IntelliLink współpracuje ze smartfonami i tabletami z systemem Android lub iOS.

W standardzie w Oplu Astra otrzymujemy przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki w obu rzędach siedzeń. Do dyspozycji są dwa zapięcia ISOFIX na tylnej kanapie.

Dostępny w Astrze system Opel OnStar pozwala za pomocą smartfona sprawdzić ciśnienie w oponach, dystans do kolejnego tankowania, żywotność oleju czy zlokalizować samochód.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Focus

Rodzinny hatchback, który potrafi zaoferować frajdę z jazdy


Cena od 65 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Mazda 3

Japońska alternatywa dla Focusa z ciekawymi rozwiązaniami technicznymi


Cena od 68 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Renault Megane

Warta rozważenia propozycja w segmencie hatchbacków


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

SEAT Leon

Wyrazisty hatchback bazujący na sprawdzonych rozwiązaniach Volkswagena


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()