Renault Clio

Renault

Cena od 42 400 do 69 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • ekonomiczne silniki
  • dobre właściwości jezdne.

Słabe strony

  • mało miejsca z tyłu
  • ubogie wyposażenie bazowej wersji.

Ocena t4c: 7.7/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.2 s do 14.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
300/1146
Action
zużycie paliwa
od 3.3 l do 5.4 l / 100km
Action
moc
od 73 KM do 118 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Renault Clio to jeden z najpopularniejszych hatchbacków na polskim rynku i najpopularniejszy model Renault. Francuska marka oferuje IV generację tego 5-drzwiowego hatchbacka, która zadebiutowała 2012 r. W połowie 2016 r. Clio przeszło facelifting. Zmieniło się niewiele, delikatnie przestylizowano zderzaki i osłonę chłodnicy, pojawiły się światła w całości wykonane w technologii LED oraz nowe wzory felg i kolory lakierów.

Wraz z faceliftingiem w ofercie pojawiło się Clio w usportowionej odmianie GT Line wyróżniające się bardziej agresywną stylizacją (nawiązującą do sportowego Clio R.S) i usportowionym charakterem.

Mimo mocnych konkurentów w postaci Forda Fiesty, Skody Fabii czy Volkswagena Polo Clio świetnie radzi sobie na rynku i nic nie wskazuje na to, aby ten stan rzeczy miał ulec zmianie.

Wnętrze

Plastiki są w większości miękkie i posiadają przyjemną w dotyku fakturę, a materiałowa tapicerka według recenzentów budzi dużo lepsze odczucia w porównaniu z tą oferowaną przed jeszcze przed liftingiem. Nadal jednak w kwestii ogólnego odczucia jakości w kabinie nieco brakuje do poziomu Volkswagena Polo.

W wyższych wersjach wyposażenia na konsoli środkowej pojawia się 7-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego (nawigacja oparta na TomTom). Jego obsłudze nie można nic zarzucić, jedynie prędkość działania pozostawia nieco do życzenia. Funkcjonalność sytemu można rozszerzać rozmaitymi aplikacjami, a w standardzie otrzymujemy rozbudowaną aplikację wspomagającą oszczędną jazdę. Bazowe modele wyposażone są radioodtwarzacz R&GO ze zaingerowanym wyświetlaczem, Bluetoothem, gniazdem USB oraz jack.

Jak przystało na funkcjonalnego, miejskiego hatchbacka, we wnętrzu Clio odnajdziemy sporo praktycznych schowków, łącznie z dużymi kieszeniami w drzwiach, dwoma uchwytami na kubki, 4-litrowym schowkiem po stronie pasażera i miejscem na telefon lub portfel.

W Clio bez problemu zajmiemy odpowiednią pozycję za regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą, w standardzie otrzymamy również możliwość regulacji wysokości fotela. Z tyłu można narzekać jedynie na ograniczoną przestrzeń nad głową, chociaż Skoda Fabia zaoferuje również więcej miejsca na nogi.

Bagażnik Renault Clio pomieści 300 l, a więc więcej niż Ford Fiesta, a po złożeniu oparć tylnej kanapy otrzymamy 1146 l – wystarczająco, by zmieścić tu rower górski. Podobnie jak w większym Renault Megane bagażnik ma wysoki próg załadunku, a złożone oparcia kanapy tworzą wyraźny garb. W Clio – w przeciwieństwie do Megane – te niedogodności można zniwelować, podwyższając podłogę bagażnika.

Za kierownicą

Według opinii licznych dziennikarzy motoryzacyjnych Renault Clio potrafi zaangażować w jazdę i pozwala czerpać z niej przyjemność. Do poziomu lidera w tej dziedzinie, czyli Forda Fiesty, trochę brakuje, jednak Clio dobrze łączy komfort z umiarkowanymi przechyłami nadwozia w zakrętach.

