Opel Insignia Country Tourer

Opel

Cena od 128 500 do 174 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • Atrakcyjny wygląd
  • ciekawe wnętrze
  • wszechstronny charakter

Słabe strony

  • Przeciętny bagażnik
  • wysokie zużycie paliwa topowych silników

Ocena t4c: 7.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.7 s do 10.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
560/1665
Action
zużycie paliwa
od 6.3 l do 8.9 l / 100km
Action
moc
od 140 KM do 260 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Opel Insignia Sports Tourer to jedna z trzech wersji nadwoziowych (kombi) limuzyny klasy średniej, która zadebiutowała w 2008 roku, zastępując bardzo dobrze znaną na naszym rynku Vectrę.

Odmiana kombi w 2013 roku została wzbogacona wersją Country Tourer z podwyższonym zawieszeniem i plastikowymi nakładkami na nadwoziu.

Auto przeszło już dwa faceliftingi (2013 i 2015 r.), poprawiające m.in. zawieszenie, kokpit, systemy multimedialne, a także wprowadzające nowe silniki.

Wnętrze

Deska rozdzielcza po faceliftingu otrzymała nie tylko lepsze materiały, lecz także dotykowy ekran i nowy panel klimatyzacji, które w znacznym stopniu uporządkowały projekt i ułatwiły obsługę podstawowych systemów auta. Przed oczami kierowca ma ogromny cyfrowy wyświetlacz, który zastępujący tradycyjne, analogowe wskaźniki. Do jego obsługi trzeba się jednak przyzwyczaić.

Wnętrze Insignii Sports Tourer należy pochwalić za wysoką jakość wykonania, choć nie tak dobrą jak np. w Volkswagenie Passacie. Insignia oferuje całkiem przestronne wnętrze z odpowiednią ilością miejsca zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie.

W przypadku kombi mamy go jeszcze więcej niż w sedanie i liftbacku. Bagażnik auta mieści od 540 do 1530 litrów, co jest akurat wartością przeciętną (nieco więcej niż w Mondeo kombi – 500 l, ale znacznie mniej niż w przypadku Passata Varianta – 650 l) – nawet auta klasę niżej mogą zaoferować większą przestrzeń (Skoda Octavia Combi: 610-1740 l).

Uwagę zwraca wielka klapa, która otwiera się razem z tylnymi światłami. Te dla bezpieczeństwa zdublowano w postaci niewielkich pionowych lamp po bokach bagażnika.

Za kierownicą

Zawieszenie Insignii radzi sobie całkiem sprawnie nie tylko na równych, ale też na wyboistych drogach. Nawet opcjonalne 19-calowe koła nie wpływają w znacznym stopniu na obniżenie komfortu podróżowania. W opcji istnieją nawet „dwudziestki” z oponami w rozmiarze 245/35 R20.

Duże kombi Opla czuje się najlepiej na autostradzie – samochód prowadzi się pewnie i gwarantuje bardzo wysoki komfort akustyczny. Przyjemność z jazdy psuje nieco mało komunikatywny układ kierowniczy, w zakrętach zaś można odczuć, że mamy do czynienia z dosyć ciężkim kombi, któremu trochę brakuje zwinności.

Silniki

Paleta jednostek benzynowych w Oplu Insignia Sports Tourer to turbodoładowane silniki o pojemnościach od 1,4 do 2 litrów i mocy od 140 do 250 KM oraz bazowa jednostka wolnossąca 1,8 Ecotec o mocy 140 KM. Silnik 1,4 Turbo Ecotec opcjonalnie może być wyposażony w instalację LPG. Na szczycie palety stoi 325-konna Insignia OPC.

Diesle to 1,6 CTDI i 2,0 CTDI o przedziale mocy 120-170 KM. Są zdecydowanie bardziej ekonomiczne od benzynowych odpowiedników, choć deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa na poziomie 4,1 l/100 km w Insignii 1,6 CDTI EcoFLEX raczej ciężko będzie uzyskać.

6-biegowa automatyczna skrzynia to opcja niedostępna tylko z podstawowymi silnikami. Natomiast napęd 4x4 dostępny jest za dopłatą tylko z najmocniejszymi 2,0 Turbo 250 KM i 2,0 CDTI 170 KM.

Technologia i bezpieczeństwo

W standardzie w podstawowej Insignii otrzymamy m.in. 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji ESP (5 gwiazdek w teście Euro NCAP), manualną klimatyzację, tempomat, radio z 6 głośnikami i 4,2-calowym wyświetlaczem, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, fotel kierowcy z elektryczną regulacją i 16-calowe felgi stalowe.

Warto zwrócić uwagę na system Opel OnStar, opcjonalny w bazowych i seryjny w bogatszych wersjach. To innowacyjny interaktywny pokładowy system komunikacji, który zdiagnozuje samochód, zapewni obsługę auta przez smartfona i stworzy mobilny hotspot, a w razie wypadku wezwie pomoc. System działający na podstawie sygnału GPS i wbudowanych czujników pomoże również w odnalezieniu auta po kradzieży – właściciel może nawet zdalnie zablokować zapłon w celu uniemożliwienia kolejnego uruchomienia silnika.

Wśród innych elementów wyposażenia Insignii nie zabraknie m.in. aktywnego tempomatu, układu ostrzegania przed zmianą pasa ruchu i o pojeździe w martwym polu, systemu rozpoznawania znaków czy też aktywnego wspomagania parkowania.

W 2009 roku Opel Insignia otrzymał prestiżowy tytuł Światowego Samochodu Roku. Co ciekawe, wygrał zaledwie jednym punktem z Fordem Fiestą.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Skoda Octavia Scout

Kombi z napędem 4x4 w standardzie - mnóstwo miejsca i wszechstronność


Cena od 109 860 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Subaru Outback

Duże, solidne i przestronne kombi ze świetnym napędem 4x4


Cena od 147 125 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Volkswagen Passat Alltrack

Atrakcyjne, praktyczne kombi, które nie boi się zjechać z asfaltu


Cena od 149 990 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Volvo S60 Cross Country

Uterenowiony sedan z opcjonalnym napędem 4x4


Cena od 160 100 PLN
Ocena t4c: 6.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()