Peugeot 3008

Peugeot

Cena od 89 900 do 157 700 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • Duży bagażnik
  • stylowe wnętrze
  • oszczędne silniki

Słabe strony

  • Brak napędu 4x4
  • kokpit wymaga przyzwyczajenia

Ocena t4c: 8.0/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.7 s do 12.0 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
432/1241
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 4.9 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 150 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Druga generacja Peugeota 3008 została zaprezentowana w maju 2016 roku. Model ten otworzył nową ścieżkę w stylistyce tej marki, rozwijając koncepcje zaprezentowane wraz z nieco starszym modelem 308.

3008 jest jednym z najważniejszych aut w gamie tego producenta i rywalizuje z takimi autami jak Volkswagen Tiguan czy Kia Sportage.
Konstrukcyjnie Peugeot 3008 bazuje na płycie podłogowej EMP2. Ze względu na jej konstrukcję model ten oferowany jest wyłącznie z napędem na przednią oś, zaś substytutem dla dołączanego napędu na tylną oś jest system GripControl.

Stylistyka Peugeota 3008 jest bardzo wyrazista. Francuzi postawili na ostre linie oraz charakterystyczne czarne elementy, które łączą poszczególne części auta. Najlepszym przykładem jest tutaj klapa bagażnika, na której to pojawiła się czarna blenda łącząca światła. Zmniejszone przednie światła oraz liczne załamania sprawiają, że 3008 prezentuje się bardzo ciekawie i może podobać się szerokiemu gronu klientów.

Warto dodać, że Peugeot 3008 zdobył tytuł Car Of The Year 2017.

Wnętrze

Od dłuższego czasu Peugeot stawia na minimalizm. Pierwszym autem, które wprowadziło nową koncepcję wnętrza była druga generacja modelu 308. Pod adresem tego auta pojawiło się jednak sporo głosów niezadowolenia - głównie ze względu na w pełni dotykową obsługę wielu elementów, w tym klimatyzacji.

W 3008 Peugeot zdecydował się więc na wprowadzenie wielu ułatwień. Na konsoli centralnej pojawił się rząd efektownych aluminiowych przycisków - prowadzą one do poszczególnych opcji, sterowanymi z poziomu ekranu dotykowego. Sam wyświetlacz znacznie szybciej reaguje na kontakt z palcem, zaś dzięki nowej grafice menu nawigowanie po poszczególnych funkcjach nie rozprasza w trakcie jazdy.

W modelu 3008 zadebiutował także zestaw cyfrowych zegarów zapewniający możliwość indywidualizacji wyświetlanych danych. Nie zabrakło również charakterystycznej dwuramiennej małej kierownicy pozbawionej klasycznego okrągłego wieńca - został on spłaszczony w górnej i dolnej części, dzięki czemu prezentuje się niezwykle ciekawie, choć jednocześnie utrudnia to nieco szybkie manewrowanie w mieście.

Francuzi postawili również na wygodne fotele - te w Peugeocie 3008 doskonale sprawdzają się podczas długich podróży. Dobre wyprofilowanie oraz szeroki zakres regulacji sprawia, iż niezależnie od wzrostu łatwo jest tutaj znaleźć dogodną pozycję za kierownicą. Z tyłu ilość miejsca jest zadowalająca. Dwójka dorosłych komfortowo spędzi tutaj nawet dłuższą podróż. Bagażnik mieści od 520 do 1482 litrów, co jak na auto o kompaktowych wymiarach jest dobrym wynikiem.

Materiały wykończeniowe we wnętrzu Peugeota 3008 można śmiało uznać za bardzo dobre. Górna partia deski rozdzielczej oraz boczki drzwi wykończone zostały miękkim plastikiem. Poszczególne elementy wyłożono też ciekawą tkaniną, która w wyższych wersjach wyposażeniowych zastępowana jest drewnem. Nieco gorsze materiały pojawiły się w dolnych partiach deski oraz na tylnych drzwiach, jednak to typowa praktyka w większości modeli.

