Porsche 718 Boxster

Porsche

Cena od 236 010 do 346 379 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • znakomite właściwości jezdne
  • sportowy charakter
  • wrażenia z jazdy

Słabe strony

  • kosztowne dodatki
  • dwa cylindry za mało

Ocena t4c: 9.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.4 s do 5.1 s
Action
liczba miejsc
2
Action
pojemność bagażnika
125
Action
zużycie paliwa
od 6.9 l do 8.1 l / 100km
Action
moc
od 300 KM do 350 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Porsche 718 Boxster to sportowy, dwuosobowy kabriolet z silnikiem umieszczonym centralnie (za plecami kierowcy) i napędem na tył. To również jeden z najlepszych samochodów sportowych do 300 tys. zł.

Boxster pojawił się na rynku w 1996 roku, zaś obecna odmiana z oznaczeniem 718 dostępna jest od 2016. W przypadku 718, Porsche mówi o zupełnie nowym modelu, jednak tak naprawdę mamy do czynienia z gruntownym faceliftingiem wersji, która zadebiutowała w 2012 roku. Zasadniczo zmienił się silnik – na rzecz zmniejszonego zużycia paliwa, stracił dwa cylindry i zyskał turbodoładowanie.

Model 718 Porsche również oferuje w odmianie coupe jako Cayman.

Wnętrze

Wnętrze Porsche 718 to klasa sama w sobie. Wyróżnia się dbałością o detale, świetnym spasowaniem elementów i bezwzględnym podporządkowaniem kierowcy. Żaden inny samochód marki premium nie oferuje tak sportowej pozycji za kierownicą. Siedzimy bardzo nisko, a kierownica umieszczona jest niemal równolegle do naszej klatki piersiowej. W 718 Boxster momentalnie poczujemy, że prowadzimy samochód sportowy czystej krwi.

Fotele za zintegrowanymi zagłówkami są wygodne, ale niezbyt obszerne. Szczuplejsi kierowcy będą czuć się w nich znakomicie. Z kolei wyżsi mogą mieć problem z dostatecznym odsunięciem się od kierownicy. Wartą uwagi opcją jest trójramienna sportowa kierownica GT pozbawiona zbędnych przycisków.

Podobnie jak w droższych modelach Porsche, wnętrze 718 Boxstera nie oferuje zbyt bogatego wyposażenia standardowego. Mnóstwo dodatków oferuje natomiast konfigurator. Niemal każdy element wnętrza może być pokryty skórą. Można przebierać w jej kolorach lub decydować o barwach rozmaitych elementów, takich jak np. nici, z których zostaną wykonane przeszycia.

Na pochwałę zasługuje nowy system multimedialny Porsche. Obsługujemy go za pomocą niewielkiego jak na dzisiejsze standardy ekranu dotykowego, ale szybkość działania systemu i bezbłędna reakcja na dotyk sprawiają, że to jedno z lepszych rozwiązań wśród aut marki premium.

718 Boxster nie należy do najbardziej praktycznych samochodów, to jednak bardziej cecha niż wada tego modelu. We wnętrzu nie znajdziemy zbyt wiele miejsca na drobiazgi. Na większe bagaże przewidziano bagażnik z przodu, w którym zmieścimy dużą walizkę. Uzupełnieniem będzie niewielki bagażnik z tyłu. Łącznie oba pomieszczą około 280 litrów, a więc tyle co bagażnik Opla Corsy.

Za kierownicą

W przeciwieństwie do sportowych hatchbacków i sedanów, Porsche 718 Boxster od podstaw został zbudowany jako samochód sportowy – daje się to odczuć już przy pierwszej jeździe. Silnik umieszczony centralnie daje Boxsterowi znaczącą przewagę nad sportowymi coupe i sedanami od Audi, Mercedesa czy BMW.

Samochód jest niezwykle zwinny, energicznie, żywiołowo i bez najmniejszej zwłoki reaguje na ruchy kierownicy. Odznacza się też ogromnymi pokładami przyczepności i późno pojawiającą się podsterownością. To wrażenia, jakich nie odnajdziemy w konkurencyjnych: BMW M2 czy Audi RS3 Limousine.

