Renault Megane GrandCoupe

Renault

Cena od 61 900 do 90 600 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • Ekonomiczne diesle
  • ciekawe wnętrze
  • linia coupe

Słabe strony

  • Mniej praktyczny niż kombi i hatch
  • słabe silniki

Ocena t4c: 6.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.5 s do 13.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
550
Action
zużycie paliwa
od 3.7 l do 6.3 l / 100km
Action
moc
od 90 KM do 130 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Renault Megane GrandCoupe to ciekawy pomysł na niebanalnego sedana klasy C z dynamicznie wyglądającą sylwetką, oszczędnym silnikiem, ciekawymi gadżetami, za bardzo rozsądne pieniądze.

Czwarta generacja Renault Megane zadebiutowała w 2015 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem. Na początku była dostępna jako hatchback, a rok później swój debiut miała wersja kombi GrandTour oraz (nieco później) sedan GrandCoupe. Ta ostatnia zastąpiła model Fluence.

 

Wariant sedan, na którym się skoncentrujemy, konkuruje między innymi z Oplem Astrą sedan oraz z Toyotą Corollą i Fordem Focusem sedan.

 

Wnętrze

Dobre wrażenie robią materiały wykończeniowe deski rozdzielczej, tapicerki oraz ich spasowanie. Na pochwałę zasługuje też duża przestronność – zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie, miejsca nie brakuje, nawet dla wysokich pasażerów. Według recenzentów siedzenia są miękkie i wygodne, a przede wszystkim zapewniają dobre trzymanie boczne przy pokonywaniu zakrętów.

Jest tutaj również standardowe oświetlenie ambientowe wnętrza. W egzemplarzach z ręcznym hamulcem postojowym oferowane są świecące listwy wbudowane w przednie i tylne panele drzwi. Z kolei w autach z automatycznym hamulcem postojowym oprócz oświetlenia w drzwiach dostępne są jeszcze listwy na konsoli centralnej.

W odmianie bazowej na desce rozdzielczej zamontowano monochromatyczny ekran o rozmiarze 4,2 cala. Za dopłatą oferowane są ogromne dotykowe matryce o przekątnej 7,7 lub 8,7 cala znane z innych modeli Renualt. Najciekawszym dodatkiem jest system inforozrywki R Link 2. Za jego pośrednictwem obsługujemy nawigację, system audio oraz tryby jazdy. Dzięki czemu niemal wszystkie dostępne opcje skoncentrowane są w jednym miejscu. Opcjonalnie auto może być wyposażone w funkcję TomTom Live informującą o bieżących korkach. Kierowca z pewnością doceni również w pełni cyfrową tablicę wskaźników.

Renault oferuje jeszcze własne aplikacje do systemu R Link 2 umożliwiające między innymi sprawdzanie pogody czy odczytywanie poczty e-mail, co sprawia, że można korzystać z systemu inforozrywki jak ze smartfona.

Renault Megane GrandCoupe ma jeden z największych bagażników w swojej klasie – jego pojemność to 550 l. W Fordzie Focus sedan przestrzeń ta wynosi 475 l, w Oplu Astrze sedan – 460 l, a w Toyocie Corolli – 452 l. We francuskim kompakcie tylną kanapę można dzielić w układzie 1/3-2/3. Dostęp do bagażnika jest wygodniejszy, dzięki opcjonalnemu systemowi Easy Trunk Access (w najwyższej wersji wyposażenia) – wystarczy wsunąć nogę pod tylny zderzak, a klapa sama się otworzy.

Za kierownicą

Układ kierowniczy Renault Megane GrandCoupe jest dość precyzyjny, kierownica obraca się z oporem, dzięki czemu można dobrze wyczuć to, co dzieje się z przednimi kołami podczas pokonywania zakrętów. Producent przy projektowaniu zawieszenia ewidentnie postawił na komfort, jednak pomimo to samochód bardzo pewnie pokonuje zakręty.

Na pochwałę zasługuje również praca lewarka skrzyni, biegi wchodzą gładko i wygodnie.

