Opel Astra Sports Tourer

Opel

Cena od 63 800 do 105 450 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • dobre właściwości jezdne
  • bogate wyposażenie standardowe i opcjonalne.

Słabe strony

  • zbyt mocno wspomagany układ kierowniczy
  • można narzekać na komfort przy większych rozmiarach felg.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.7 s do 13.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
540/1630
Action
zużycie paliwa
od 3.5 l do 6.2 l / 100km
Action
moc
od 95 KM do 200 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

V generacja Opla Astry, produkowana od 2015 roku, przebojem wdarła się na polski rynek. Początkowo Astra dostępna było jako hatchback, jednak chwilę potem do gamy dołączyło kombi.

Nie bez powodów obie jej wersje szybko stały się jednymi z najchętniej kupowanych, nowych samochodów w Polsce. V generacja Astry to niezwykle dopracowany i przemyślany model, który spotyka się z pozytywnymi recenzjami w prasie motoryzacyjnej i często stawiany jest na równi z liderami segmentu – jak Volkswagen Golf czy Ford Focus – jeżeli chodzi o właściwości jezdne i poziom wykończenia wnętrza.

Należy podkreślić, że Astra nigdy wcześniej nie była aż tak dobrym autem, a miły dla nas akcent stanowi fakt, że produkuje się ją w Polsce, w fabryce w Gliwicach. Astra zdobyła tytuł Światowego Samochodu Roku 2016. Oferowana jest również jako 5-drzwiowy hatchback.

Wnętrze

We wnętrzu Astry czuć wysoką jakość wykonania i wykorzystanych materiałów oraz doskonałe spasowanie elementów. Już w standardzie otrzymujemy duży, wygodny w obsłudze ekran dotykowy systemu multimedialnego, a liczba przycisków na konsoli centralnej została ograniczona do niezbędnego minimum.

Zgodnie z najnowszymi trendami system już w bazowej wersji Astry oferuje pełną integrację ze smartfonem. Do tego złącze USB, AUX-in oraz Bluetooth. Zastrzeżenia można mieć jedynie do lekko ograniczonej widoczności przez niewielką tylną szybę.

Astra zapewnia szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy, co sprawia, że każdy znajdzie tutaj wygodną pozycję, a siedzący z tyłu również nie powinni narzekać na brak miejsca . W V generacji Astry na kolana pasażerów tylnej kanapy udało się wygospodarować o 35 mm więcej miejsca niż w przypadku poprzednika.

Bagażnik Astry Sport Tourer jest o 40 l większy w porównaniu z tym w hatchbacku i oferuje 540 litrów. To zdecydowanie więcej niż w Fordzie Focusie kombi (476 l), ale ponad 100 litrów mniej niż w Volkswagenie Golfie Variancie.

Przestrzeń bagażowa Astry Sport Tourer posiada wiele praktycznych udogodnień, a po złożeniu oprać tylnej kanapy (dzielonych w stosunku 40:60) otrzymujemy niemal płaską powierzchnię.

Za kierownicą

Układ jezdny Astry V generacji cechuje się bardzo dobrymi manierami na nierównych, polskich drogach i według opinii dziennikarzy motoryzacyjnych może z powodzeniem konkurować z najlepszymi samochodami w tej klasie.

Zawieszenie pracuje odpowiednio cicho i skutecznie izoluje od nierówności nawierzchni, chociaż nie jest przesadnie miękkie. Warto o tym pamiętać, jeżeli będziemy decydować się na felgi w rozmiarze większym niż 17 cali.

Co więcej, Astra potrafi zaangażować w jazdę, a dobrze wyważony układ kierowniczy w połączeniu z niewielką masą samochodu pozwalają precyzyjnie i pewnie pokonywać zakręty.

W opcji pojawia się przycisk Sport, którym możemy wyostrzyć reakcję samochodu na ruchy kierownicą. Astra Sport Tourer w porównaniu z hatchbackiem wykazuje bardzo zbliżone maniery na drodze i dopiero przy bardzo szybkiej jeździe w zakrętach można poczuć nieco większą tendencję do nadrzucania tyłem.

Silniki

Opel Astra V generacji może być napędzany silnikami benzynowymi o mocach od 100 do 200 KM oraz wysokoprężnymi CDTI o mocach od 95 KM do 160 KM.

Wśród silników benzynowych na uwagę zasługuje litrowa, 3-cylindrowa, turbodoładowana jednostka o mocy 105 KM, która w połączeniu z manualną, 5-biegową skrzynią zapewnia Astrze przyzwoite przyspieszenie (11,2 s do 100 km/h) i zużycie paliwa na poziomie 4,5 l/100 km (w testach prasowych około litra więcej).

Litrowa jednostka dostępna jest również z 5-biegową, zautomatyzowaną skrzynią, ale nie polecamy tej konfiguracji, ponieważ przekładania znacząco obniża osiągi samochodu.

Dla osób, które planują pokonywać Astrą długie dystanse, rekomendujemy silniki wysokoprężne o imponującej kulturze pracy.

Technologia i bezpieczeństwo

Opel Astra V generacji może być wyposażony w niemal wszystkich dostępnych na rynku elektronicznych asystentów kierowcy. W wyższych wersjach wyposażenia da się zamówić najbardziej zaawansowane światła LED IntelliLux, które po zmroku pozwalają na ciągłą jazdę na światłach drogowych.

Opcją godną uwagi jest system Opel OnStar, spełniający funkcję osobistego asystenta kierowcy – umożliwia diagnostykę i zdalną obsługę pojazdu za pomocą smartfona, tworzy hotspot Wi-Fi, pomaga wyszukiwać lokalizacje na mapie i zapewnia całodobowe połączenie alarmowe z asystentem w centrali. Z kolei system multimedialny IntelliLink współpracuje ze smartfonami i tabletami z systemem Android lub iOS.

W standardzie w Oplu Astra otrzymujemy przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki w obu rzędach siedzeń. Do dyspozycji są dwa zapięcia ISOFIX na tylnej kanapie.

Dostępny w Astrze system Opel OnStar pozwala za pomocą smartfona sprawdzić ciśnienie w oponach, dystans do kolejnego tankowania, żywotność oleju czy zlokalizować samochód.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i30 kombi

Niedrogie w zakupie i eksploatacji przestronne i komfortowe kombi


Cena od 64 500 PLN
Ocena t4c: 7.1/10
Zobacz

Peugeot 308 SW

Oszczędne silniki, duży bagażnik i komfort ujęte w stylowym nadwoziu kombi


Cena od 73 000 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Skoda Octavia Combi

Jedno z najlepszych rodzinnych kombi - mnóstwo przestrzeni za rozsądną cenę


Cena od 66 750 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Volkswagen Golf Variant

Solidne kombi z dużym bagażnikiem i szeroką paletą silników


Cena od 72 390 PLN
Ocena t4c: 8.4/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()