Peugeot 5008

Peugeot

Cena od 99 900 do 166 700 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • interesujący design
  • świetne wnętrze
  • dobre wyposażenie

Słabe strony

  • przeciętne aspekty praktyczne

Ocena t4c: 7.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.8 s do 12.8 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
679/1754
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 4.3 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 150 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Peugeot 5008 drugiej generacji porzucił nadwozie MPV na rzecz stylowego, podwyższonego nadwozia typu SUV. 5008 to reprezentatywny przykład najnowocześniejszego języka designu Peugeot, który charakteryzuje się stylem łączącym atletyczną sylwetkę z francuską awangardą i elegancją. Na szczycie gamy tego modelu stoi bardzo bogato wyposażona usportowiona wersja GT, dorównująca charakterem i wykończeniem przedstawicielom segmentu premium.

Peugeot 5008 bazuje na tych samych podzespołach co mniejszy 3008, ale jest około 20 cm dłuższy i 2 cm wyższy, dając więcej przestrzeni w środku. Ponadto jego przewagą jest trzeci rząd foteli standardowo w każdej z pięciu wersji wyposażenia. Peugeot 5008 jest więc samochodem 7-osobowym bez względu na wybraną wersję.

Peugeot 5008 konkuruje przede wszystkim ze Skodą Kodiaq, Oplem Crossland X oraz Renault Koleos, jednak może stanowić tańszą alternatywę dla SUV-ów segmentu premium.

Wnętrze

Dwa dodatkowe fotele są przewagą 5008 nad mniejszym 3008. Zgrabnie chowają się pod podłogą bagażnika, a rozłożone oferują dość miejsca na nogi i nad głową nawet dla dorosłych pasażerów. Dostęp do nich można uzyskać odsuwając maksymalnie do przodu jeden ze skrajnych foteli środkowego rzędu.

Co istotne dla komfortu podróży, z tyłu Peugeot 5008 mamy 3 niezależnie regulowane fotele. Zwiększony względem modelu 3008 rozstaw osi widać właśnie tutaj w postaci bardzo dużej przestrzeni na kolana pasażerów. Niestety wadą Peugeot jest mniejsza niż u konkurencji ilość miejsca nad głową, zwłaszcza w egzemplarzach z przeszklonym dachem. Nie powinno to jednak przeszkadzać w komfortowej podróży.

Wszystkie fotele środkowego rzędu mają mocowania ISOFIX w standardzie, a także dają się złożyć, by utworzyć przestrzeń bagażową 1940 l z niemal płaską podłogą. W standardowym ustawieniu foteli bagażnik ma 780 litrów – to więcej niż przeciętna powierzchnia w tym segmencie. Dla porównania dłuższa o kilka centymetrów Skoda Kodiaq oferuje 720 l.

Styl kokpitu Peugeota 5008 to mieszanka awangardy z ponadprzeciętną dbałością o ergonomię. Atrakcyjnie wyglądające fotele przednie są również bardzo wygodne i przyjazne dla kręgosłupa – posiadają certyfikat AGR. Kierownica jest najmniejsza w segmencie, a na wirtualne zegary iCockpit patrzy się ponad jej wieńcem, niemal nie odrywając wzroku od drogi. Nietypowym akcentem jest stylistyka przycisków na środkowym panelu nawiązująca do kokpitu samolotu.

Wielu recenzentów podkreśla, że materiały użyte do wykończenia wnętrza przypominają te stosowane w segmencie premium. Do ich spasowania nie ma zastrzeżeń, a całe wnętrze narysowano w nowoczesnym, minimalistycznym stylu. Podsumowując, robi świetne wrażenie.

Za kierownicą

Dłuższy niż w 3008 rozstaw osi pozytywnie wpłynął na zachowanie auta na drodze. Peugeot 5008 lepiej tłumi nierówności, a nie przeskakuje po nich, dając odczucie większego komfortu. Zawieszenie zestrojono miękko z myślą o rodzinnych wypadach za miasto. Peugeot chce zdobywać klientów elegancją i komfortem, więc takie ustawienia amortyzatorów pasują do całości.

Warto czasem przyspieszyć i poznać możliwości Peugeot w zakrętach, bowiem układ kierowniczy jest nadspodziewanie ostry i komunikatywny. Mała kierownica zachęca do nieco szybszej jazdy, w czym pomaga tryb Sport. Po jego włączeniu samochód chętniej reaguje na ruchy pedałem gazu i szybciej redukuje w przypadku wybrania skrzyni automatycznej.

Peugeot 5008 to SUV, ale z miejsca kierowcy odczucie jest podobne jak w minivanie - przede wszystkim ze względu na daleko odsuniętą tylną szybę. Mimo to podwyższona pozycja zapewnia doskonałą widoczność, choć do manewrowania tak dużym autem przydadzą się czujniki parkowania lub opcjonalna kamera.