Układ kierowniczy należy do jednego z bardziej precyzyjnych w tej klasie samochodów (przebija go tylko ten w Volkswagenie Polo i wspomnianej Fieście), jest odpowiednio bezpośredni, ale też nie staje się nerwowy przy szybszej jeździe na wprost.

Na autostradzie docenimy komfort akustyczny we wnętrzu Clio, dopiero powyżej 130 km/h w kabinie zaczyna być wyraźnie słychać szum opływającego powietrza.

Silniki

Najtańśzy w ofercie Renault Clio jest 1,2-litorwy silnik o mocy 73 KM. To nieco starsza konstrukcja w porównaniu z trzycylindrowym 0,9 TCe 90 KM, które zapewni lepsze osiągi (0–100 km/h w 12,2 s) i będzie zużywać mniej paliwa. Dopłata do TCe wynosi około 6 tys. zł i z pewnością warto ją rozważyć.

Jeżeli Renault Clio planujemy wybierać się w dłuższe trasy, warto zdecydować się na 1,2-litrową jednostkę TCe o mocy 118 KM. To również jedyna jednostka benzynowa, którą można zestawić z 6-biegową, automatyczną skrzynią. Renault Clio występuje także w sportowej wersji R.S. o mocy 200 KM.

Wśród diesli mamy umiarkowany wybór. Ogranicza się do 1,5-litrowego dCi o mocach 75 lub 90 KM. Oba silniki dostępne są jedynie z manualną, 5-biegową skrzynią. Taka paleta jednostek jest jednak typowa dla tego segmentu samochodów i Fiesta lub Polo nie oferują w tej kwestii szerszych możliwości.

Jeżeli zależy nam na jak najniższym zużyciu paliwa, warto zwrócić uwagę na modele z serii Energy (dostępna dla wszystkich silników z wyjątkiem 1,2 l 73 KM). Energy cechują się zoptymalizowanymi pod kątem ekonomii ustawieniami skrzyni oraz silnika, a także oponami o zmniejszonych oporach toczenia w standardzie.

Mistrzem oszczędności jest Renault Clio 1,5 dCi Energy 75 KM, z manualną 5-biegową skrzynią, która według deklaracji zużywa średnio 3,3 l/ 100 km. W testach realne zużycie nie przekracza 4 l/ 100 km, co nie zmienia faktu, że to jeden z najoszczędniejszych samochodów w tej klasie.

Technologia i bezpieczeństwo

Renault Clio zostało poddane testowi zderzeniowemu Euro NCAP w 2012 roku i otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Kontrola stabilności, ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania, przednie i boczne poduszki powietrzne, system wspomagania ruszania pod górę i dwa mocowania ISOFIX na tylnej kanapie są w standardzie.

W kwestii komfortu Renault Clio już w bazowej wersji Life oferuje światła do jazdy dziennej LED, elektrycznie regulowane lusterka boczne i szyby przednie, kartę zamiast kluczyka, komputer pokładowy czy wskaźnik zmiany biegu. Brak niestety radia i klimatyzacji, dlatego warto od razu zdecydować się na wyższą wersję Alizę, w której te elementy otrzymujemy w standardzie.

Po liftingu rozszerzono listę wyposażenia opcjonalnego, obejmującą teraz elementy dostępne do tej pory w wyższych modelach Renault (kamera cofania, nagłośnienie Bose czy dach panoramiczny).

Renault Clio jest produkowane od 1990 roku, a Renault sprzedało już ponad 13 mln egzemplarzy tego miejskiego hatchbacka.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i20

Koreański rywal dla VW Polo nie rozczaruje pod żadnym względem


Cena od 41 400 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Opel Corsa

Popularny, dopracowany mały hatchback o licznych zaletach


Cena od 42 300 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Skoda Fabia

Praktyczny i ekonomiczny hatchback, który sprawdzi się w mieście i w trasie


Cena od 41 590 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Volkswagen Polo

Rynkowy przebój Volkswagena - sprawdzony i ceniony miejski hatchback


Cena od 39 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()