Peugeot Traveller

Peugeot

Cena od 130 500 do 201 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • Atrakcyjny wygląd
  • ekonomiczne silniki
  • komfort

Słabe strony

  • Słabe wyciszenie kabiny
  • przeciętna jakość wnętrza

Ocena t4c: 7.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.1 s do 15.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
1400/2400
Action
zużycie paliwa
od 5.2 l do 5.7 l / 100km
Action
moc
od 95 KM do 177 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Peugeot Traveller to francuski van będący propozycją dla dużych rodzin. Może służyć także jako bus do transportu osób lub w topowych wersjach jako mobilne biuro. Priorytetem jest szybkie i oszczędne przemieszczanie kilku osób z bagażami na długich dystansach. Stylistycznie Traveller prezentuje się nad wyraz atrakcyjnie. Duży, pionowy grill i charakterystyczne lampy przednie z wcięciem jednoznacznie kojarzą się z innymi modelami Peugeota.

Pokrewieństwo z samochodem dostawczym ma jedną ogromną zaletę - Travellera można kupić w trzech wersjach długości: Compact (4606 mm), Standard (4956 mm) lub Long (5308 mm). Różnica w cenie wynosi kilka tysięcy złotych pomiędzy wersjami.

Na rynku pojawia się wiele nowych propozycji z tego segmentu np. Fiat Talento czy Ford Turneo Custom. Peugeot celuje jednak w wyższy poziom, więc jego głównymi rywalami są dobrze znane konstrukcje - Volkswagen Multivan czy nawet Mercedes klasy V.

Wnętrze

Niezależnie od wybranej długości nadwozia Peugeot Traveller może pomieścić od 5 do nawet 9 osób. W ostatnim wariancie z przodu jest podwójne miejsce po prawej stronie oraz po 3 fotele w tylnych rzędach. Jak na vana przystało Traveller ma kilka dużych schowków i bardzo pojemne kieszenie w drzwiach. Do dyspozycji pasażerów oddano 4 gniazda 12V oraz opcjonalnie jedno gniazdo 230V.

Fotele można wyjmować i składać niezależnie od siebie aranżując wnętrze pod konkretne potrzeby. Po wyjęciu wszystkich foteli z tyłu powstaje przestrzeń jak w samochodzie dostawczym - maksymalnie 4500 litrów (wersja Long). Różnica długości nadwozia skupia się przede wszystkim w bagażniku - w wersji Standard przy rozłożonych wszystkich fotelach przestrzeń jest szeroka i krótka, ale szyba podnoszona niezależnie od klapy bagażnika pomaga układać pakunki pionowo. W konfiguracji dla 5 osób można zmieścić aż 1700 litrów do linii okien. Ciekawą opcją wersji Business VIP jest  możliwość obrócenia foteli drugiego rzędu tyłem do kierunku jazdy.

Wsiadanie do Travellera ułatwiają tylne przesuwne drzwi, które mogą się otwierać elektrycznie po machnięciu nogą pod narożnikiem zderzaka. Dostęp do trzeciego rzędu jest bardzo prosty: wystarczy nacisnąć jeden przycisk, aby złożyć fotel i uzyskać wygodne przejście do tylnej kanapy. Podróżujący Peugeotem nie będą narzekać na ilość miejsca na nogi ani nad głową. Pod stopami jest równa jak stół podłoga, a nad głową każdy z pasażerów ma własny nawiew. W drugim rzędzie przewidziano plastikowe stoliki i podnóżki, a w trzecim uchwyty na kubeczki. W najbogatszej wersji Bussines jedną z opcji jest podwójne okno dachowe.

Pozycja za kierownicą jest wysoka niczym w samochodach typu SUV, a fotel kierowcy nie męczy kręgosłupa nawet na długich trasach. Kierowca przed sobą ma rozbudowaną konsolę centralną, która odziedziczyła wiele rozwiązań z typowo osobowych modeli Peugeota. Materiały wykończeniowe są przyzwoitej jakości choć według recenzentów odbiegają od tych stosowanych chociażby w autach kompaktowych.

Za kierownicą

Do wymiarów nadwozia trzeba się przyzwyczaić, ale jazda Travellerem nie jest trudna poza manewrowaniem w przypadku najdłuższej wersji Long. Siedzi się wysoko, a z krótkim przodem i dużą przednią szybą widoczność jest doskonała. Minusem są wąskie lusterka boczne.

Peugeot Traveller korzysta z płyty podwoziowej znanej z osobowych modeli, więc resorowanie jest komfortowe jak w kompaktowym Peugeocie 308. W wielu recenzjach pojawia się zarzut, że tylne zawieszenie dość głośno pracuje na większych nierównościach np. progach zwalniających. Szybsze pokonywanie zakrętów nie powoduje nadmiernego stresu, bo auto pozostaje stabilne i pewne.