Bardzo wysokie noty zbiera również zawieszenie. W 718 Boxster dostępne są jego dwie odmiany: standardowe oraz obniżone o 10 mm adaptacyjne. Niezależnie od wybranego wariantu można oczekiwać, że zawieszenie będzie idealnie łączyć komfort w podróżowaniu na co dzień ze stabilnym zachowaniem przy dynamicznej jeździe. Nawet przy większym rozmiarze felg.

Taka uniwersalność to duża zaleta Boxstera. Podobnie jak BMW M2 świetnie łączy sportowy charakter z użytecznością na co dzień. Brak sztywnego dachu nad głową pozwala jeszcze pełniej czerpać radość z jazdy, szczególnie jeżeli towarzyszy jej głośny ryk i strzały z opcjonalnego, sportowego układu wydechowego. Jednocześnie recenzenci podkreślają, że dynamiczne możliwości Boxstera - mimo braku sztywnego dachu - są identyczne jak w przypadku Caymana.

Silniki

Silnik w 718 Boxster to jedyny element, do którego pojawiają się zastrzeżenia. Nie dotyczą one jednostki jako takiej, ale faktu, że Porsche zrezygnowało w 718 z silnika sześciocylindrowego na rzecz turbodoładowanego silnika 4-cylindrowego. Według entuzjastów Porsche i niektórych dziennikarzy motoryzacyjnych ubytek tych dwóch cylindrów odbił się negatywnie na unikatowym charakterze samochodu. Mimo to, w przypadku nowego silnika możemy mówić o jednej z najlepszych 4-cylindrowych jednostek na świecie.

Przejście z 6 na 4 cylindry z turbo miało pozytywny wpływ na osiągi oraz zużycie paliwa. 718 Boxster w bazowej odmianie ze świetną manualną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 5,1 s. W przypadku szybkiej, dwusprzęgłowej skrzyni PDK przyspieszenie zajmuje 4,9 s. To w zupełności wystarczające osiągi, jednak recenzenci konkludują, że optymalnym wyborem jest mocniejsza o 50 KM odmiana S.

Na szczycie oferty jest najbardziej usportowiona odmiana – 718 Boxster GTS o mocy 365 KM. I to właśnie ona rekomendowana jest kierowcom poszukującym najbardziej ekstremalnych wrażeń z jazdy 2-osobowym kabrioletem.

Technologia i bezpieczeństwo

Mimo że 718 to jeden z najpopularniejszych modeli Porsche, to nie sprzedaje się go aż w takiej liczbie, aby zasadne było przeprowadzenie testów zderzeniowych przez organizację Euro NCAP.

Porsche wyposażyło Boxstera w komplet poduszek powietrznych i zaawansowane systemy bezpieczeństwa, aby zapewnić jak najwyższy poziom ochrony.

Porsche 718 Boxster może i jest niewielkim 2-osobowym kabrioletem, ale nie należy do najtańszych. Co więcej, konfigurator pozwala dobrać dodatki, których wartość przekroczy bazową cenę samochodu. Topowy system nagłośnienia, system multimedialny, adaptacyjny tempomat, asystent zmiany pasa ruchu, system rozpoznawania ograniczeń prędkości czy możliwość zaprogramowania pilota do bramy garażowej w przycisku przy lusterku wstecznym nie należą do tanich dodatków.

718 Boxster/Cayman to najtańszy na naszym rynku samochód z silnikiem umieszczonym centralnie

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi TT RS

Ekstremalnie sportowe coupe z osiągami supersamochodu


Cena od 318 400 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

BMW serii 2 Cabrio

Klasyczny, niewielki kabriolet klasy premium


Cena od 149 300 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Lotus Evora

Samochód sportowy Lotusa do użytku na co dzień


Cena od 369 787 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porsche 718 Cayman

Prawdziwy samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie


Cena od 231 930 PLN
Ocena t4c: 9.7/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()