Renault Megane

Renault

Cena od 59 900 do 111 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronne wnętrze
  • rozbudowane multimedia.

Słabe strony

  • niezbyt praktycznie rozwiązany bagażnik
  • słaba widoczność do tyłu.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.1 s do 13.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
384/1247
Action
zużycie paliwa
od 3.7 l do 6.0 l / 100km
Action
moc
od 90 KM do 205 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Obecna, IV generacja Renault Megane została zaprezentowana pod koniec 2015 r., a do sprzedaży trafiła w połowie 2016. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem ze względu na ciekawy design nadwozia, nawiązującego elementami stylizacji do zaprezentowanego wcześniej i pozycjonowanego wyżej Renault Talismana. Z Talismana Megane czerpie również we wnętrzu, w którym znajdziemy materiały wysokiej jakości i wszystkie nowinki techniczne dostępne obecnie w Renaulcie. Mimo że Megane hatchback ma bardzo mocnych konkurentów w postaci Volkswagena Golfa czy Forda Focusa, dobrze radzi sobie na naszym rynku i należy do ścisłej czołówki segmentu.

Wnętrze

Jak w przypadku większości rywali wnętrze Renaulta Megane jest utrzymane w ciemnej tonacji. Jedynie w wersji GT pojawiają się niebieskie listwy ozdobne i kolorowe pasy na fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami. W wielu recenzjach podkreśla się wysoką jakość materiałów, w tym miękkich tworzyw otaczających kierowcę. Dopiero poniżej linii wzroku znajdziemy twardy plastik, jednak jest on przyjemny w dotyku i odporny na zarysowania. Po zmroku przytulny charakter kabinie nadaje subtelne podświetlenie, którego kolor można zmieniać. W wyższych wersjach wyposażenia w kabinie dominuje duży, umieszony pionowo, dotykowy wyświetlacz systemu R-Link 2. To największy tego typu wyświetlacz w tym segmencie. Jego obsługa jest bezproblemowa. System oferuje możliwość instalowania dodatkowych aplikacji rozszerzających funkcjonalność urządzenia, ale szybkość działania w porównaniu z podobnym rozwiązaniem w Volkswagenie pozostawia nieco do życzenia. W tańszych wersjach w miejscu 8,7-calowego wyświetlacza pojawia się mniejszy, ale również dotykowy ekran, a pozostała przestrzeń jest zagospodarowana do obsługi klimatyzacji. Ciekawie zaprojektowana tablica wskaźników, dobrze leżąca w dłoniach kierownica i obszerne fotele z szerokim zakresem regulacji sprawiają, że w Megane bez problemu znajdziemy wygodną pozycję do jazdy. Również na tylnej kanapie nie będzie problemu z przestrzenią. Nowe Megane urosło w stosunku do poprzednika i można to odczuć najbardziej właśnie z tyłu. Nie zabraknie również miejsca na rozmaite drobiazgi. Bagażnik Renault Megane oferuje 384 l, czyli nieco więcej niż w Oplu Astrze i Volkswagenie Golfie. Nieco gorzej wypada pod względem praktycznym. Nie mamy tu żadnego schowka pod podłogą, wysoki próg może utrudniać załadunek, a oparcia tylnej kanapy tworzą wyraźny grzbiet. Po ich złożeniu zmieścimy tu 1247 l.

Za kierownicą

W odczuciach za kierownicą Renault Megane dominuje komfort typowy dla francuskich samochodów. Wspomaganie stawia przyjemny opór, który w połączeniu ze sprężystym zawieszeniem pozwala zaangażować się w jazdę i czerpać z niej przyjemność. W wyższych wersjach wyposażenia dostępny jest system Multi-Sense, który pozwala na wybór charakterystyki pracy rozmaitych układów Megane. Różnice między poszczególnymi trybami (Comfort, Sport, Neutral, Eco) są odczuwalne i dają możliwość dopasowania „czułości” samochodu do aktualnych potrzeb. Wnętrze zostało dobrze wyciszone i szum opływającego powietrza nie będzie uciążliwy nawet przy długich, autostradowych podróżach. Megane w najwyższej, usportowionej wersji GT posiada system 4Control, czyli skrętną tylną oś. Przy wyższych prędkościach 4Control wpływa na poprawę stabilności samochodu w zakręcie, w mieście zaś ułatwia manewrowanie, zmniejszając promień skrętu. Recenzenci podkreślają, że działanie 4Control da się odczuć szczególnie podczas szybkiego pokonywania łuków, w których Megane zachowuje się bardzo pewnie. W Megane GT w standardzie otrzymujemy również dwusprzęgłową skrzynię biegów z możliwością zmiany biegów łopatkami przy kierownicy. Skrzynia płynnie żongluje przełożeniami i świetnie spisuje się zarówno podczas spokojnej, jak i agresywnej jazdy.

