Porsche Macan

Porsche

Cena od 232 320 do 429 420 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • świetne właściwości jezdne
  • dynamiczne silniki.

Słabe strony

  • ograniczone miejsce z tyłu
  • kosztowne opcje.

Ocena t4c: 9.0/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 4.8 s do 6.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
500/1500
Action
zużycie paliwa
od 6.1 l do 8.9 l / 100km
Action
moc
od 252 KM do 400 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Po sukcesie Cayenne w 2013 roku Porsche zdecydowało się wprowadzić do swojej oferty mniejszego crossovera o nazwie Macan. Samochód rozmiarami przypomina Audi Q5, jednak – mimo przynależności do jednego koncernu – Macan z SUV-em Audi spokrewniony jest jedynie w nieznacznym stopniu. Porsche Macan wyróżnia się na tle konkurentów wyjątkowo sportowym charakterem i doskonale łączy go ze wszechstronnością crossovera. Nie dziwi fakt, że to najchętniej wybierany model Porsche w Polsce. Macan oferowany jest w kilku wersjach, w tym najbardziej sportowej GTS oraz wyjątkowo szybkiej Turbo. Bazowa wersja Macana z 4-cylindrowym silnikiem to drugie po 718 najtańsze Porsche na rynku.

Wnętrze

Wnętrze Porsche Macana to pierwsza liga w kwestii wykończenia wśród crossoverów klasy premium. Zaraz po zajęciu miejsca za niewielkim wieńcem kierownicy można poczuć, że mamy do czynienia z crossoverem o wyjątkowo sportowym charakterze. Siedzi się nisko jak na samochód tego segmentu, fotele mocno otulają ciało, a kierownica idealnie leży w dłoniach. Nie wszystkim przypadnie do gustu naszpikowana przyciskami konsola środkowa, jednak taki układ zapewnia szybki dostęp do najważniejszych funkcji samochodu. Na środku deski rozdzielczej mamy łatwy w obsłudze (chociaż niewielki jak na dzisiejsze standardy) ekran rozbudowanego systemu multimedialnego, a przed oczami typowy dla Porsche duży, centralnie umieszczony obrotomierz. Z tyłu Macan oferuje jedynie przeciętną przestrzeń dla pasażerów, a ze względu na wysoki tunel środkowy lepiej nie przewozić w nim trzech osób. Bagażnik ma 500 litrów pojemności, co jest wynikiem o 40 l gorszym w porównaniu z Audi Q5, jednak miejsca na walizki nie powinno zabraknąć.

Za kierownicą

Porsche w Macanie oferuje aż trzy rodzaje zawieszenia. Poza standardowym, ale opartym na zaawansowanej konstrukcji wielowahaczowej, możemy wybrać również zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management), zapewniające trzy tryby pracy oraz – co należy do rzadkości tym segmencie – samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne. W przypadku sportowej wersji GTS zawieszenie w standardzie jest obniżone. Niezależnie od tego, na jaką wersję się zdecydujemy, Macan zapewni wyjątkowo sportowe wrażenia za kierownicą. W kwestii zwinności i dynamiki oraz precyzji prowadzenia nawet BMW X3 czy Range Rover Evoque pozostają daleko w tyle. To zdecydowanie najbardziej sportowy crossover na rynku, szczególnie jeżeli Macana uzbroimy w kilka dodatków poprawiających trakcję oraz pakiet Sport Chrono, który sprawia, że do dyspozycji mamy tryb Sport Plus maksymalnie wyostrzający charakter samochodu. Macana można wyposażyć nawet w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, to jednak dodatek za ponad 40 tys. zł. Tak czy inaczej, za kierownicą Macana łatwo zapomnieć, że mamy do czynienia z crossoverem – auto na krętych drogach oferuje wrażenia porównywalne ze sportowymi hatchbackami.

Silniki

Porsche w swoich modelach nie rozpieszcza rozbudowaną ofertą silników, jednak można mieć pewność, że każdy z nich zagwarantuje osiągi godne sportowej natury samochodu. Wszystkie wersje Macana dostępne są jedynie z szybką, 7-biegową skrzynią automatyczną (dwusprzęgłowe PDK) i napędem na wszystkie koła. Bazowy silnik Macana ma 4 cylindry, 2 litry pojemności i moc 252 KM. To silnik znany z rozmaitych modeli koncernu VW, ale ten w Porsche cechuje się wyjątkowo rasowym charakterem i brzmieniem. Do 100 km/h jest w stanie rozpędzić Macana w 6,4 s, a wedle pomiarów tygodnika „Motor” w trasie potrafi zadowolić się 7,5 l/100 km. Z uwagi na niewielką pojemność (niższą akcyzę) 2-litrowa jednostka jest aż o 53 tys. zł tańsza od drugiego pod względem osiągów, 3-litrowego, 258-konnego diesla V6. Diesel w Macanie S zapewni niemal identyczne osiągi, nie będzie przesadnie głośny nawet przy dużym obciążeniu, a średnio w trasie zużyje około 6 l/100 km. W połowie stawki plasuje się 340- lub 360-konny (w GTS) podwójnie doładowany silnik benzynowy V6, który przy niebagatelnych osiągach rzędu 5,4 lub 5,2 s do 100 km/h nie jest zbyt oszczędny, zużywając w trasie około 10 l/100 km. Na szczycie oferty znajduje się Macan Turbo oraz Turbo z pakietem Performance o mocach odpowiednio 400 lub 440 KM. W tym wypadku pod maską mamy 3,6-litrowe V6 z podwójnym turbo, które zapewnia osiągi na poziomie najszybszych SUV-ów na rynku.

Technologia i bezpieczeństwo

Macan w porównaniu z konkurencyjnymi modelami marek premium z pewnością należy do najdroższych w segmencie, jednak ma to swoje uzasadnienie w wyposażeniu. W standardzie bazowa wersja Macana z 4-cylindrowym silnikiem oferuje (poza wspomnianym napędem na wszystkie koła i skrzynią PDK) 18-calowe felgi, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatycznie unoszoną pokrywę bagażnika, system audio z 8 głośnikami, 3-strefową klimatyzację, sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów oraz pełny pakiet poduszek powietrznych. W opcji znajdziemy wiele dodatków poprawiających właściwości jezdne samochodu, sportowe fotele, sportowy układ wydechowy oraz zaawansowaną nawigację czy 14-głośnikowy zestaw audio marki Bose. Dla najbardziej wybrednych Porsche oferuje rozbudowany program indywidualizacji Porsche Exclusive.

Porsche Macan jest jedynym crossoverem, w którym można zamówić węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. To dodatek za ponad 40 tys. zł.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi Q5

Godny następna jednego z najpopularniejszych SUV-ów premium w Polsce


Cena od 159 200 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

BMW X3

Popularny, kompaktowy SUV klasy premium


Cena od 199 100 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Jaguar F-Pace

Sportowy crossover z mocnymi silnikami i napędem 4x4 w opcji


Cena od 189 900 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Volvo XC60

Stylowy, bogato wyposażony SUV o przestronnym, nowoczesnym wnętrzu


Cena od 184 500 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()