Porsche Panamera

Porsche

Cena od 415 350 do 968 780 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • świetne osiągi
  • bardzo dobre właściwości jezdne.

Słabe strony

  • kosztowne dodatki
  • duże wydatki na eksploatację.

Ocena t4c: 9.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 3.8 s do 4.5 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
495/1304
Action
zużycie paliwa
od 6.7 l do 9.3 l / 100km
Action
moc
od 422 KM do 550 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Druga generacja Porsche Panamery zadebiutowała w połowie 2016 roku, a w polskich salonach pojawiła się w listopadzie.

Nowa Panamera została stworzona całkowicie od podstaw – jest większa, lżejsza, szybsza i bardziej ekonomiczna od poprzedniczki.

Porsche zastosowało nowe silniki oraz zaawansowane systemy poprawiające stabilność i zwinność tej dużej, 4-miejscowej limuzyny. Diametralnie zmieniło się również wnętrze auta.

Nowa Panamera spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem dziennikarzy motoryzacyjnych ze względu nie tylko na mniej kontrowersyjny wygląd, ale również na innowacje techniczne i idealne połączenie cech samochodu luksusowego i sportowego.

Wnętrze

Projekt wnętrza nowego Porsche Panamera budzi niezwykle pozytywne odczucia. Nie ma tu nic z poprzednika. Zniknęła najeżona przyciskami konsola środkowa. Teraz większością systemów samochodu sterujemy na ogromnym ekranie dotykowym, który można obsługiwać również za pośrednictwem niewielkiego pokrętła. Na tunelu środkowym zostały jedynie najbardziej istotne przyciski. Trzeba jednak zaznaczyć, że zarówno ekran, jak i wykończony błyszczącą czernią tunel środkowy szybko się brudzą od odcisków palców. To jednak jedyne zastrzeżenie, które można mieć do kabiny Panamery.

Centralnie umieszczony dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego to ścisła czołówka tego typu rozwiązań w samochodach premium. Działa płynnie i szybko, a jego obsługa jest intuicyjna pomimo bardzo rozbudowanego menu. Z poziomu ekranu dotykowego sterujemy nawet kratką centralnego nawiewu. Nieco mniejszy ekran dotykowy znajduje się również w tylnej części samochodu i służy osobom podróżującym w drugim rzędzie siedzeń do ustawień multimediów, klimatyzacji, a nawet nawigacji.

Na tablicy wskaźników – podobnie jak w innych modelach Porsche – dominuje centralnie umieszczony obrotomierz. Po obu jego stronach pojawiły się dwa cyfrowe wyświetlacze pokazujące mnóstwo parametrów jazdy. Obsługujemy je wygodnymi pokrętłami na kierownicy.

Jakość materiałów oraz ich spasowanie nie pozostawiają wątpliwości, że siedzimy w Porsche. Każdy element daje wrażenie trwałości i solidności, a wszelkie przyciski i przełączniki zapewniają niezwykle wyrafinowane odczucia podczas użytkowania.

Porsche Panamera zostało przewidziane dla czterech osób i w równym stopniu zadbano o komfort dla podróżujących zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Z tyłu niezależnie od wersji mamy dwa osobne fotele (w opcji wentylowane, podgrzewane i z masażem) przedzielone schowkiem, a miejsca na nogi jest pod dostatkiem nawet w przypadku, kiedy zarówno kierowca, jak i siedzący za nim pasażer mają po 190 cm wzrostu. Pięcioosobowe wnętrze oferuje jedynie Panamera Sport Turismo.

Bagażnik ma pojemność 500 l, co jest wynikiem o 50 l lepszym w stosunku do poprzednika. To niemal identyczna wartość jak w przypadku BMW 7 oraz Audi A8. Tę przestrzeń można dodatkowo powiększyć (fotele są dzielone w stosunku 40:20:40) do 1304 l.

Za kierownicą

Podobnie jak we wszystkich modelach Porsche również w Panamerze mamy do czynienia z wyjątkowo sportową pozycją za kierownicą. Sam wieniec umieszczony jest niemal równolegle do kierowcy, fotele pozwalają zasiąść niżej niż w przypadku Audi A8 czy BMW serii 7, a kierowca momentalnie czuje, że ma do czynienia z samochodem o sportowym charakterze. Te wrażenia znajdują potwierdzenie na krętych drogach.

Nowe Porsche Panamera niezależnie od wersji silnikowej prowadzi się jak znacznie mniejszy samochód. To m.in. zasługa zastosowania wielu rozwiązań, które w połączeniu z zaawansowanym, stałym napędem na wszystkie koła sprawiają, że Panamera jest zwinna i pewna w prowadzeniu.

Opcjonalnie samochód może być wyposażony w skrętną tylną oś poprawiającą w jeszcze większym stopniu zachowanie auta w zakrętach.
Według opinii dziennikarzy motoryzacyjnych postęp w kwestii właściwości jezdnych w porównaniu z poprzednią generacją jest znaczący i wyraźnie odczuwalny.

