Peugeot 508 SW

Peugeot

Cena od 102 000 do 155 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • ciekawy design
  • przestronne wnętrze
  • komfort

Słabe strony

  • dosyć drogie wersje top

Ocena t4c: 7.7/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.5 s do 11.3 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
518/1556
Action
zużycie paliwa
od 4.2 l do 5.8 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 180 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Peugeot 508 w wersji kombi (SW) zadebiutował w 2011 roku, zastępując w gamie francuskiego producenta aż dwa modele: 407 i 607. To obecnie flagowy model Peugeota. Wiele rozwiązań technicznych 508 współdzieli z Citroenem C5 Tourer, ale te dwa modele są skierowane do różnych klientów. W 2014 roku Peugeot 508 SW przeszedł facelifting, po którym jego wygląd nabrał jeszcze większej dojrzałości, nawet z nutką klasy premium, szczególnie, jeżeli mówimy o najwyższej wersji GT.

Peugeot 508 SW rywalizuje z mocnymi konkurentami w postaci Forda Mondeo kombi, Volkswagena Passata Varianta czy Skody Superb kombi, ale stanowi bardziej nieoczywistą propozycję. Nie cieszy się taką popularnością wśród flot firmowych jak konkurenci, zatem nie kojarzy się z typowym środkiem transportu przedstawiciela handlowego. Postrzegany jest raczej jako stylowy samochód rodzinny.

Peugeot 508 SW jest o 2 cm dłuższy od sedana i oferuje dużo większe możliwości przewozowe dzięki bagażnikowi o pojemności 518 litrów. Kolejną wariacją na bazie 508 jest uterenowiony model RXH, który został opisany osobno.

Wnętrze

Główną zaletą wnętrza Peugeota 508 SW jest przestrzeń. W szczególności odczują ją pasażerowie podróżujący z tyłu. Miejsca na kolana, jak i nad głową, jest pod dostatkiem, nawet przy obecności opcjonalnego szklanego dachu, który zabiera kilka centymetrów miejsca.

Bagażnik Peugeot 508 w wersji kombi ma 518 litry i jest to wynik poniżej średniej w tej klasie. Dla porównania Passat Variant może zaoferować aż 650 l. Na korzyść Peugeot działa to, że bagażnik jest foremny i wyposażony w cały zestaw przydatnych haczyków, schowków i siatek ułatwiających utrzymanie porządku. Po złożeniu oparć tylnej kanapy otrzymujemy 1556 litrów.

Peugeot 508 SW w wyższych wersjach wyposażania jakością wykonania wnętrza zbliża się nawet do segmentu premium. Większość materiałów, z których wykonano kokpit, jest dobrej jakości: miękkie i przyjemne w dotyku połączone zostały ze stylowymi wstawkami z aluminium i tworzywa skutecznie imitującego metal. Recenzenci nie mają też zastrzeżeń co do sposobu spasowania elementów - wszystko sprawia solidne wrażenie i tak jak wspomniałem na początku tego akapitu jakością wykonania zbliża się do liderów segmentu.

Peugeot 508 powoli kończy swoją kadencję, gdyż jego następca zostanie wprowadzony w 2019 roku. Z tego powodu design wnętrza jak na dzisiejsze standardy – w porównaniu z nowym 3008 czy 5008 – jest zachowawczy, chociaż czytelny. Bywa krytykowany za zbyt dużą liczbę przycisków w kabinie, jednak dla wielu osób jest to oznaka intuicyjności obsługi – jeden przycisk obsługuje jedną funkcję. Nie brakuje też schowków, choć ich użyteczność jest ograniczona przez małą pojemność i nieregularne kształty. Fotele są obszerne, ale mają nieco zbyt twarde siedziska.

Za kierownicą

Duże, francuskie samochody niezmiennie kojarzą się z komfortem, ale twórcy Peugeot 508 poszli w inną stronę. Jego stosunkowo sztywne zawieszenie sprawia, że wzrasta pewność prowadzenia na zakrętach. Wyróżnia się tu topowa wersja GT, w której zastosowano inną konstrukcję przedniego zawieszenia niż w pozostałych modelach z gamy (warto o tym pamiętać przy wyborze wersji na jazdę próbną). Dzięki takiej charakterystyce auto podczas jazdy wydaje się bardzo zwinne jak na swoje gabaryty i masę.

Kierowca może odczuć dużą precyzję w operowaniu kierownicą, ale bez potrzeby siłowania się z nią, dzięki dość mocnemu wspomaganiu kierownicy. Na rynku są samochody o wiele bardziej angażujące w jazdę, np. Ford Mondeo czy nawet Volkswagen Passat, jednak Peugeot 508 jak na duże, francuskie kombi wypada dobrze w kwestii precyzji prowadzenia. Świetnie łączy ponadprzeciętny w tej klasie poziom komfortu z dobrymi właściwościami jezdnymi.

