Renault Captur

Renault

Cena od 56 900 do 92 400 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • Ekonomiczny
  • przestronny
  • przyciąga wzrok

Słabe strony

  • Głośne diesle
  • nie zaangażuje w jazdę

Ocena t4c: 6.6/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.9 s do 13.1 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
377/1235
Action
zużycie paliwa
od 3.7 l do 5.5 l / 100km
Action
moc
od 90 KM do 118 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Renault Captur jest typowym przedstawicielem modnej grupy miejskich crossoverów. Nieco podwyższony hatchback o uterenowionym image’u od Renault prezentuje się atrakcyjnie również dzięki rozbudowanym, jak na ten segment, możliwościom indywidualizacji (np. dwukolorowe nadwozie). Captur bazuje na Clio, jednak jest od niego nieco większy. Na rynku konkuruje z Fiatem 500X, Citroenem C4 Cactusem czy Peugeotem 2008. Według licznych recenzji Captur to jedna z najlepszych propozycji wśród miejskich crossoverów. Pojawił się na rynku w 2013 roku i w obecnej formie pozostanie na nim zapewne przynajmniej do roku 2020.

Wnętrze

Pokrewieństwo Captura i Clio dobrze widać we wnętrzu. Mimo że projekty kabin nieco się od siebie różnią, to jakość materiałów i wykończenia jest niemal identyczna. W obu przypadkach nie uświadczymy miękkich tworzyw. W recenzjach Captura można spotkać się z opiniami, że jakość plastików ustępuje tej, z jaką mamy do czynienia w Fiacie 500X, ale model Renaulta będzie nieco tańszy w zakupie. Do Captura możemy zamówić kolorowe akcenty i wzory, które ożywią wnętrze. Ciekawostkę stanowią obicia foteli zdejmowane po rozpięciu klasycznego suwaka. Nie zabrakło dobrze wkomponowanego w deskę rozdzielczą, prostego w obsłudze ekranu dotykowego. Captur jest o 60 mm dłuższy od Clio, dlatego oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów tylnej kanapy. Tę można przesuwać przód-tył, co pozwala wygospodarować mnóstwo miejsca na nogi. Pasażerowie nie będą również narzekać na przestrzeń nad głową, jeżeli mierzą poniżej 185 cm wzrostu. Kierowca siedzi wysoko i ma świetną widoczność w każdym kierunku, jednak zajęcie odpowiedniej pozycji za kierownicą Captura może pochłonąć trochę czasu. Pod względem pojemności bagażnika Captur bardzo dobrze wypada na tle konkurentów – ma on podwójną podłogę i mieści aż 377 litrów, a to więcej niż w Peugeocie 2008 (350 l), Citroenie C4 Cactusie (358 l) czy Fiacie 500X (350 l). Przy przesunięciu kanapy maksymalnie do przodu otrzymujemy aż 455 litrów, a po złożeniu oparć kanapy (dzielonych 40:60) Captur zaoferuje 1235 litrów. We francuskim crossoverze nie zabrakło miejsca na drobne przedmioty. Przed pasażerem znajduje się ogromny schowek (szuflada), a na oparciach foteli sprytna siatka.

Za kierownicą

Miejskie crossovery mają przede wszystkim zapewniać komfort i Renault Captur dobrze wywiązuje się z tego zadania, ale idzie w tej kwestii na pewne kompromisy. Miękkie i komfortowe zawieszenie Captura w połączeniu z większym niż w przypadku tradycyjnych hatchbacków prześwitem sprawiają, że samochód wyraźnie przechyla się w zakrętach, a to wpływa w jakimś stopniu na pewność prowadzenia. Samo zawieszenie na nierównych drogach pracuje dosyć głośno i w kabinie często słychać dudnienie dochodzące z okolicy kół. W recenzjach można spotkać się również z opinią, że ESP w Capturze reaguje dosyć szybko (przy najmniejszym uślizgu kół) i zdecydowanie. To jednak typowa cecha wielu francuskich modeli. Tak czy inaczej – Captur jest łatwy i przyjemny w prowadzeniu, chociaż zdecydowanie lepiej odnajdzie się w mieście niż na krętych drogach czy autostradach, na których doskwierać może niezbyt skuteczne wyciszenie wnętrza.

Silniki

Spośród oferowanych w Capturze silników, biorąc pod uwagę miejski charakter samochodu, najlepszą propozycją będzie 1,2-litrowy, 118-konny, benzynowy silnik TCe. Rozpędza Captura do 100 km/h w niecałe 10 s, zapewnia dobre osiągi już od niskich obrotów i nie traci zapału nawet do 5,5 tys. obr./min. Może być połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Trzeba jednak zaznaczyć, że skrzynia automatyczna wpływa na pogorszenie osiągów Captura. Słabsza benzynowa jednostka ma pojemność 0,9 litra, 3 cylindry i 90 KM mocy, może być połączona jedynie z 5-biegową skrzynią manualną, zapewni zaledwie przeciętne osiągi (13,1 s do 100 km/h) i w rzeczywistości tylko nieznacznie mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem 1,2 (szczególnie na trasie). Zaletą jednostek wysokoprężnych Renault jest niewielkie zapotrzebowanie na paliwo. W trasie zarówno w przypadku 90-, jak i 110-konnej odmiany 1,5-litrowego diesla możemy liczyć na jego zużycie poniżej 4 l/100 km. Ponownie lepszym wyborem okaże się mocniejszy wariant, ponieważ jest on połączony z 6-biegową skrzynią, co w trasie pozwoli ograniczyć spalanie do poziomu porównywalnego z wersją 90-konną zestawioną z 5-biegową skrzynią.

Technologia i bezpieczeństwo

Renault Captur w standardzie oferuje 6 poduszek powietrznych, asystenta ruszania pod górę oraz układ wspomagania awaryjnego hamowania. Ponadto w modelu znajdziemy trzy mocowania Isofix. Te elementy pomogły Capturowi w uzyskaniu maksymalnej oceny 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. W opcji możemy zamówić system automatycznego hamowania (w razie wykrycia przeszkody i braku reakcji kierowcy) oraz asystenta martwego pola. W standardzie Renault Captur wyposażony jest w światła do jazdy dziennej LED, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, klimatyzację oraz radio. W wyższych wersjach na uwagę zasługuje system multimedialny z nawigacją TomTom – szybki i łatwy w obsłudze. Captur oferuje również liczne możliwości indywidualizacji wnętrza oraz nadwozia – ciekawe wzory, kontrastujące kolory dachu czy kolorowe wstawki w kabinie nadają mu młodzieżowego charakteru.

Renault w Capturze oferuje pakiet Travel, w skład którego wchodzą dwa odtwarzacze DVD montowane na zagłówkach foteli oraz lodówka turystyczna.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Mazda CX-3

Niewielki crossover z bogatym wyposażeniem i napędem 4x4 w opcji


Cena od 68 400 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Nissan Juke

Typowy przedstawiciel miejskich crossoverów o oryginalnym designie


Cena od 55 900 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Opel Mokka X

Udany crossover, który jednak nie wyróżnia się na tle konkurentów


Cena od 73 050 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()