Opel Insignia Grand Sport

Opel

Cena od 99 900 do 150 400 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • Dobrze wykonane wnętrze
  • atrakcyjna cena
  • bogate wyposażenie

Słabe strony

  • Niewiele miejsca nad głową z tyłu
  • przeciętny bagażnik

Ocena t4c: 7.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.3 s do 11.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
490/1450
Action
zużycie paliwa
od 4.0 l do 8.6 l / 100km
Action
moc
od 140 KM do 260 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Opel Insignia Grand Sport to przedstawiciel szeroko pojętej klasy średniej i konkurent dla takich aut jak Volkswagen Passat czy Toyota Avensis. Model ten zadebiutował w 2008 roku i zastąpił popularną, aczkolwiek już nieco przestarzałą Vectrę. Nowa nazwa niosła ze sobą nie tylko całkowicie zmienioną stylistykę, ale także znacznie bogatsze wyposażenie i nowoczesne rozwiązania.

Druga generacja Opla Insigni zaprezentowana została na początku 2017 roku. W stosunku do swojego poprzednika cechuje się nieco większymi wymiarami, niższą masą oraz szeregiem technologii wspierających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo podróżowania. Zmieniono także stylistykę – pozostawiono tutaj wiele charakterystycznych przetłoczeń, ale jednocześnie postawiono na znacznie lżejszą optycznie i agresywniejszą stylistykę wpisującą się w nowy język stylistyczny marki. Zrezygnowano jednocześnie z klasycznego sedana, skupiając się wyłącznie na wersji Grand Sport (liftback) oraz Grand Tourer (kombi).

Opel Insignia drugiej generacji to także ostatni model tej niemieckiej marki stworzony wspólnie z koncernem General Motors. W 2017 roku Opel trafił w ręce francuskiego koncernu PSA, a każdy kolejny produkt tej firmy będzie wykorzystywał technologie zapożyczone z Peugeota i Citroena.

Wnętrze

Kokpit Insigni Grand Sport został zaprojektowany w minimalistycznym stylu, co jest wyraźnym przeciwieństwem poprzednika cechującego się przeładowaną przyciskami konsolą środkową. W nowym modelu liczbę jakichkolwiek przełączników ograniczono do minimum, pozostawiając jedynie najważniejsze elementy odpowiedzialne za sterowanie systemami bezpieczeństwa i klimatyzacją.

Centralne miejsce na lekko skierowanej w stronę kierowcy desce zajmuje ekran systemu IntelliLink, który to w zależności od wersji wyposażenia oferuje szereg najróżniejszych funkcji, począwszy od sterowania systemem audio, a na nawigacji kończąc. Jest on uznawany za jedną z lepszych konstrukcji na rynku – wyróżnia się szybkością działania oraz sprawną reakcją na dotyk.

W standardowym wyposażeniu Insigni znajdują się klasyczne analogowe zegary z 4,2-calowym wyświetlaczem komputera pokładowego. Za dopłatą możemy zastąpić je 8-calowym wyświetlaczem, który w zależności od wybranego widoku może przekazywać najważniejsze parametry jazdy lub komunikaty z nawigacji.

Opel Insignia Grand Sport oferuje bardzo dużo przestrzeni – zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Przednie fotele, nawet w standardowej wersji są bardzo komfortowe i świetnie sprawdzają się podczas dłuższych podróży. W najbogatszej odmianie (w niższych za dopłatą) dostępne są fotele AGR. Nazwa ta pochodzi od niemieckiej akcji „dla zdrowego kręgosłupa”. Ich konstrukcja została opracowana przez czołowych ortopedów, a w swoim założeniu mają idealnie podpierać plecy, tak aby kręgosłup przez cały czas był prawidłowo ułożony.

Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie osoby – nawet dość wysokie. Środkowe miejsce jest nieco ograniczone przez tunel środkowy. Jedyną wadą jest ograniczona ilość przestrzeni nad głową, co jest wynikiem opadającej linii dachu.

Bagażnik oferuje 490 litrów pojemności – jest to stosunkowo dużo miejsca, choć niektórzy konkurenci wyróżniają się większą przestrzenią bagażową. Oczywiście tę ilość można zwiększyć, składając kanapę – standardowo dzielona jest ona w proporcjach 60:40, zaś za dopłatą można wybrać kanapę w układzie 40:20:40.

Insignia Grand Sport cieszy także znacznie lepszymi materiałami wykończeniowymi. Miękkie plastiki o przyjemnej fakturze pojawiły się w górnych partiach deski rozdzielczej oraz na boczkach drzwiowych. Okolice boczków wyłożono dodatkowo miękką ekoskórą, co wpływa na pozytywny odbiór tych elementów.

