Renault Clio Grandtour

Renault

Cena od 45 400 do 72 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • ekonomiczne silniki
  • dobre prowadzenie.

Słabe strony

  • mało miejsca z tyłu
  • ubogie wyposażenie bazowej wersji.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.2 s do 15.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
443/1380
Action
zużycie paliwa
od 3.3 l do 5.4 l / 100km
Action
moc
od 73 KM do 118 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Renault Clio to najpopularniejszy model francuskiej marki. Obecnie oferowana jest IV generacja tego kompaktowego kombi, która bazuje na zaprezentowanym w 2012 r. hatchbacku. W połowie 2016 r. Clio przeszło facelifting. Zmieniło się niewiele, delikatnie przestylizowano zderzaki i osłonę chłodnicy, pojawiły się światła w całości wykonane w technologii LED oraz nowe wzory felg i kolory lakierów. Wraz z faceliftingiem w ofercie wersji Grandtour pojawiła się linia GT o sportowym wyglądzie. Rynkową karierę Clio Grandtour ułatwia fakt, że nie ma on zbyt wielu konkurentów. Kompaktowe kombi proponuje jeszcze Skoda w postaci Fabii kombi i to właściwie tyle. Można więc założyć, że Clio Grandtour jest najlepszym samochodem w swojej klasie.

Wnętrze

Po faceliftingu we wnętrzu Renault Clio pojawiły się materiały lepszej jakości, co można odczuć po zajęciu miejsca za kierownicą. Plastiki są w większości miękkie i posiadają przyjemną w dotyku fakturę, a materiałowa tapicerka według recenzentów budzi dużo lepsze odczucia w porównaniu z tą oferowaną przed jeszcze przed liftingiem. Nadal jednak w kwestii ogólnego odczucia jakości w kabinie nieco brakuje do poziomu Volkswagena Polo. W wyższych wersjach wyposażenia na konsoli środkowej pojawia się 7-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego (nawigacja oparta na TomTom). Jego obsłudze nie można nic zarzucić, jedynie prędkość działania pozostawia nieco do życzenia. Funkcjonalność sytemu można rozszerzać rozmaitymi aplikacjami, a w standardzie otrzymujemy rozbudowaną aplikację wspomagającą oszczędną jazdę. Bazowe modele wyposażone są w radioodtwarzacz R&GO ze zaingerowanym wyświetlaczem, Bluetoothem, gniazdem USB oraz jack. Jak przystało na funkcjonalne kombi, we wnętrzu Clio Grandtour odnajdziemy wiele praktycznych schowków, łącznie z dużymi kieszeniami w drzwiach, dwoma uchwytami na kubki, 4-litrowym schowkiem po stronie pasażera i miejscem na telefon lub portfel. W Clio Grandtour bez problemu zajmiemy odpowiednią pozycję za regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą, w standardzie otrzymamy również możliwość regulacji wysokości fotela. Z tyłu można narzekać jedynie na ograniczoną przestrzeń nad głową, chociaż Skoda Fabia kombi zaoferuje również więcej miejsca na nogi. Bagażnik Renaulta Clio Grandtour pomieści 443 l (o 143 l więcej w porównaniu z hatchbackiem). Skoda Fabia kombi może pochwalić się jednak aż 530 l. Ta różnica zaciera się, kiedy złożymy oparcia tylnych foteli. Wówczas w Clio Grandtour otrzymujemy 1380 l do dyspozycji (o 240 więcej niż w hatchbacku), a w Fabii kombi – 1395 litrów. Podobnie jak w większym Renault Megane bagażnik ma wysoki próg załadunku, a złożone oparcia kanapy tworzą wyraźny garb. W Clio Grandtour te niedogodności można zniwelować, podwyższając podłogę bagażnika. Praktycznym rozwiązaniem jest również możliwość złożenia oparcia przedniego fotela do położenia prostopadłego („stolika”), co pozwala na łatwe przewożenie przedmiotów o długości do 2,5 m.

