Peugeot Partner Tepee

Peugeot

Cena od 61 600 do 90 750 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • niezwykle praktyczny
  • komfortowy
  • nieźle jeździ

Słabe strony

  • wygląda jak van
  • 3 gwiazdki od Euro NCAP

Ocena t4c: 7.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 11.4 s do 12.8 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
675/3000
Action
zużycie paliwa
od 4.3 l do 6.5 l / 100km
Action
moc
od 98 KM do 120 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Peugeot Partner Tepee to jedna z ciekawszych propozycji, dla osób szukających rodzinnego auta średnich rozmiarów lub tego typu samochodu, ale do firmy. Jego mocnymi stronami są między innymi wysoki komfort, przestronność, duża liczba schowków, szerokie możliwości aranżacji wnętrza i funkcjonalne dodatki.

Obecnie oferowana, druga generacja Peugeota Partnera Teepe zadebiutował na rynku w 2008 roku, konstrukcyjnie bazuje na takich autach jak Citroen C4 czy Peugeot 308.

Teepe oznacza osobową wersję Partnera. Dostępna jest jeszcze jego dostawcza odmiana o nazwie Furgon. Partner Teepe jest bliźniaczą konstrukcją względem Citroena Berlingo XTR. W roku 2012 samochód przeszedł pierwszy facelifting. Najbardziej widoczne zmiany wizualne to nowe zderzaki, przemodelowana atrapa chłodnicy oraz brak wlotu powietrza pod logo marki. Trzy lata później auto zostało poddane kolejnej modernizacji. Tym razem po raz kolejny przemodelowano zderzaki, grill na znacznie większy oraz reflektory. Premiera kolejnej generacji spodziewana jest w 2018 roku.

Peugeot Partner Tepee konkuruje między innymi z Volkswagenem Caddy, z Renault Kangoo, a także z Oplem Combo i Fiatem Doblo.

 

Wnętrze

We wnętrzu Peugeota Partnera Tepee aż roi się od praktycznych rozwiązań. Jest tutaj wiele pojemnych schowków, w tym między innymi nad zegarami, w suficie nad głowami pasażerów, pod nogami osób siedzących z tyłu i między przednimi fotelami. Rozmiary, szczególnie tego ostatniego imponują, a to bardzo istotne w samochodzie tego segmentu.

Auto oferuje wygodne, miękkie fotele. Dodatkowo w przednim rzędzie każdy z nich ma osobny, składany podłokietnik. Zarówno z przodu jak i z tyłu jest bardzo dużo przestrzeni nad głową i na nogi. Nie bez znaczenia jest również brak tunelu środkowego z tyłu, dzięki czemu pasażer siedzący w środku ma więcej miejsca. Ponadto przednie fotele zostały wyposażone w rozkładane stoliki dla osób siedzących z tyłu.

Pasażerowi tylnej kanapy mają też do dyspozycji dodatkowy zestaw kratek wentylacyjnych. Opcjonalnie można wyposażyć auto w szklany panoramiczny dach, dzięki któremu we wnętrzu jest znacznie jaśniej. Za dopłatą oferowany był również trzeci rząd siedzeń. W standardzie otrzymujemy tylną kanapę dzieloną w stosunku 70/30. Jeżeli zamówimy dodatkowe dwa siedzenia z tyłu, to w drugim rzędzie mamy trzy osobne fotele, które można pojedynczo składać lub całkowicie wyjąć.

Tylne drzwi są przesuwane, a nie otwierane w tradycyjny sposób. Takie rozwiązanie ułatwia wsiadanie i wysiadanie na ciasnych parkingach oraz zapobiega obiciu samochodów stojących obok. Prawe są w standardzie, a dodatkowe lewe za dopłatą w zależności od preferencji.

Bagażnik ma pojemność od 675 l do 3000 l. Samochód oferuje możliwość zdemontowania tylnych foteli, dzięki czemu podłoga jest idealnie płaska. W podstawie mamy standardową klapę bagażnika, w opcji otrzymujemy natomiast możliwość otwarcia jedynie tylnej szyby. W suficie bagażnika ukryto dodatkowy praktyczny schowek.

