Renault Kangoo

Renault

Cena od 69 100 do 83 450 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronne wnętrze
  • ekonomiczne silniki
  • duży bagażnik

Słabe strony

  • przeciętny wyciszenie
  • ubogie wyposażenie

Ocena t4c: 7.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 11.7 s do 16.3 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
660/2866
Action
zużycie paliwa
od 4.3 l do 6.2 l / 100km
Action
moc
od 75 KM do 115 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Renault Kangoo to przedstawiciel kombivanów – niewielkich samochodów dostawczych przystosowanych do przewozu osób.

Auto zadebiutowało na rynku w 1998 roku, natomiast druga generacja Kangoo jest dostępna od 2008. W 2013 roku przeprowadzono jego facelifting, natomiast następca spodziewany jest już w tym roku.

Bliźniaczym autem dla Renault Kangoo jest wprowadzony w 2012 roku Mercedes Citan.

Wnętrze

Kombivany są mistrzami przestrzeni. Nie inaczej jest z Kangoo. Zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie, jest mnóstwo miejsca – dużo na kolana, a jeszcze więcej nad głowami. Warto zaznaczyć, że kabina Renault mieści z powodzeniem 5 osób. Może siedziska i oparcia mają przeciętne trzymanie boczne, ale w takim aucie nie ma to znaczenia. Ma być wygodnie i przestronnie, i tak dokładnie w Kangoo jest.

Dostęp do drugiego rzędu jest możliwy dzięki przesuwanym bocznym drzwiom – w standardzie są to prawe, natomiast lewe tylko w podstawowej wersji wymagają dopłaty. Auto oferuje też dużą ilość praktycznych schowków.

Seryjną dużą tylną klapę można opcjonalnie zamienić na dzielone dwuskrzydłowe drzwi. Bagażnik mieści 660 litrów, jest wysoki na 1,1 metra i długi na 0,6 metra. Po złożeniu asymetrycznie dzielonej kanapy powstaje równa podłoga i przestrzeń ładunkowa o pojemności 2866 litrów.

Deskę rozdzielczą Kangoo zaprojektowano schludnie i ergonomicznie, choć jej bryła jest przytłaczająca. Plastiki są twarde, ale dobrze spasowane i nie można mieć do nich większych zastrzeżeń.

Za kierownicą

Kierowca Kangoo siedzi wysoko i ma bardzo dobrą widoczność, co ma pierwszorzędne znaczenie jeśli chodzi o przeznaczenie auta.

Układ kierowniczy pracuje lekko (w trasie zbyt lekko), zawieszenie komfortowo pokonuje nierówności, a lewarek zmiany biegów ma precyzyjne i krótkie drogi prowadzenia. Zastrzeżenia można mieć co najwyżej do wyciszenia auta, niemniej jednak długie podróże Kangoo nie będą męczące.

Silniki

Renault proponuje do napędu Kangoo jeden silnik benzynowy i trzy wysokoprężne. Ten pierwszy to Energy Tce 115 – 1,2-litrowy, turbodoładowany motor z bezpośrednim wtryskiem o mocy 115 KM. Jest cichy, bardzo żwawy (przyspieszenie 0-100 km/h: 11,7 s) i stara się być ekonomiczny (średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km).

Jednostki wysokoprężne to trzy odmiany znanego silnika 1,5 dCi o mocach: 75,90 i 110 KM. Co ciekawe, wszystkie trzy mają być jednakowo oszczędne (4,2 l/100 km), ale wyraźnie różnią się osiągami. Oczywiście najlepszym kompromisem będzie wariant 90-konny.

Warto wziąć pod uwagę fakt, że Renault dostępność jednostek napędowych uzależnia od wersji wyposażenia – przykładowo silnik benzynowy jest niedostępny z dwoma najwyższymi wariantami.

Technologia i bezpieczeństwo

Renault Kangoo zostało przetestowane przez organizację Euro NCAP w 2008 roku i auto w crashteście otrzymało notę 4 gwiazdek (na 5 możliwych). Taką samą oceną może poszczycić się bliźniaczy Mercedes Citan, który brał udział w teście w 2013 roku.

Francuski kombivan w wyposażeniu seryjnym może pochwalić się jedynie przednimi poduszkami powietrznymi, a także systemem kontroli trakcji ze wspomaganiem ruszania pod górę. Boczne i kurtynowe airbagi wymagają dopłaty w każdej wersji. Ponadto Renault nie przewidziało żadnych nowoczesnych asystentów bezpieczeństwa.

W kwestii komfortu Kangoo może być wyposażone m.in. w panoramiczny dach, czujniki deszczu i świateł, automatyczną klimatyzację, regulator prędkości z ogranicznikiem, system multimedialny z nawigacją Renault R-Link Evolution oraz podgrzewane fotele.

Renault Kangoo oferowane było różnież w wersji elektrycznej Z.E.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen Berlingo Multispace

Rodzinny kombivan na bazie samochodu użytkowego


Cena od 56 690 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Dacia Dokker

Osobowa wersja samochodu dostawczego z największym bagażnikiem w klasie


Cena od 38 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Fiat Qubo

Bardzo praktyczna i niedroga alternatywa dla minivana


Cena od 46 600 PLN
Ocena t4c: 6.8/10
Zobacz

Mercedes-Benz Citan

Bliźniaczy model dla Renault Kangoo - praktyczny kombivan dla rodziny


Cena od 67 650 PLN
Ocena t4c: 6.7/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()