Silniki

Gama silnikowa Peugeot 5008 obejmuje cztery silniki: dwa benzynowe i dwa diesle, przy czym wszystkie wyposażone są w turbinę.

Wśród benzynowców do wyboru jest jednostka 1,2 PureTech 130 KM oraz 1,6 THP 165 KM. Mniejszy motor ma 3 cylindry, zachęca niską ceną zakupu i spalaniem na poziomie 5,1l/100 km (dane producenta). W praktyce motor ten w trasie może okazać się zbyt słaby do napędzania siedmioosobowego SUV-a. Rozwiązaniem jest silnik 1,6 znany z innych modeli Peugeot. Jego duży moment obrotowy pozwala sprawnie poruszać się także poza miastem, zadowalając się rozsądną ilością benzyny (ok. 6 l/100 km - dane producenta).

W przypadku dużych przebiegów i częstych wyjazdów w trasę recenzenci polecają turbodiesla 2,0 BlueHDi o mocy 150 lub 180 KM (tylko wersja GT). Wyróżniają się one cichą pracą i niskim zużyciem paliwa. Wyposażony w jedną z tych jednostek Peugeot 5008 nawet z pełnym obciążeniem poradzi sobie na długim dystansie, spalając od 5 do 7 l na 100 km. Opcją pośrednią jest silnik 1,6 BlueHDi 120 KM. Wyróżnia się on ponadprzeciętną oszczędnością przy zachowaniu rozsądnych osiągów.

Wersja 5008 GT o mocy 180 KM łączy się tylko z automatem, który jest dostępny za dopłatą także do obu modeli benzynowych i diesla 1,6. Zwiększa on komfort swoją niezauważalną pracą, choć może podnosić spalanie o około 0,2 litra na każde 100 km.

Technologia i bezpieczeństwo

Peugeot 5008 otrzymał ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP (2016 rok), notując wyróżniające się wyniki w trzech z czterech kategorii.

Dokładne noty to 85% za ochronę dorosłych, 85% za ochronę dzieci i 67% w dziedzinie ochrony pieszego. Czwartą kategorią jest obecność asystentów jazdy na pokładzie, których pełny pakiet dostępny jest w standardzie tylko w najbogatszej wersji GT, a w pozostałych jedynie za dopłatą. Z tego powodu 5008 uzyskał w tej kategorii tylko 58% punktów.

Każda wersja wyposażenia ma na pokładzie wiele ciekawych rozwiązań, m.in.: wirtualne zegary iCockpit na wyświetlaczu 12”, tempomat z ogranicznikiem prędkości, radio z Bluetooth. Wadą podstawowej wersji Access jest to, że łączy się tylko z najsłabszym silnikiem, zatem warto przyjrzeć się kolejnym: Active i Allure. W nich standardem są już czujniki parkowania, klimatyzacja dwustrefowa, automatyczne światła i wycieraczki.

Najbogatsze wersje Allure i GT to już niemal klasa premium. Na liście wyposażenia standardowego bądź w opcji znajdują się: inteligentna nawigacja satelitarna, rozbudowany masażer w fotelu, wyjątkowo skuteczne i zaawansowane światła PureLED Vision, oświetlenie ambientowe w środku, nie wspominając o możliwościach personalizacji wyglądu.

Peugeot oferuje szeroką gamę ozdób i wykończeń w środku i na zewnątrz, a wersja GT dodatkowo oznaczona jest specjalnymi logotypami. Podkreślają one sportowy charakter i wyjątkowość tej właśnie wersji.

System infomedialny obsługuje się dotykowo na ekranie centralnym o przekątnej 8 cali. Jest to druga generacja tego systemu, w której poprawiono większość wad i w końcu można pochwalić płynność działania, grafikę i funkcjonalność. Liczbę przycisków ograniczono do minimum, ale dla intuicyjnej obsługi konstruktorzy pozostawili tradycyjne pokrętło głośności muzyki. W Peugeot może ona brzmieć bardzo donośnie za sprawą systemu Hi-Fi FOCAL o mocy 515W, dostępnego za dopłatą do wersji Allure oraz GT.

Kształt tylnych lamp Peugeot 5008 nawiązuje do śladu pazurów lwa.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen C4 Picasso

Jeden z najlepszych, 5-miejscowych minivanów na rynku


Cena od 71 990 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Ford C-Max

Praktyczny minivan zaskakujący dobrymi właściwościami jezdnymi


Cena od 69 600 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Kia Carens

Minivan Kii objęty 7-letnią gwarancją, który pomieści do 7-osób


Cena od 69 900 PLN
Ocena t4c: 6.8/10
Zobacz

Opel Zafira Tourer

Przyjemny w prowadzeniu, praktyczny minivan dla dużej rodziny


Cena od 80 950 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()