Silniki

Renault Megane jest oferowane z dwoma jednostkami benzynowymi w czterech wariantach mocy oraz dwoma dieslami w trzech wariantach mocy. Najmocniejsza jednostka benzynowa to 205-konne 1,6 TCe, proponowane jedynie w najdroższej wersji Megane GT. Jednak już bazowy silnik 1,2-litrowe TCe o mocy 100 KM zapewnia przyzwoity poziom osiągów (0–100 km/h w 12,9 s) i średnie zużycie paliwa 5,4 l/ 100 km. To dobry wybór do miasta. Na trasie, podczas jazdy z kompletem pasażerów 100 KM w Megane może okazać się niewystarczające. Do podróży z rodziną warto wybrać mocniejszy 130-konny wariant. Jest oferowany dopiero w drugiej wersji wyposażenia Intens i wymaga dopłaty 3 tys. zł w stosunku 100-konnego odpowiednika. Najstarszy w gamie 1,6-litrowy, 114-konny Sce zapewnia osiągi zbliżone do jednostki 100-konnej, spala jednak więcej paliwa. Jego jedyną przewagą nad TCe jest niższa o 3 tys. zł cena. Specjalność Renault to oszczędne diesle dCi, dlatego jeżeli planujemy pokonywać w Megane dłuższe trasy, warto zastanowić się nad wyborem jednostki wysokoprężnej. Możemy zdecydować się na 1,5-litrowe dCi o mocach 90 lub 110 KM lub nowsze 1,6 o mocy 130 KM. Polecamy mocniejszy wariant, który przy zadowalających osiągach nie powinien zużywać w trasie więcej niż 4,5 l/ 100 km, a odgłosy jego pracy są mniej słyszalne w kabinie w porównaniu z volkswagenowskim TDI.

Technologia i bezpieczeństwo

W kwestii bezpieczeństwa czynnego i biernego, nawet w bazowej wersji Megane oferuje niemal komplet systemów bezpieczeństwa. Standardem jest ABS, system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC, system wspomagający ruszanie pod górę, czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe czy dwa mocowania ISOFIX na tylnej kanapie. Elektroniczni asystenci kierowcy dostępni są jednak dopiero w najwyższych wersjach wyposażenia w ramach pakietów. Megane otrzymało maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Z komfortowych dodatków w Renault Megane standardem jest klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby przedniej oraz lusterka (również podgrzewane), regulacja wysokości fotela kierowcy, radio z Bluetooth, USB/jack i wyświetlaczem 4,2 cala. W opcji dostępnych jest wiele elementów wyposażenia, które do tej pory były oferowane w samochodach klasy wyższej, takie jak rozbudowany masaż w foteli kierowcy i pasażera czy w pełni LED-owe światła.

Renault Megane w sportowej wersji GT może być wyposażone w skrętną tylną oś, która w mieście ułatwia manewrowanie, a w zakrętach poprawia stabilność.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen C4

Komfortowy i dobrze wyceniony hatchback przyjazny rodzinom


Cena od 59 990 PLN
Ocena t4c: 6.8/10
Zobacz

Honda Civic

Przestronna, komfortowa i przyjazna w codziennej eksploatacji


Cena od 69 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

SEAT Leon

Wyrazisty hatchback bazujący na sprawdzonych rozwiązaniach Volkswagena


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Volkswagen Golf

Kultowy hatchback, lider i wyznacznik standardów w tym segmencie


Cena od 66 990 PLN
Ocena t4c: 8.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()