Spasowanie poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń, a  podczas jazdy po nierównościach czy też przy niskich temperaturach nie pojawiają się tutaj żadne niepożądane odgłosy.

Za kierownicą

Szczelnie otulający kierowcę kokpit sprawia wrażenie, że w 3008 drzemie odrobina sportowego charakteru. Nic bardziej mylnego - pomimo dość sztywno zestrojonego zawieszenia model ten dobrze wybiera nierówności oraz zapewnia wysoki komfort podróżowania.

Układ kierowniczy ma dobrze dobrane przełożenie, a siła wspomagania nie jest zbyt wysoka, co poprawia wyczucie pracy kół. Największą wadą jest tutaj brak napędu na cztery koła - takowy znajdziemy w większości aut konkurencji. Jego substytutem jest układ GripControl, zmieniający ustawienia ESP oraz przepustnicy. W niektórych warunkach faktycznie pomaga kierowcy, ale w praktyce nie zastępuje dołączanej tylnej osi. Czuć to zwłaszcza na śliskich nawierzchniach, gdzie przód potrafi lekko myszkować. Problemy pojawiają się także w zimowych warunkach - 3008 nie podjedzie pod każde przysypane śniegiem wzniesienie.

W trasie samochód zapewnia bardoz dobre wyciszenie wnętrza i nie męczy podróżujęcych.

Silniki

Pod maską Peugeota 3008 znajdziemy cztery jednostki napędowe - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne.

Oferta “benzyn” składa się z wersji 1.2 PureTech generującej 130 KM oraz 1.6 PureTech oferującej 165 KM. Słabsza oferowana jest tylko z manualną skrzynią biegów, zaś mocniejsza wyłącznie z 6-biegowym automatem. Wśród diesli znajdziemy nową jednostkę 1.5 BlueHDI generującą 130 KM oraz diesla 2.0 BlueHDI oddającego kierowcy 150 lub 180 KM.

Słabszy diesel oferowany jest zarówno z manualną jak i z nową, 8-biegową przekładnią automatyczną. Mocniejsza jednostka w 150-konnym wariancie występuje wyłącznie z klasycznym manualem, zaś 180-konna oferowana jest ze skrzynią automatyczną i tylko w najbogatszym wariancie GT.

W przypadku Peugeota 3008 wersja 1.5 BlueHDI będzie rozsądnym wyborem - zapewnia akceptowalne osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Fani wersji benzynowych powinni zaś skupić się na wersji 1.6 PureTech - wyróżnia się ona wysoką kulturą pracy (4-cylindry) oraz rozsądnym apetytem na paliwo.

Technologia i bezpieczeństwo

Peugeot 3008 wyposażony jest we wszystkie nowinki technologiczne z koncernu PSA.

W zależności od wersji wyposażeniowej znajdziemy tutaj między innymi Active City Brake (system autonomicznego hamowania przy niskich prędkościach), aktywny tempomat, ledowe światła przednie czy zestaw kamer 360 stopni połączonych z asystentem parkowania. Za dobre doznania akustyczne odpowiada audio sygnowane logo firmy Focal.

Pod kątem bezpieczeństwa Peugeot plasuje się w czołówce dla swojego segmentu. Model ten zdobył komplet gwiazdek w testach EuroNCAP.

Warto dodać, że Peugeot 3008 zdobył tytuł Car Of The Year 2017

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai Tucson

Cieszący się dobrą opinią, konkurencyjny cenowo, wszechstronny SUV


Cena od 77 490 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Kia Sportage

Solidny, rodzinny SUV z bogatym wyposażeniem


Cena od 75 990 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Nissan Qashqai

Jedna z najlepszych propozycji w segmencie crossoverów


Cena od 79 750 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Renault Kadjar

Komfortowa i oryginalnie zaprojektowana alternatywa dla niemieckich SUV-ów


Cena od 77 500 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()