Dodowem tego jest o 14 s lepszy od poprzednika czas okrążenia słynnego toru Nurburgring. Nowa Panamera Turbo pokonała okrążenie w rekordowym czasie, zyskując tytuł najszybszego luksusowego sedana na świecie. Porsche nie zapomniało jednak o komforcie.

Charakter samochodu możemy w znacznym stopniu regulować przez wybór jednego z czterech trybów jazdy (Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual). W trybie normalnym Panamera zmienia się w idealnego partnera długich, autostradowych wojaży – szczególnie jeżeli wyposażona jest w opcjonalne zawieszenie pneumatyczne. To w połączeniu z niezwykle skutecznym wyciszeniem wnętrza zapewnia komfort, jakiego można oczekiwać po limuzynie najwyższej klasy.

Silniki

W początkowym okresie rynkowej kariery II generacja Porsche Panamery oferowana jest w 4 wariantach silnikowych. Każda z nich w standardzie posiada napęd na wszystkie koła oraz nową, dwusprzęgłową skrzynię PDK o 8 przełożeniach. Wszystkie trzy oferowane w Panamerze jednostki to nowe silniki z podwójnym trubodoładowaniem. Niezależnie od wybranej wersji możemy oczekiwać osiągów godnych samochodu sportowego: 0–100 km/h w mniej niż 5 s.

Największe wrażenie na recenzentach robi 4-litrowy, podwójnie doładowany diesel o mocy 422 KM, który jest w stanie rozpędzić Panamerę do 100 km/h w 4,5 s. Warto zaznaczyć, że dysponuje on olbrzymim momentem obrotowym na poziomie 850 Nm, dostępnym już od 1000 obr./min, a więc praktycznie od startu. Marka Porsche deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 6,8 l/ 100 km. Niestety ten wariant został wycofany z rynku pod koniec 2017 roku na rzecz napędu hybrydowego. Nie wykluczone jednak, że diesel ponownie zagości pod maską Panamery pod koniec 2018 roku.

Bazowa odmiana 4S napędzana jest benzynowym V6, który przy zamówieniu opcjonalnego, sportowego układu wydechowych brzmi niezwykle donośnie i rasowo. Zapewnia nieco lepsze osiągi od diesla (0–100 km/h w 4,2 s), ale w realnym użytkowaniu cechować się będzie znacznie większym zapotrzebowaniem na paliwo.

Najbardziej ekonomiczną wersją jest odmiana hybrydowa o nazwie E-Hybrid.
To połączenie z typem plug-in (ładowana z gniazdka) opartym na benzynowej jednostce z Panamery 4S. Dysponuje mocą 462 KM i rozpędza się do 100 km/h w 4,6 s.

Tradycyjnie najlepszą odmianą Panamery jest wersja Turbo napędzana podwójnie doładowanym, benzynowym V8, który generuje 550 KM i 770 Nm. To wystarcza, aby rozpędzić się do 100 km/h w 3,6 s i maksymalnie do 306 km/h. Przedstawione wartości mogą przyprawić o zawrót głowy, jednak dzięki wspomnianym innowacjom w zakresie układu jezdnego Panamera Turbo nie przysporzy problemów w opanowaniu pojazdu i pozwoli na łatwe wykorzystanie całej mocy na drodze. Z uwagi na dość znaczne spalanie Turbo w standardzie wyposażona jest w 90-litrowy zbiornik paliwa.

Technologia i bezpieczeństwo

W II generacji Panamery znajdziemy wszystkie najnowsze zdobycze techniki. Auto już w standardzie posiada kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. W Panamerze pojawia się także wiele elektronicznych asystentów kierowcy w tym kamera termowizyjna zapewniająca lepszą widoczność żywych obiektów w nocy.

Jak przystało na samochód marki premium do wyboru mamy mnóstwo luksusowych opcji, takich jak masaże w fotelach, a same fotele mogą posiadać regulowane boczki (18-kierunkowa regulacja).

Porsche oferuje również szeroki program indywidualizacji (we wnętrzu i na zewnątrz) pozwalający idealnie dopasować samochód do własnego gustu.

Porsche Panamera Turbo II generacji pokonała okrążenie toru Nurburgring w 7 min i 38 s, przez co zyskała tytuł najszybszego luksusowego sedana na świecie.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi RS7

Wyjątkowo szybkie, usportowione, 5-drzwiowe coupe z napędem 4x4


Cena od 570 000 PLN
Ocena t4c: 8.4/10
Zobacz

Maserati Quattroporte

Flagowy sedan Maserati zapewni komfort kierowcy i pasażerom


Cena od 481 060 PLN
Ocena t4c: 8.3/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy S coupe

Wyjątkowo przekonujące połączenie luksusu i elegancji w nadwoziu coupe


Cena od 469 000 PLN
Ocena t4c: 9.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()