W trasie Peugeot wykazuje typową dla tego segmentu podatność na boczny wiatr. Na autostradzie nawet przy 150 km/h w kabinie jest stosunkowo cicho, a przecież w większości wersji silnikowych nie da się jechać znacznie szybciej. Siła hamowania jest zaledwie dostateczna, gdyż w samochodzie gdzie można wrzucić na pokład ponad 1100 kg ładunku hamulce w opinii dziennikarzy motoryzacyjnych powinny być nieco mocniejsze.

Silniki

W ofercie Peugeota można wybierać spośród czterech opcji napędu, na które składają się dwa silniki diesla w technologii BlueHDi, każdy w dwóch wersjach mocy.

Bazowy 1.6 HDi o mocy 95 KM oraz 116 KM to propozycja do poruszania się głównie po mieście np. dla taksówek i na inne potrzeby krótkodystansowe. Co ciekawe, słabszy motor nawet w danych producenta ma wyższe spalanie niż mocniejszy, ale do jego zakupu zachęca niższa cena wyjściowa.

Na trasy recenzenci polecają drugi silnik - 2,0 HDi 150 lub 177 KM. W obu przypadkach Traveller z takim napędem sprawnie porusza się po drogach szybkiego ruchu, przy czym jazda ta jest bardzo oszczędna. Producent podaje apetyt na paliwo na poziomie 4,9-5,4 l na 100 km. W rzeczywistości można uzyskać w trasie około 7 l/100 km w zależności od wybranej wersji nadwozia.

Najsłabszy motor o mocy 95 KM łączy się ze skrzynią manualną 5-biegową podczas gdy wersje 116 oraz 150 KM mają przekładnię o sześciu przełożeniach. Automat można mieć z najsłabszym motorem jako opcja i z najmocniejszym jako standard. Interesująco rozwiązano kwestię wyboru biegu w skrzyni automatycznej - służy do tego niepozorne pokrętło na środkowej konsoli. Dzięki takiemu rozwiązaniu wystający lewarek nie przysłania panelu obsługi klimatyzacji.

Peugeot w odróżnieniu od konkurencji spod znaku Volkswagena i Mercedesa nie oferuje w swoim samochodzie opcji napędu na wszystkie koła.

Technologia i bezpieczeństwo

Poczucie bezpieczeństwa wywoływane przez wysoką pozycję za kierownicą poparte jest wynikami w testach zderzeniowych. W 2015 r. Peugeot Traveller zdobył 5 gwiazdek w testach EuroNCAP uzyskując bardzo dobre wyniki zarówno w dziedzinie ochrony dorosłych (87%) jak i dzieci (91%).

Większość wyposażenia z zakresu aktywnego bezpieczeństwa jest dostępna dopiero za dopłatą. Pakiet Safety plus zawiera m.in. system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa, system rozpoznawania znaków, aktywny tempomat czy system zapobiegania kolizji Active Safety Brake.

W standardzie każdej wersji jest pakiet przednich i bocznych poduszek powietrznych, system wspomagania ruszania pod górę, czujnik zmierzchu, czujnik deszczu oraz klimatyzacja automatyczna dwustrefowa (z wyjątkiem wersji Business).

W odróżnieniu od pojazdów dostawczych Travellera można wyposażyć tak bogato jak średniej klasy auta osobowe. W najbogatszych wersjach Allure oraz Business VIP standardem jest częściowo skórzana tapicerka, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu przyciskiem, rozbudowany system multimedialny Peugeot Connect z ekranem 7 cali. Do tego warto dokupić nawigację satelitarną z opcją abonamentu na usługi online. Podawane przez nawigację informacje o pogodzie i natężeniu ruchu działają sprawnie i niejednokrotnie przydadzą się podczas podróży.

Traveller to kolejny etap współpracy francuskiego koncernu PSA z Toyotą. Bliźniacze konstrukcje dla Peugeota to Citroen SpaceTourer oraz Toyota ProAce.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Nissan Evalia

Wszechstronny kombivan z odsuwanymi drzwiami i miejscem dla 5-7 osób


Cena od 86 300 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Renault Espace

Awangardowy, nowoczesny i komfortowy minivan z miejscem dla 7 osób


Cena od 122 400 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Toyota Proace

Kompaktowy z komfortowym wnętrzem, które pomieści do 9 osób


Cena od 121 600 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Citroen Spacetourer

Lifestylowy minivan, znakomite rozwiązanie dla dużej rodziny


Cena od 133 000 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()