Peugeot 208

Peugeot

Cena od 41 700 do 73 399 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • interesujący design
  • przystępna cena
  • komfort

Słabe strony

  • młodsi rywale mają więcej do zaoferowania.

Ocena t4c: 7.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.6 s do 14.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
285/1076
Action
zużycie paliwa
od 3.5 l do 4.5 l / 100km
Action
moc
od 68 KM do 110 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Peugeot 208 to hatchaback, który wyróżnia się przede wszystkim oryginalnym francuskim designem, niskimi kosztami eksploatacji oraz bogatym wyposażeniem. Auto zadebiutowało na rynku w 2012 roku, przy jego projektowaniu brał udział polski designer Adam Bazydło.

W 2015 roku francuski hatchback został poddany modernizacji. Elementy, po których najłatwiej rozpoznać egzemplarze poliftingowe to nowy przedni zderzak z głębiej osadzonymi światłami przeciwmgielnymi bądź wlotami (w zależności od wersji) oraz zmienione tylne lampy w technologii LED. Samochód w obecnej formie pozostanie  na rynku do 2019 roku. Oferowany jest również w usportowionej odmianie GTI.

Peugeot 208 rywalizuje na rynku z nieco nowszymi konstrukcjami w postaci Forda Fiesty czy Volkswagena Polo. Do rywali należy zaliczyć również Toyotę Yaris, czy Hyundaia i20.

Wnętrze

Wnętrze Peugeota 208 to czysty minimalizm. Jakość wykończenia zarówno jeżeli chodzi o deskę rozdzielczą jak i boczki drzwi czy tapicerkę reprezentuje przyzwoity, wysoki poziom. Ekran systemu multimedialnego jest wystarczająco przejrzysty, a jego obsługa prosta i intuicyjna. Z drugiej strony czuć jednak, że to system starszy niż u konkurentów.

Za kierownicą siedzi się dość wysoko, dzięki czemu lepiej widać co dzieje się na drodze. Kierownica dobrze leży w dłoniach, a dzięki niewielkiemu rozmiarowi bardzo wygodnie się z niej korzysta. Docenimy to szczególnie przy manewrach w ciasnych miejskich uliczkach. Recenzenci przyznają, że wyjątkowo mały rozmiar kierownicy wymaga przyzwyczajenia – jest to coś nowego, dla osób, które wcześniej nie miały do czynienia z nowymi Peugeotami. Do tego rozwiązania łatwo się jednak przyzwyczaić.

Fotele są wygodne i bardzo dobrze sprawdzają się zarówno w mieście jak i w długich podróżach. Z najciekawszych gadżetów warto wspomnieć o panoramicznym szklanym dachu. Dodatkowo w 208 Peugeot oferuje bogate jak na ten segment rynku możliwości personalizacji wnętrza.

Samochód jest oferowany w czterech wariantach aranżacji wnętrza. Pierwszy Tekmat Mistral ma czarną tapicerkę i czarne wstawki na boczkach drzwi i na desce rozdzielczej. Drugi ma szaro-czarne fotele z żółtymi przeszyciami oraz szaro-żółtymi wstawkami na boczkach drzwi i na desce rozdzielczej (Lime Yellow). Trzeci, Menthol White oferuje szaro-czarne fotele oraz szare wstawki na desce rozdzielczej i na boczkach drzwi. Dostępny jest jeszcze wariant kolorystyczny Caludia Mistral ze skórzaną czarną tapicerką oraz ze srebrnymi wstawkami na desce rozdzielczej.

 

Bagażnika auta ma pojemność 285 l, a po złożeniu tylnych siedzeń jego przestrzeń rośnie do 1076 l.  Pojemność bagażnika z rozłożoną tylną kanapą u konkurentów jest zbliżona - Toyota Yaris III ma 286 l, a Volkswagen Polo V 280 l. Po położeniu oparć tylnych foteli w japońskim aucie przestrzeń rośnie do 1180 l, a w niemieckim do zaledwie 952 l.

Za kierownicą

Własności jezdne to mocna strona tego modelu, szczególnie jeżeli chodzi o układ kierowniczy. To duży skok w porównaniu do poprzednika 207, gdzie trudno było ,,wyczuć’’ w jakim położeniu są koła. Tutaj nie ma tego problemu, samochód prowadzi się ,,jak po sznurku’’.