Dla porównana bagażnik w konkurencyjnym Oplu Combo ma od 790 do 3800 l. W Renault Kangoo ma on 660 l, a po złożeniu tylnej kanapy jego pojemność rośnie do 2866 l. Ten pierwszy model oferuje znacznie większą przestrzeń bagażową, drugi jest porównywalny.

Za kierownicą

Peugeot Partner Tepee to samochód, który przede wszystkim stawia na praktyczność, ale również ważny jest tutaj komfort. Zawieszenie auta zestrojono ,,miękko’’, dzięki czemu kierowca i pasażerowie nie będą czuli dyskomfortu przy pokonywaniu nierówności. To bardzo ważne w tego typu aucie, szczególnie w trasie. Własności trakcyjne tego modelu sprzyjają spokojnej, płynnej jeździe. Auto wychyla się na zakrętach i daje poczucie pewności za kierownicą.

Silniki

Pod maską Peugeota Partnera Tepee może pracować jeden silnik wysokoprężny 1.6 BlueHDI, ale w kilku wersjach mocy. Motor ten może mieć 75, 100 lub 120 KM.

Najsłabszy diesel osiąga 100 km/h w około 15 s, najmocniejszy robi to w nieco ponad 11 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym w zależności od wersji to od około 4,3 do 4,4 l/100 km.

Dostępne są tutaj dwie wersje benzynowe 1.6 VTi o mocy 98 lub 120 KM. Słabsza osiąga 100 km/h w 12,8 s, a mocniejsza w 12 s. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 6,4 l/100 km w odmianie bazowej i 6,5 l/100 km w przypadku tej mocniejszej.

Silniki mogą być konfigurowane z trzema skrzyniami biegów: 5-, 6-stopniową przekładnią ręczną lub 6-biegową zautomatyzowaną.

Technologia i bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Euro NCAP w 2014 roku samochód otrzymał 3 na 5 gwiazdek. Każdy egzemplarz auta ma Hill Assist, czyli system ułatwiający ruszanie pod wzniesienia, który zapobiega zagaśnięciu silnika w takich sytuacjach. Za dopłatą można wyposażyć auto w system Brake City Assist zapobiegający kolizjom w ruchu miejskim.

Opcjonalnie dostępny jest tutaj jeszcze znany z SUV-ów Peugeota system Gripp Control, który oferuje 5 trybów jazdy, zapewniający skuteczną trakcję na luźnych nawierzchniach np. na śniegu, błocie oraz między innymi po piasku.

Najciekawsze elementy wyposażenia dodatkowego to między innymi:

  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • przednie i tylne czujniki parkowania,
  • kamera cofania,
  • dotykowy ekran multimedialny,
  • system głośnomówiący Bluetooth,
  • nawigacja.

Nowy Partner Tepee został wyposażony w najnowsze technologie: funkcję Mirror Screen, która odwzorowuje ekran telefonu i umożliwia dostęp do jego funkcji na 7-calowym multimedialnym wyświetlaczu.

Wspominając o najciekawszych opcjach wyposażenia nie można zapomnieć również o takich gadżetach jak: czujnik deszczu, doświetlanie zakrętów za pośrednictwem lamp przeciwmgielnych, światłach LED do jazdy dziennej, tempomacie z ogranicznikiem prędkości, a także o podgrzewaniu przednich foteli.

Wersja podstawowa oferuje między innymi:

  • elektrycznie sterowane przednie szyby,
  • dwa lub trzy - jeżeli weźmiemy wersję 7-osobową - mocowania dziecięcych fotelików Isofix,
  • poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera (poduszki boczne dla pasażerów obu rzędów siedzeń dostępne są za dopłatą)
  • progresywne wspomaganie układu kierowniczego (zmienia się w zależności od prędkości auta).

Peugeot Partner produkowany był również w wersji elektrycznej z zasięgiem około 175 km.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen Berlingo Multispace

Rodzinny kombivan na bazie samochodu użytkowego


Cena od 56 690 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Fiat Doblo

Tani, wygodny rodzinny kombivan bazujący na modelu dostawczym


Cena od 62 500 PLN
Ocena t4c: 7.1/10
Zobacz

Ford Toureno Connect

Propozycja Forda na przewiezienie 7-osób w przystępnej cenie


Cena od 74 661 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Renault Kangoo

Kombivan dla wymagających rodzin z odsuwanymi drzwiami po oby stronach


Cena od 69 100 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()