Peugeot 2008

Peugeot

Cena od 63 400 do 93 700 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • ciekawe wnętrze
  • wysoki komfort
  • funkcjonalny bagażnik

Słabe strony

  • niewiele miejsca z tyłu
  • powolne multimedia

Ocena t4c: 7.6/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.6 s do 13.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
350/1194
Action
zużycie paliwa
od 3.7 l do 4.9 l / 100km
Action
moc
od 75 KM do 130 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Peugeot 2008 to francuska propozycja w segmencie małych crossoverów. W rozmiarze miejskiego auta zawiera nieco więcej miejsca dla pasażerów, większy bagażnik, podwyższoną pozycję za kierownicą i zdolność do pokonywania nieutwardzonych szlaków.

2008 zadebiutował w 2013 roku na salonie w Genewie, stając się jednym z silnych graczy w mocno zatłoczonym segmencie podwyższonych aut miejskich. Nad konkurencją w postaci Hondy HR-V, Renault Captur czy Citroena C4 Cactus ten model ma przewagę, bo przeszedł już facelifting (2016 rok), który  znacznie poprawił jego walory użytkowe i jezdne.

Peugeot 2008 kierowany jest do klientów ceniących niskie koszty eksploatacji i komfortową jazdę. Na tle konkurencji prezentuje elegancką i jednocześnie drapieżną stylistykę oraz jakość wnętrza aspirującą do wyższego segmentu. Niestety napęd na wszystkie koła nie jest oferowany nawet w opcji.

Wnętrze

W środku Peugeot 2008 wygospodarowano nadspodziewanie dużo przestrzeni, biorąc pod uwagę rozmiary auta – jednego z najbardziej kompaktowych w segmencie. Z przodu jest pod tym względem bardzo dobrze, z tyłu też, pod warunkiem braku opcjonalnego, przeszklonego dachu. W takim przypadku wysokie osoby będą mieć ograniczoną przestrzeń nad głową.

Projekt wnętrza jest odważny i praktyczny. W oczy rzucają się wysoko umieszczone zegary i mała kierownica. Taka aranżacja sprzyja bezpieczeństwu, bo wszystkie kluczowe informacje kierowca widzi niemal bez odrywania wzroku od drogi.

Ogromną zaletą Peugeot są ponadprzeciętnej jakości materiały wokół deski rozdzielczej – miękkie i przyjemne w dotyku. W najbogatszej wersji Allure tapicerka jest w połowie skórzana, a w opcji można zamówić pełny pakiet skórzany nadający wnętrzu Peugeot charakter premium (podkreślony jest on również przez ogromny dach panoramiczny, który po zmroku jest podświetlany).

Standardem jest 7-calowy ekran LCD na konsoli centralnej, który wyposażony jest w radio sterowane z kierownicy, Bluetooth, wejście USB i AUX. Za dopłatą system multimedialny zyskuje kolejne funkcjonalności, np. nawigację TOMTOM z darmową subskrypcją i aktualizacją map, funkcję rozpoznawania głosu oraz odtwarzacz CD ukryty w schowku.

Pasażerowie mogą korzystać z obszernych kieszeni w drzwiach przednich oraz uchwytów na kubeczki, ale schowek przed pasażerem jest zdecydowanie zbyt mały. Standardowo są dwa gniazda 12V.

Przestronny i praktyczny bagażnik miejskiego Peugeot zmieści 350 litrów. Jego zalety to łatwy dostęp, niski próg załadunku wykończony metalową listwą oraz foremny kształt ułatwiający układanie pakunków. Ponadto wyposażony jest w haczyki i siatki zabezpieczające drobny bagaż przed przemieszczaniem się, a gdyby komuś to nie wystarczało, pod podłogą znajdzie dodatkowy schowek. Po złożeniu oparcia kanapy, dzielonego w proporcji 60:40, w mgnieniu oka powstaje przestrzeń 1400 litrów z kompletnie płaską podłogą.

Za kierownicą

W odróżnieniu od wielu modeli konkurencyjnych Peugeot nie próbuje udawać sportowca. Nastawy zawieszenia są komfortowe i zapewniają relaksującą jazdę w mieście i poza nim. Na trasie przydaje się standardowo montowany we wszystkich wersjach tempomat. Na co dzień docenia się wyższą pozycję za kierownicą i świetną widoczność (duże powierzchnie przeszklone), którą zaburzają jedynie szerokie tylne słupki.

Ze względu na niską masę własną samochodu wszystkie silniki z wyjątkiem najsłabszych odmian zapewniają przyzwoitą dynamikę, ale można w tym segmencie znaleźć lepsze auta do jazdy w zakrętach. Wspomaganie kierownicy jest mocne z myślą o manewrowaniu na ciasnych parkingach, ale na trasie powoduje czasami zbyt nerwowe reakcje. Szum opływającego powietrza na autostradzie jest nieco głośniejszy niż w Hondzie HR-V, choć pod tym względem Peugeot 2008 wypada bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją.

