Peugeot 508

Peugeot

Cena od 98 200 do 146 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • komfort w trasie
  • jakość wnętrza

Słabe strony

  • model u schyłku rynkowej kariery

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.5 s do 11.0 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
473/1339
Action
zużycie paliwa
od 4.0 l do 5.8 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 180 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Peugeot 508 zadebiutował w 2010 roku, zastępując w gamie francuskiego producenta aż dwa modele: 407 i 607. Wiele rozwiązań technicznych 508 współdzieli z Citroenem C5, ale te dwa modele są skierowane do różnych klientów. W 2014 roku Peugeot 508 przeszedł facelifting, po którym jego wygląd nabrał jeszcze większej dojrzałości, nawet z nutką klasy premium. W 2018 roku spodziewany jest debiut nowej generacji modelu.

Peugeot 508 rywalizuje z takimi samochodami jak Ford Mondeo, Volkswagen Passat czy Skoda Superb, ale stanowi bardziej nieoczywistą propozycję. Nie cieszy się taką popularnością wśród flot firmowych jak konkurenci, zatem nie kojarzy się z typowym środkiem transportu przedstawiciela handlowego.

W ofercie Peugeota można znaleźć także odmianę kombi, czyli SW. Jest ona 2 cm dłuższa od sedana i oferuje dużo większe możliwości przewozowe dzięki bagażnikowi o pojemności 518 litrów. Kolejną wariacją na bazie 508 jest uterenowiony model RXH, który został opisany osobno.

Wnętrze

Główną zaletą wnętrza Peugeota 508 jest przestrzeń. Samochód jest delikatnie krótszy niż Peugeot 607, którego zastępuje, ale ma większy od niego rozstaw osi, co automatycznie przekłada się na ilość miejsca w środku. W szczególności odczują to pasażerowie podróżujący z tyłu. Miejsca na kolana, jak i nad głową, jest pod dostatkiem, nawet przy obecności opcjonalnego szklanego dachu, który zabiera kilka centymetrów miejsca.

Bagażnik Peugeota 508 w wersji sedan ma 473 litry i jest to wynik poniżej średniej w tej klasie. Na korzyść Peugeota działa to, że kufer jest foremny i wyposażony w cały zestaw przydatnych haczyków, schowków i siatek ułatwiających utrzymanie porządku.

Peugeot 508 jakością wykonania wnętrza zbliża się nawet do segmentu premium. Większość materiałów, z których wykonano kokpit, jest dobrej jakości: miękkie i przyjemne w dotyku tworzywa połączone ze stylowymi wstawkami z aluminium i matowego plastiku. Recenzenci nie mają też zastrzeżeń w kwestii spasowania elementów - wszystko sprawia solidne wrażenie i jakością wykonania zbliża się do liderów segmentu.

Design wnętrza jest zachowawczy, ale czytelny. Bywa krytykowany za zbyt dużą liczbę przycisków w kabinie, jednak dla wielu osób jest to oznaka intuicyjności obsługi - jeden przycisk obsługuje jedną funkcję. Nie brakuje też schowków, choć ich użyteczność jest ograniczona przez małą pojemność i nieregularne kształty. Fotele są obszerne, ale według recenzentów mają nieco zbyt twarde siedziska.

Za kierownicą

Duże, francuskie samochody niezmiennie kojarzą się z komfortem, ale twórcy Peugeota 508 poszli w inną stronę. Jego stosunkowo sztywne zawieszenie sprawia, że wzrasta pewność prowadzenia na zakrętach. Wyróżnia się tu topowa wersja GT, w której zastosowano inną konstrukcję przedniego zawieszenia niż w pozostałych modelach z gamy. Dzięki takiej charakterystyce auto podczas jazdy wydaje się bardzo zwinne jak na swoje gabaryty i masę.

Z punktu widzenia kierowcy odczuwalna jest duża precyzja operowania kierownicą, ale bez potrzeby siłowania się z nią, dzięki dość mocnemu wspomaganiu kierownicy.
Są na rynku samochody o wiele bardziej angażujące w jazdę np. Ford Mondeo czy nawet Volkswagen Passat, jednak Peugeot 508 jak na francuskiego, dużego sedana wypada dobrze w kwestii precyzji prowadzenia.

Zaletą Peugeota 508 jest wyciszenie kabiny.
Skutecznie wytłumiono odgłosy pochodzące zarówno od silnika, jak również podmuchów wiatru przy wyższych prędkościach. Dzięki dużej powierzchni przeszklonej widoczność jest lepsza niż u konkurencji.

