Renault Kadjar

Renault

Cena od 77 500 do 122 500 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • nowoczesny design karoserii i deski rozdzielczej
  • bogate wyposażenie
  • zwłaszcza w kwestii bezpieczeństwa.

Słabe strony

  • mało precyzyjna praca lewarka manualnej skrzyni
  • ograniczona paleta jednostek napędowych.

Ocena t4c: 7.6/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.1 s do 11.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
472/1478
Action
zużycie paliwa
od 3.8 l do 5.6 l / 100km
Action
moc
od 110 KM do 130 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Renault Kadjar zadebiutowało w 2015 r., wypełniając lukę między modelami Captur a Koleos. Ten kompaktowy SUV powstał we współpracy z Nissanem i wykorzystuje płytę podłogową Nissana Qashqaia, jest jednak od niego nieco większy.

Wnętrze

Elegancki i nowoczesny kokpit Kadjara wykonano z dobrych materiałów, a elementy z błyszczącego czarnego plastiku i aluminium dodają szyku. Jakość wykonania w porównaniu z konkurencyjnym Volkswagenem Tiguanem czy Fordem Edge pozostawia jednak nieco do życzenia. Dostępny w standardzie wyposażenia od wersji Intens systemem multimedialny R-Link 2 z 7-calowym ekranem dotykowym (umieszczonym tradycyjnie, a nie w orientacji pionowej jak w Talismanie) okazuje się wygodny w obsłudze i szybko reaguje na polecenia. Trudno narzekać na przestrzeń dla pasażerów – jest jej pod dostatkiem, zarówno z przodu, jak i z tyłu, a dostatecznie szeroka kanapa zmieści trzy osoby. Model wyposażono w dość płaski bagażnik, ale ma on pojemność aż 472 l – to wartość liczona jednak razem ze schowkiem pod podłogą (w którym, notabene, możemy schować roletę, co stanowi dużą zaletę). Złożenie oparć kanapy powiększa przestrzeń bagażową do 1478 l.

Za kierownicą

Renault Kadjarem jeździ się jak zwykłym samochodem osobowym, ale dodatkowo zapewnia on nie tylko lepszą widoczność, ale także wygodniejszą, wyższą pozycję za kierownicą. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, więc podróż nawet przy wyższych prędkościach nie będzie uciążliwa. Jedynie opcjonalne koła w rozmiarze 19 cali mogą wpływać na dyskomfort przez to, że pozwalają wyraźnie odczuć podróżującym nierówności nawierzchni. Zastrzeżenia budzi manualna skrzynia biegów – lewarek ma zbyt długie drogi prowadzenia, przez co jego praca traci na precyzji. Renault Kadjar może być wyposażone w napęd 4×4, którego pracą da się sterować za pomocą pokrętła. Do dyspozycji mamy trzy tryby: 2WD (tylko napęd na przednią oś), Auto (tylna oś dołączana w razie potrzeby) i 4WD Lock (stałe rozłożenie siły napędu w proporcjach 50/50); działa do 40 km/h i może okazać się ratunkiem, jeżeli Kadjarem wjedziemy w cięższy teren.

Silniki

Renault w modelu Kadjar znacząco ograniczyło paletę jednostek napędowych. Do dyspozycji mamy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności zaledwie 1,2 l i mocy 130 KM oraz dwa wysokoprężne: 1,5 Energy dCi o mocy 110 KM i 1,6 Energy dCi o mocy 130 KM. Wybór zawęża się jeszcze bardziej, jeśli szukamy auta z napędem na obie osie – ten dostępny jest wyłącznie ze 130-konnym dieslem. Automatyczną przekładnię EDC z podwójnym sprzęgłem możemy skonfigurować natomiast z silnikami 1,2 Tce 130 (7-biegowa) oraz 1,5 Energy dCi 110 (6-biegowa). Jak widać, nie ma możliwości stworzenia Kadjara z automatem oraz napędem 4×4. Co ciekawe, silnik benzynowy zapewnia przyzwoite osiągi (0–100 km/h: 10,1–10,7 s) i akceptowalne zużycie paliwa, przynajmniej w teorii (średnio 5,5–5,8 l/ 100 km). Słabszy diesel jest natomiast znacznie oszczędniejszy (3,8–3,9 l/ 100 km), a mocniejszy 1,6 dCi tylko nieco żwawszy od 1,2 TCe (9,9–10,5 s do 100 km/h), za to droższy. Dlatego optymalnym wyborem wydaje się właśnie benzynowe 1,2 TCe.

Technologia i bezpieczeństwo

Bazowa wersja Life jest dostępna tylko z podstawowym silnikiem 1,2 TCe. Na wstępie warto więc zainteresować się bogatszą odmianą Zen z kompletem jednostek napędowych. W standardzie otrzymamy m.in. • 6 poduszek powietrznych, • system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC, • bezkluczykowy system Renault Hands Free, • halogeny z doświetlaniem zakrętów, • dwustrefową automatyczną klimatyzację, • czujniki deszczu i zmierzchu, • pełną elektrykę szyb i lusterek, • radioodtwarzacz z Bluetooth i USB, • 17-calowe alufelgi. Renault Kadjar został także wyposażony w następujące zabezpieczenia: • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, • system wspomagania parkowania Easy Park Assist, • system kontroli martwego pola, • aktywny system wspomagania nagłego hamowania, • system kontroli pasa ruchu, • funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania. Francuski SUV został przetestowany przez organizację Euro NCAP i w teście zderzeniowych otrzymał 5 gwiazdek (najwyższa nota).

Kadjar, podobnie jak inne modele Renault, posiada rozbudowaną aplikację wspierającą oszczędną jazdę. Pokazuje m.in., jaki dystans pokonaliśmy bez wciskania pedału przyspieszenia, i odpowiednio punktuje naszą ekologiczną jazdę.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Dacia Duster

Niedrogi SUV komfortowy na asfalcie i trudny do zatrzymania w terenie


Cena od 39 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Ford Kuga

Przestronny SUV z najnowszymi zdobyczami techniki na pokładzie


Cena od 85 900 PLN
Ocena t4c: 6.7/10
Zobacz

Jeep Cherokee

Bardzo wszechstronny SUV o wyjątkowych zdolnościach terenowych


Cena od 145 400 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Kia Niro

Hybrydowy, niedrogi w eksploatacji crossover o atrakcyjnej stylizacji


Cena od 88 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()