Za kierownicą

Według opinii licznych dziennikarzy motoryzacyjnych Renault Clio Grandtour potrafi zaangażować w jazdę i pozwala czerpać z niej przyjemność. Fabia kombi zaoferuje bardziej sprężyste zawieszenie, jednak Clio dobrze łączy komfort z umiarkowanymi przechyłami nadwozia w zakrętach. Układ kierowniczy należy do jednego z bardziej precyzyjnych (przebija go tylko ten w Volkswagenie Polo i wspomnianej Fieście), odpowiednio bezpośredni, ale też nie staje się niestabilny na autostradzie. Clio Grandtour posiada identyczny rozstaw osi jak wersja hatchback i różnice we właściwościach między obiema wersjami są niemal niezauważalne. Na autostradzie docenimy również komfort akustyczny we wnętrzu Clio Grandtour, dopiero powyżej 130 km/h w kabinie zaczyna być wyraźnie słychać szum opływającego powietrza.

Silniki

Oferta silników Clio Grandtour pokrywa się z tą oferowaną w hatchbacku. Najtańszy w ofercie Renault Clio Grandtour jest 1,2-litrowy silnik o mocy 73 KM. To nieco starsza konstrukcja w porównaniu z trzycylindrowym 0,9 TCe 90 KM, które zapewni lepsze osiągi (0–100 km/h w 12,2 s) i będzie zużywać mniej paliwa. Dopłata do TCe wynosi około 6 tys. zł i z pewnością warto ją rozważyć. Jeżeli modelem Renault Clio Grandtour planujemy wybierać się w dłuższe trasy, dobrze zdecydować się na 1,2-litrową jednostkę TCe o mocy 118 KM. To również jedyna jednostka benzynowa, którą można zestawić z 6-biegową, automatyczną skrzynią. Renault Clio występuje również w sportowej wersji R.S. o mocy 200 KM. Wśród diesli mamy umiarkowany wybór. Ogranicza się do 1,5-litrowego dCi o mocach 75 lub 90 KM. Oba silniki są dostępne jedynie z manualną, 5-biegową skrzynią. Taka paleta jednostek jest jednak typowa dla tego segmentu samochodów i Fiesta lub Polo nie oferują w tej kwestii szerszych możliwości. Jeżeli zależy nam na jak najniższym zużyciu paliwa, warto zwrócić uwagę na modele z serii energy (dostępna dla wszystkich silników z wyjątkiem 1,2 l 73 KM). Energy cechują się zoptymalizowanymi pod kątem ekonomii ustawieniami skrzyni oraz silnika, a także oponami o zmniejszonych oporach toczenia w standardzie. Mistrzem oszczędności jest Renault Clio 1,5 dCi Energy 75 KM, z manualną 5-biegową skrzynią, która według deklaracji zużywa średnio 3,3 l/ 100 km. W testach realne zużycie nie przekracza 4 l/ 100 km, co jednak nie zmienia faktu, że to jeden z najoszczędniejszych samochodów w tej klasie.

Technologia i bezpieczeństwo

Renault Clio Grandtour zostało poddane testowi zderzeniowemu Euro NCAP w 2012 r. i otrzymało maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Kontrola stabilności, ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania, przednie i boczne poduszki powietrzne, system wspomagania ruszania pod górę i dwa mocowania ISOFIX na tylnej kanapie są w standardzie. W kwestii komfortu Renault Clio Grandtour już w bazowej wersji Life oferuje światła do jazdy dziennej LED, elektrycznie regulowane lusterka boczne i szyby przednie, kartę zamiast kluczyka, komputer pokładowy, wskaźnik zmiany biegu. Brak niestety radia i klimatyzacji, dlatego warto od razu zdecydować się na wyższą wersję Alize, w której te elementy otrzymujemy w standardzie. Po liftingu rozszerzono listę wyposażenia opcjonalnego, obejmującą teraz elementy dostępne do tej pory w wyższych modelach Renaulta (kamera cofania, system automatycznego parkowania, nagłośnienie Bose czy dach panoramiczny).

Po zaprzestaniu produkcji Peugeota 206 i SEAT-a Ibizy w wersjach kombi Renault Clio Grandtour właściwie nie ma konkurentów.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Fiat 500L

Propozycja Fiata na komfortowe przewożenie do 7 osób


Cena od 51 900 PLN
Ocena t4c: 6.7/10
Zobacz

Hyundai i30 kombi

Niedrogie w zakupie i eksploatacji przestronne i komfortowe kombi


Cena od 64 500 PLN
Ocena t4c: 7.1/10
Zobacz

Skoda Fabia Combi

Niedrogi kombi oferujące duży bagażnik i komfort w trasie


Cena od 43 090 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Volkswagen Jetta

Konkurencyjny cenowo, poprawny sedan bazujący na Golfie VI


Cena od 72 290 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()