Zaletą Peugeot 508 SW jest wyciszenie kabiny. Skutecznie wytłumiono odgłosy pochodzące zarówno z silnika, jak również opływającego powietrza przy wyższych prędkościach. Dzięki dużej przeszklonej powierzchni widoczność jest lepsza niż u konkurencji.

Silniki

W gamie silnikowej Peugeot 508 SW rządzą oszczędne turbodiesle. Dostępne są aż trzy warianty silnikowe zasilane olejem napędowym i tylko jeden, ale wart uwagi, silnik benzynowy - 1,6 THP o mocy 165 KM.

Na dole gamy plasuje się diesel 1,6 BlueHDi o mocy 120 KM. Jego główną zaletą jest oszczędność, gdyż producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 4,0 l/100 km, a testy pokazują, że deklaracje tylko nieznacznie rozmijają się z rzeczywistością.

Dla porównania wspomniany benzynowiec spali na stu kilometrach prawie 2 litry więcej. Na obronę jednostki 1,6 THP można dodać, że mimo niższej mocy nie ustępuje znacząco dynamiką najmocniejszej wersji diesla (2,0 180 KM), a do kabiny będzie wysyłał mniej drgań i hałasu.

Najbardziej odpowiednim źródłem napędu do dużego kombi, jakim jest 508, wydaje się turbodiesel 2,0 BlueHDi o mocy 150 lub 180 KM. Mocniejszy wariant występuje tylko z automatyczną skrzynią o sześciu przełożeniach. Słabszą odmianę można skonfigurować także z „manualem”. Niezależnie od wybranej wersji jednostka ta spala średnio zaledwie 4,2 l/100 km, oferując także przyzwoite przyspieszenie do 100 km/h poniżej 9 sekund.

Pokaźny moment obrotowy 400 Nm pomaga sprawnie wyprzedzać, zwłaszcza z automatyczną skrzynią – jest ona wyposażona w tryb sportowy. Po jego włączeniu silnik utrzymuje optymalny zakres obrotów, a przy mocnym wciśnięciu gazu szybko redukuje o jedno lub dwa przełożenia.

Technologia i bezpieczeństwo

Francuzi od lat przywiązują niezwykle duże znaczenie do bezpieczeństwa. Peugeot 508 SW przeszedł testy zderzeniowe EuroNCAP w 2011 roku, uzyskując bardzo dobre wyniki – 90% punktów za ochronę dorosłych, 87% za ochronę dzieci i aż 97% za obecność systemów bezpieczeństwa na pokładzie.

Każdy Peugeot 508 opuszczający linię montażową ma na pokładzie komplet poduszek powietrznych oraz zestaw systemów wspomagających trakcję i awaryjne hamowanie. Wynik sumaryczny 5 gwiazdek nie jest więc zaskoczeniem.

Oferta Peugeot 508 SW obejmuje wersje: Active, Allure, GT oraz uterenowioną RXH. GT nastawione jest na dobre osiągi i przyjemność prowadzenia, dlatego – podobnie jak RXH – występuje tylko z najmocniejszym silnikiem, automatem i zmodyfikowanym przednim zawieszeniem. Cechuje się również bogatszym wyposażeniem w standardzie. Za przyjemność podróżowania tą specjalną wersją trzeba dopłacić około 11 tys. zł do wersji Allure.


Już w najtańszych odmianach Active Peugeot 508 SW oferuje dość bogate wyposażenie seryjne obejmujące:

  • czujniki parkowania z tyłu,
  • dwustrefową klimatyzację,
  • oświetlenie ambientowe,
  • czujniki zmierzchu i deszczu.
Dopłata do wersji Allure spowoduje pojawienie się w aucie m.in. tapicerki półskórzanej, bezkluczykowego dostępu czy nawigacji satelitarnej. Warto zainteresować się zwłaszcza nawigacją, która oprócz standardowych funkcji pokazuje też natężenie ruchu, wolne miejsca na parkingach, ceny paliw czy informacje pogodowe.

Pozycjonowanie Peugeot 508 SW na rynku jest dyskusyjne, bo pozostaje w segmencie D, ale w wersji GT niedaleko mu do segmentu premium. W każdej wersji jest o kilka tysięcy złotych droższy niż Mondeo czy Superb, ale porównywalny lub tańszy niż Passat czy Mazda 6. Niestety 508 SW będzie tracił na wartości szybciej niż większość konkurentów.

W marcu 2018 roku powinniśmy poznać nową generację Peugeota 508.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Mazda 6 Sport Kombi

Duży bagażnik i przestronne wnętrze w niezwykle atrakcyjnej powłoce


Cena od 89 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Skoda Superb Combi

Jedno z najbardziej przestronnych kombi na rynku


Cena od 92 400 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Volkswagen Passat Variant

Jedno z najpopularniejszych kombi na rynku


Cena od 96 090 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()