Oczywiście twarde plastiki są jak najbardziej obecne, ale udało się je ukryć w niższych partiach kokpitu. Spasowanie również nie budzi jakichkolwiek zastrzeżeń – przy niemal wszystkich elementach zachowano równe krawędzie.

Za kierownicą

Opel Insignia Grand Sport – w przeciwieństwie do swojego poprzednika – oferuje znacznie więcej komfortu przy jednoczesnej poprawie prowadzenia. Jest to efekt wyraźnego ograniczenia masy auta. Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów oraz stali o podwyższonej wytrzymałości udało się zmniejszyć masę tego modelu o ponad 170 kilogramów. Ma to wyraźny wpływ na właściwości jezdne. Podsterowność pojawia się dopiero w bardzo szybko pokonywanych zakrętach. Przy niższych prędkościach Insignia sprawnie podąża obranym torem jazdy. Układ kierowniczy jest dość mocno wspomagany, ale jednocześnie wciąż przekazuje kierowcy dużo informacji z przednich kół.

Zawieszenie jest nieco bardziej miękkie niż w poprzedniej Insignii– wszelkie nierówności są lepiej wybierane, zwłaszcza te poprzeczne, na których poprzednia generacja potrafiła zachowywać się nerwowo.
Co ciekawe, rozmiar kół (od 17 do 20 cali) nieznacznie wpływa na komfort podróżowania. Zmniejszenie twardości nie wpłynęło negatywnie na stabilność w zakrętach – nadwozie jedynie delikatnie wychyla się w łukach.

Dzięki dopracowanej aerodynamice we wnętrzu Insigni Grand Sport jest bardzo cicho. Za dopłatą dostępne są laminowane szyby, które dodatkowo wygłuszają wnętrze. Według dziennikarzy jest to aktualnie jeden z liderów w tej kategorii w klasie średniej.

Silniki

Pod maską Opla Insigni dostępne są jednostki benzynowe i wysokoprężne generujące od 110 do 260 koni mechanicznych. Trzon sprzedaży stanowi benzynowa wersja 1.5 Turbo oferująca 140 lub 165 koni mechanicznych oraz 170-konny diesel 2.0. Są to optymalne odmiany oferujące zadowalające osiągi przy niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

Mniej wymagający mogą zdecydować się na bazowego diesla 1.6 o mocy 110 koni mechanicznych lub jego mocniejszy, 136-konny wariant. Na szczycie oferty stoi 260-konna wersja 2.0 Turbo (benzynowa) oraz 210-konny, podwójnie doładowany diesel.

Najmocniejsze jednostki fabrycznie posiadają napęd na cztery koła oraz 8-biegowe przekładnie automatyczne. W słabszych wariantach oferowane są 6-biegowe manualne skrzynie biegów oraz 6-biegowe automaty. Napęd na cztery koła dostępny jest także w 170-konnym dieslu.

Technologia i bezpieczeństwo

Opel Insignia Grand Sport jest aktualnie najbardziej zaawansowanym modelem w gamie tego producenta. Już w standardowym wyposażeniu znajduje się szereg aktywnych asystentów, tempomat czy też czujnik monitorujący ruch przed autem. Potrafi on także wykryć pieszych, a w krytycznej sytuacji w razie braku reakcji kierowcy autonomicznie wyhamuje pojazd.

W bogatszych wersjach oferowane są także nowe światła IntelliLux korzystające z 32-diodowej matrycy. Pozwala ona na jeszcze lepsze oświetlenie drogi i pobocza. System aktywnych przysłon na bieżąco analizuje ruch oraz otoczenie i odpowiednio dopasowuje wiązkę światła, dzięki czemu nie oślepimy przykładowo kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka, jadąc z włączonymi automatycznymi światłami drogowymi. W ofercie dostępny jest także aktywny tempomat, system kamer 360 stopni oraz system automatycznego parkowania.

Opel Insignia Grans Sport może pochwalić się również wysokim poziomem bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych Euro NCAP model ten zdobył komplet pięciu gwiazdek, wyróżniając się szczególnie dobrą ochroną pieszych oraz pasażerów przy uderzeniu bocznym.

 

Opel Insignia drugiej generacji to także ostatni model tej niemieckiej marki stworzony wspólnie z koncernem General Motors, przed przejęciem Opla przez koncern PSA (Peugeot, Citroen).

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Mondeo 5d

Bardziej praktyczna odmiana Mondeo


Cena od 91 900 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Kia Optima

Atrakcyjny koreański rywal dla Mondeo i Insignii


Cena od 89 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Volkswagen Passat

Wzór wśród sedanów marek popularnych - mocny we wszystkich aspektach


Cena od 91 690 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Volkswagen Arteon

Przestronne, 5-drzwiowe coupe z mnóstwem nowoczesnych systemów


Cena od 127 690 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()