Zawieszenie auta to dobry kompromis pomiędzy sportowymi sztywnymi nastawami a komfortem. Jednak jego charakterystyce zdecydowanie bliżej do tego drugiego. 208 to zdecydowanie jeden z najbardziej komfortowych hatchbacków tej klasy na rynku. Komfortowi sprzyja również dobra izolacja od szumów toczących się opon i opływającego powietrza, chociaż przy prędkościach powyżej 130 km/h są one odczuwalne bardziej niż u młodszych konkurentów. W poszukiwaniu mocniejszych wrażeń za kierownicą warto zwrócić się w kierunku 208 GTI.

Silniki

W trakcie rynkowej kariery Peugeota 208 w ofercie było mnóstwo silników. W ostatnim etapie w Polsce w ofercie znalazły się sprawdzone jednostki benzynowe z rodziny PureTech o pojemności 1,2 litra oraz wysokoprężne BlueHDi 1,6 litra. Te pierwsze zdobyły dwukrotnie tytuł Silnika Roku 2015/2016 w kategorii 1,0 do 1,4 l pojemności.

Diesle nie są oczywistym wyborem do miejskiego hatchbacka, jednak warto zaznaczyć, że BlueHDi to niezwykle oszczędne silniki o bardzo wysokiej kulturze pracy.
Słabszy 74-konny wariant w trasie, według producenta potrafi zużywać nawet 3 l/100 km. Mocniejszy 100-konny wariant tylko nieznacznie więcej. Jednocześnie te diesle, połączone w standardzie z manualną, 5-biegową skrzynią zapewniają przyzwoite osiągi, przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi odpowiednio 10 i 13 s.

W przypadku Peugeota 208 znacznie częstszym wyborem są jednostki benzynowe. Obecnie to nowoczesne, 3-cylindrowe silniki PureTech, utrzymane w duchu downzisingu - pojemność 1,2 l i turbo. 1,2 PureTech oferowany jest w dwóch wariantach mocy: 82 i 110 KM i współpracują z manualną, 5-biegową skrzynią, lub automatyczną, 6-biegową.

Jednostki benzynowe przy nieznacznie większym zużyciu paliwa zapewniają podobne osiągi, co diesle - 9 i 12 s do 100 km/h przy nieznacznie większym zużyciu paliwa.

Do 208 recenzenci polecają właśnie jednostki benzynowe - są tańsze w zakupie, generują charakterystyczny, przyjemny dźwięk i pozostają ekonomiczne nawet w mieście.

Technologia i bezpieczeństwo

Samochód brał udział w testach zderzeniowych Euro NCAP w 2012 roku i uzyskał maksymalny wynik 5 na 5 gwiazdek. Najciekawsze dostępne tutaj rozwiązania to między innymi system Park Assist, dzięki któremu samochód potrafi zaparkować niemal samodzielnie oraz Activ City Brake, który automatycznie zahamuje w przypadku wykrycia ryzyka kolizji. Działa do prędkości 30 km/h.

Opcjonalnie można wyposażyć auto jeszcze w: dwustrefową automatyczną klimatyzację, system nawigacji z mapą Europy, szklany panoramiczny dach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, przedni podłokietnik, podgrzewane przednie fotele czy elektrycznie składane boczne lusterka.

Standardowo mamy na pokładzie: 6 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej, reflektory z doświetlaniem zakrętów, tempomat, elektrycznie sterowane przednie szyby, manualną klimatyzację oraz system multimedialny z dotykowym ekranem.

 

Wyścigowy Peugeot 208 GTi brał udział w 24-godzinnym wyścigu na Nurburgring.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i20

Koreański rywal dla VW Polo nie rozczaruje pod żadnym względem


Cena od 41 400 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Renault Clio

Cieszący się dużym zaufaniem, niedrogi w eksploatacji, atrakcyjny hatchback


Cena od 42 400 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Skoda Fabia

Praktyczny i ekonomiczny hatchback, który sprawdzi się w mieście i w trasie


Cena od 41 590 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Volkswagen Polo

Rynkowy przebój Volkswagena - sprawdzony i ceniony miejski hatchback


Cena od 39 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()