Od dłuższego czasu Peugeot stawia na minimalizm. Pierwszym autem, które wprowadziło nową koncepcję wnętrza była druga generacja modelu 308. Pod adresem tego auta pojawiło się jednak sporo głosów niezadowolenia - głównie ze względu na w pełni dotykową obsługę wielu elementów, w tym klimatyzacji.
W 3008 Peugeot zdecydował się więc na wprowadzenie wielu ułatwień. Na konsoli centralnej pojawił się rząd efektownych aluminiowych przycisków - prowadzą one do poszczególnych opcji, sterowanymi z poziomu ekranu dotykowego. Sam wyświetlacz znacznie szybciej reaguje na kontakt z palcem, zaś dzięki nowej grafice menu nawigowanie po poszczególnych funkcjach nie rozprasza w trakcie jazdy.
W modelu 3008 zadebiutował także zestaw cyfrowych zegarów zapewniający możliwość indywidualizacji wyświetlanych danych. Nie zabrakło również charakterystycznej dwuramiennej małej kierownicy pozbawionej klasycznego okrągłego wieńca - został on spłaszczony w górnej i dolnej części, dzięki czemu prezentuje się niezwykle ciekawie, choć jednocześnie utrudnia to nieco szybkie manewrowanie w mieście.
Francuzi postawili również na wygodne fotele - te w Peugeocie 3008 doskonale sprawdzają się podczas długich podróży. Dobre wyprofilowanie oraz szeroki zakres regulacji sprawia, iż niezależnie od wzrostu łatwo jest tutaj znaleźć dogodną pozycję za kierownicą. Z tyłu ilość miejsca jest zadowalająca. Dwójka dorosłych komfortowo spędzi tutaj nawet dłuższą podróż. Bagażnik mieści od 520 do 1482 litrów, co jak na auto o kompaktowych wymiarach jest dobrym wynikiem.
Materiały wykończeniowe we wnętrzu Peugeota 3008 można śmiało uznać za bardzo dobre. Górna partia deski rozdzielczej oraz boczki drzwi wykończone zostały miękkim plastikiem. Poszczególne elementy wyłożono też ciekawą tkaniną, która w wyższych wersjach wyposażeniowych zastępowana jest drewnem. Nieco gorsze materiały pojawiły się w dolnych partiach deski oraz na tylnych drzwiach, jednak to typowa praktyka w większości modeli.
Spasowanie poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń, a podczas jazdy po nierównościach czy też przy niskich temperaturach nie pojawiają się tutaj żadne niepożądane odgłosy.