Peugeot nie oferuje napędu na wszystkie koła w 2008, ale to nie znaczy, że ten model nie ma żadnych argumentów poza asfaltem. Do wybranych wariantów silnikowych można zamówić Grip Control – zmienne ustawienia kontroli trakcji z trybami na śnieg, off-road, piasek i możliwością dezaktywacji kontroli trakcji. W pakiecie z tym systemem są także specjalne opony zaprojektowane z myślą o śliskich nawierzchniach.

Grip Control nie uczyni z 2008 auta terenowego, ale niejednokrotnie może pomóc na sypkich i grząskich drogach, gdzie inne auta przednionapędowe sobie nie poradzą.
Jazdę w terenie wspomaga podwyższony prześwit, jednak trzeba pamiętać, że to miejski asfalt jest najbardziej dogodnym terenem dla Peugeot 2008.

Silniki

Benzynowe jednostki napędowe Peugeot 2008 ograniczają się do jednego silnika w trzech wariantach mocy: 1.2 PureTech 82 KM, 110 KM lub 130 KM. Niezależnie od tego, co wybierzemy, są to silniki zbierające pozytywne recenzje za oszczędność, cichą pracę i dynamikę. Optymalną propozycją jest wersja 110 KM, bo 2008 z tym motorem jest żwawe w mieście i w trasie, nie kosztuje dużo, a średnie realne spalanie oscyluje w granicach 6-6,5 l/100 km. Nawet najmocniejsza wersja dostępna jest już w bazowej wersji wyposażenia Active.

W przypadku większych rocznych przebiegów polecane są turbodiesle, a właściwie jeden w trzech wariantach: 1.6 BlueHDi 75 KM, 100 KM i 120 KM. Tutaj także najlepszy balans pomiędzy dynamiką a oszczędnością stanowi środkowa wersja, dostępna we wszystkich poziomach wyposażenia. Jego średnie spalanie wynosi dokładnie tyle samo co w najsłabszej odmianie – około 4,8 l/100 km (producent podaje 3,7).

Najmocniejszy diesel dostępny jest tylko w parze z poziomem wyposażenia Allure, ale jeśli właśnie ta wersja jest w kręgu Waszych zainteresowań, warto go wybrać ze względu na 6-biegową skrzynię manualną. Wśród benzynowych odmian podstawowy silnik łączy się z wersjami Active i Style. Wadą oferty Peugeot jest brak automatycznej skrzyni dla silników Diesla, a w przypadku benzyny można ją mieć tylko z wariantem 110 KM.

Technologia i bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych agencji EuroNCAP crossover Peugeot osiągnął wzorową notę 5 gwiazdek, a próbę przeprowadzono w 2013 roku. Pod kątem bezpieczeństwa podstawowa wersja Active nie oferuje zbyt wiele, ale i tak jest lepiej niż u konkurencji ze względu na standardowe kurtyny powietrzne dla tylnej kanapy oraz hamulce tarczowe tylnej osi. Najwięcej w dziedzinie asystentów jazdy oferuje wersja Allure, ale najciekawsze z nich są dopiero za dopłatą, m.in. system automatycznego hamowania przed przeszkodą czy kamera cofania z czujnikami.

Na życzenie, Peugeot 2008 może zostać wyposażony w Active City Brake, czyli system awaryjnego antykolizyjnego hamowania w mieście. O bezpieczeństwo troszczy się również system Peugeot Connect SOS & Assistance. Oferuje automatyczne nawiązywanie połączenia ratunkowego w momencie wykrycia wybuchu poduszek powietrznych, możliwość samodzielnego wezwania pomocy (np. gdy jesteśmy świadkami wypadku) oraz usługę assistance z automatyczną lokalizacją pojazdu (gdy ten został unieruchomiony).

Najbogatsza wersja Peugeot 2008 – Allure – plasuje się mniej więcej w połowie stawki miejskich crossoverów. Peugeot jest tańszy niż Toyota CH-R czy Mazda CX-3 w najbogatszych odmianach, a droższy niż SEAT Arona lub Kia Stonic. W tej wersji standardem jest m.in. Mirror Screen pozwalający wyświetlać zawartość smartfona na 7-calowym ekranie centralnym. Jest to wygodne rozwiązanie, bo można wykorzystać nawigację Google Maps/Apple zamiast dopłacać za fabryczny system.

Silnik 1.2 PureTech 110 KM w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów emituje zaledwie 110g CO2/km – jest to najlepszy wynik wśród silników benzynowych z automatem w segmencie.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen C4 Cactus

Niedrogi, niezwykle oryginalny crossover z ciekawymi rozwiązaniami


Cena od 49 990 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Fiat 500X

Modny crossover łączący styl z wszechstronnym charakterem


Cena od 55 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Honda HR-V

Niewielki, solidnie wykonany crossover o przestronnym wnętrzu


Cena od 81 590 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Jeep Renegade

Oryginalny i dopracowany crossover o wybitnych zdolnościach terenowych


Cena od 69 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()