Silniki

Pod maską Renault Megane GrandCoupe może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Pierwszy to wolnossący motor SCe 115 o pojemności 1,6 l, który generuje moc 114 KM i rozpędza auto do setki w 11,8 s. Z kolei drugi Energy TCe 130 ma pojemność 1,2 l, turbosprężarkę, moc 130 KM i pozwala osiągnąć prędkość 100 km/h w 10,9 s. Jest też standardowo konfigurowany tylko z dwusprzęgłową skrzynią EDC.

Ta słabsza wersja benzynowa w cyklu mieszanym zużywa około 6,3 l/100 km, a co ciekawe, w przypadku mocniejszej odmiany wartość ta jest o około 1 l mniejsza. Wynika to z faktu, że mocniejszy silnik jest bardziej elastyczny i nie trzeba tak często korzystać z jego wysokich obrotów.

 

W ofercie silników jest też całkiem spory wybór wyjątkowo oszczędnych jednostek wysokoprężnych. Dostępne są dwie odmiany diesla o pojemności 1,5 l oznaczone jako dCi 90 i dCi 110 z liczbą koni odpowiadającą numerom w nazwach oraz 130-konny motor 1,6 l oferowany jako dCi 130. Najsłabsza wersja osiąga 100 km/h w 13,7 s, pośrednia w 11,6 s, a najmocniejsza robi to w 10,5 s.

 

Wersje wysokoprężne 1,5 l mogą pochwalić się średnim zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 3,7 l/100 km. W przypadku motoru 1,6 l wartość ta jest zaledwie o 0,3 l większa. Warto wybrać silnik benzynowy lub najmocniejszą 130-konną odmianę wysokoprężną. Spala podobnie jak słabsze wersje, zapewniając przy tym najlepszą dynamikę.

 

Jednostki napędowe mogą być konfigurowane z 5- lub 6-biegową skrzynią ręczną oraz z 7-biegową 2-sprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną EDC.

Technologia i bezpieczeństwo

Odmiana hatchback auta brała udział w testach zderzeniowych Euro NCAP w 2015 roku i uzyskała bardzo dobry wyniki 5 na 5 gwiazdek. Każda wersja ma na pokładzie czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne chroniące osoby siedzące na przednich fotelach, a także kurtyny.

Wśród wyposażenia standardowego znajdziemy jeszcze takie elementy jak:

  • LED-owe światła tylne oraz przednie do jazdy dziennej (reflektory Full LED oferowane są w tym modelu opcjonalnie),
  • manualną klimatyzację,
  • system wspomagania ruszania pod wzniesienie.

 

Za dodatkową opłatą dostępne są tutaj takie opcje jak:

  • asystent parkowania z kamerą cofania,
  • automatyczny hamulec postojowy,
  • wyświetlacz Head-Up,
  • system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych,
  • asystent świateł drogowych (automatycznie je uruchamia i gasi, analizując warunki na drodze) oraz układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Dodatkowo można wyposażyć auto w adaptacyjny tempomat oraz w kontrolę martwego pola.

 

Samochód został zaopatrzony opcjonalnie w system bezkluczykowego dostępu do wnętrza (Hands Free), a silnik uruchamiany jest przyciskiem. Na liście opcji oferowane są jeszcze: samoistnie uruchamiające się światła i wycieraczki, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica, fotel kierowcy z funkcją masażu, a także panoramiczny szklany dach.

 

Poprzednik auta oferowany był nie jako Megane GrandCoupe a jako Renault Fluence.

Pierwsza generacja Renualt Megane zadebiutowała w 1995 roku.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Mazda 3 Fastback

Kompaktowy sedan wyróżniający się dobrymi właściwościami jezdnymi


Cena od 74 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Skoda Rapid

Praktyczne rozwiązania i mnóstwo miejsca w 5-drzwiowym nadwoziu


Cena od 54 100 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Volkswagen Jetta

Konkurencyjny cenowo, poprawny sedan bazujący na Golfie VI


Cena od 72 290 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()