Silniki

W gamie silnikowej Peugeota 508 rządzą turbodiesle. Dostępne są aż trzy warianty silnikowe zasilane olejem napędowym i tylko jeden, ale wart uwagi, silnik benzynowy - 1,6 THP o mocy 165 KM. Na dole gamy plasuje się diesel 1,6 BlueHDi o mocy 120 KM. Jego główną zaletą jest oszczędność, gdyż producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 4,0 l/100 km, a testy pokazują, że deklaracje tylko nieznacznie rozmijają się z rzeczywistością.

Dla porównania wspomniany benzynowiec spali na stu kilometrach prawie 2 litry więcej. Na obronę jednostki 1,6 THP można powiedzieć, że mimo niższej mocy nie ustępuje znacząco dynamiką najmocniejszej wersji diesla, a do kabiny będzie wysyłał mniej drgań i hałasu.

Najbardziej odpowiednim źródłem napędu do dużego sedana, jakim jest 508, wydaje się turbodiesel 2,0 BlueHDi o mocy 150 lub 180 KM.
Mocniejszy wariant występuje tylko z automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Słabszą odmianę można skonfigurować także z „manualem”. Niezależnie od wybranej wersji jednostka ta spala średnio zaledwie 4,2 l/100 km, oferując także przyzwoite przyspieszenie do 100 km/h poniżej 9 sekund.

Pokaźny moment obrotowy 400 Nm pomaga sprawnie wyprzedzać, zwłaszcza z automatyczną skrzynią - jest ona wyposażona w tryb sportowy. Po jego włączeniu silnik utrzymuje optymalny zakres obrotów, a przy mocnym wciśnięciu gazu szybko redukuje o jedno lub dwa przełożenia.

Technologia i bezpieczeństwo

Francuzi od lat przywiązują niezwykle duże znaczenie do bezpieczeństwa. Peugeot 508 przeszedł testy zderzeniowe EuroNCAP w 2011 roku, uzyskując bardzo dobre wyniki - 90% punktów za ochronę dorosłych, 87% za ochronę dzieci i aż 97% za obecność systemów bezpieczeństwa na pokładzie. Jedynym obszarem, gdzie 508 nie błysnął, była ochrona pieszego - tylko 41%. Każdy Peugeot 508 opuszczający linię montażową ma na pokładzie komplet poduszek powietrznych oraz zestaw systemów wspomagających trakcję i awaryjne hamowanie. Wynik sumaryczny 5 gwiazdek nie jest więc zaskoczeniem.

Oferta Peugeota obejmuje wersje: Active, Allure oraz GT. Ostatnia nastawiona jest na dobre osiągi i przyjemność prowadzenia, dlatego występuje tylko z najmocniejszym silnikiem, automatem i zmodyfikowanym przednim zawieszeniem. Cechuje się również bogatszym wyposażeniem w standardzie. Za przyjemność podróżowania tą specjalną wersją trzeba dopłacić około 11 tys. zł do wersji Allure.

Już w najtańszych odmianach Active Peugeot oferuje dość bogate wyposażenie seryjne obejmujące czujniki parkowania z tyłu, dwustrefową klimatyzację, oświetlenie ambientalne czy czujniki zmierzchu i deszczu. Dopłata do wersji Allure spowoduje pojawienie się w aucie m.in. tapicerki półskórzanej, bezkluczykowego dostępu czy nawigacji satelitarnej. Warto zainteresować się zwłaszcza nawigacją, która oprócz standardowych funkcji pokazuje też natężenie ruchu, wolne miejsca na parkingach, ceny paliw czy informacje pogodowe.

Pozycjonowanie Peugeota 508 na rynku jest dyskusyjne, bo pozostaje w segmencie D, ale w wersji GT niedaleko mu do segmentu premium. W każdej wersji jest o kilka tysięcy złotych droższy niż Mondeo czy Superb, ale porównywalny lub tańszy niż Passat czy Mazda 6. Niestety Peugeot będzie tracił na wartości szybciej niż większość konkurentów.

Opcjonalnie Peugeot oferuje system SOS - specjalny przycisk powodujący połączenie z centrum Peugeota lub bezpośrednio z numerem 112. Daje to możliwość natychmiastowego wezwania pomocy na miejsce zdarzenia.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Mondeo 4d

Przestronny i komfortowy sedan o ponadprzeciętnych właściwościach jezdnych


Cena od 98 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Hyundai i40

Sedan o ciekawej stylizacji nadwozia z asem w rękawie w postaci 5-letniej gwarancji


Cena od 88 500 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Volkswagen Passat

Wzór wśród sedanów marek popularnych - mocny we wszystkich aspektach


Cena od 91 690 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()