Renault Megane Grandtour

Renault

Cena od 63 900 do 115 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronne wnętrze
  • rozbudowane multimedia.

Słabe strony

  • niezbyt praktycznie zaprojektowany bagażnik
  • słaba widoczność do tyłu.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.6 s do 12.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
521/1504
Action
zużycie paliwa
od 3.6 l do 7.5 l / 100km
Action
moc
od 90 KM do 205 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Obecna, IV generacja Renault Megane została zaprezentowana pod koniec 2015 r., nieco później pojawiła się oparta na hatchbacku wersja kombi o nazwie Grandtour. Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem ze względu na ciekawy design nadwozia, nawiązującego elementami stylizacji do zaprezentowanego wcześniej i pozycjonowanego wyżej Renault Talismana Grandtour. Z Talismana Megane czerpie również we wnętrzu, w którym znajdziemy materiały wysokiej jakości i wszystkie nowinki techniczne dostępne obecnie w Renault. Mimo że Megane Grandtour ma bardzo mocnych konkurentów w postaci Volkswagena Golfa Varianta czy Forda Focusa kombi, bardzo dobrze radzi sobie na naszym rynku i należy do ścisłej czołówki segmentu. Wersja Grandtour (czyli kombi), poza oczywistą różnicą w postaci bagażnika, niczym nie odbiega od modelu Megane hatchback.

Wnętrze

Jak w przypadku większości rywali, wnętrze Renault Megane Grandtour jest utrzymane w ciemnej tonacji. Jedynie w wersji GT pojawiają się niebieskie listwy ozdobne i kolorowe pasy na fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami. Tak czy inaczej w wielu recenzjach podkreślana jest wysoka jakość materiałów, w tym miękkich tworzyw otaczających kierowcę. Dopiero poniżej linii wzroku znajdziemy twardy plastik, jednak jest on przyjemny w dotyku i odporny na zarysowania. Po zmroku przytulnego charakteru kabinie nadaje subtelne podświetlenie, którego kolor można zmieniać. W wyższych wersjach wyposażenia w kabinie dominuje duży, umieszczony pionowo, dotykowy wyświetlacz systemu R-Link 2. To największy tego typu wyświetlacz w tym segmencie. Jego obsługa jest bezproblemowa, oferuje możliwość instalowania dodatkowych aplikacji rozszerzających funkcjonalność urządzenia, ale szybkość działania w porównaniu z podobnym rozwiązaniem w Volkswagenie pozostawia nieco do życzenia. W tańszych wersjach w miejscu 8,7-calowego wyświetlacza pojawia się mniejszy, ale również dotykowy ekran, a pozostała przestrzeń jest zagospodarowana do obsługi klimatyzacji. Ciekawie zaprojektowana tablica wskaźników, dobrze leżąca w dłoniach kierownica i obszerne fotele z szerokim zakresem regulacji sprawiają, że w Megane bez problemu zajmiemy wygodną pozycję. Również na tylnej kanapie znajdzie się odpowiednio dużo przestrzeni. Nowe Megane urosło w stosunku do poprzedniczki i właśnie z tyłu można to odczuć najbardziej. Miejsca nie zabraknie również na rozmaite drobiazgi. Bagażnik modelu Renault Megane Grandtour oferuje 521 l, czyli nieco mniej niż w Oplu Astrze Spor Tourer (540 l) i Toyocie Auris Touring Sports (600 l). Do lidera w klasie, czyli Hondy Civic Tourer brakuje już 100 l. Nie znajdziemy tu praktycznych rozwiązań w postaci podwójnej podłogi bagażnika. Po rozłożeniu oparć zmieścimy 1504 l, co na tle wspomnianych konkurentów jest jedynie przeciętnym wynikiem, mimo że Megane Grandtour odznacza się dużo większym rozstawem osi. W przeciwieństwie do hatchbacka po złożeniu oparć otrzymujemy płaską podłogę, co ułatwia załadunek i optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni.

Za kierownicą

W odczuciach za kierownicą Renault Megane Grandtour niczym nie odbiega od wersji hatchback. Dominuje komfort typowy dla francuskich samochodów. Wspomaganie stawia przyjemny opór, który w połączeniu ze sprężystym zawieszeniem pozwala zaangażować się w jazdę Megane i czerpać z niej przyjemność. W wyższych wersjach wyposażenia jest dostępny system Multi-Sense, który pozwala na wybór charakterystyki pracy rozmaitych układów Megane. Różnice między poszczególnymi trybami (comfort, sport, neutral, eco) są odczuwalne i pozwalają dopasować „czułość” samochodu do aktualnych potrzeb. Wnętrze zostało dobrze wyciszone i szum opływającego powietrza nie będzie męczący nawet przy długich, autostradowych podróżach. Megane Grandtour w najwyższej, usportowionej wersji GT posiada system 4Control, czyli skrętną tylną oś. Przy wyższych prędkościach 4Control wpływa na poprawę stabilności samochodu w zakręcie, w mieście zaś ułatwia manewrowanie, skracając promień skrętu. W przypadku Grandtour z większym niż w hatchbacku rozstawem osi działania skrętnej tylnej osi są jeszcze bardziej wyczuwalne i w szybko pokonywanych łukach mamy odczucie, jakbyśmy prowadzili mniejszy samochód. W standardzie w wersji GT otrzymujemy również dwusprzęgłową skrzynię biegów z możliwością zmiany biegów łopatkami przy kierownicy. Skrzynia płynnie żagluje przełożeniami i świetnie spisuje się zarówno podczas spokojnej, jak i agresywnej jazdy.

Silniki

Renault Megane Grandtour jest oferowane z dwoma jednostkami benzynowymi w czterech wariantach mocy oraz dwoma dieslami w trzech wariantach mocy. Najmocniejsza jednostka benzynowa to 205-konne 1,6 TCe oferowane jedynie w najdroższej wersji Megane GT. Jednak już bazowy silnik, 1,2-litrowe TCe o mocy 100 KM, zapewnia przyzwoity poziom osiągów (0–100 km/h w 12,9 s) i średnie zużycie paliwa 5,4 l/ 100 km. To dobry wybór do miasta. Na trasie, z kompletem pasażerów 100 KM w Megane Grandtour może okazać się niewystarczające. W takim przypadku mamy do wyboru mocniejszy 130-konny wariant. Jest oferowany dopiero w drugiej wersji wyposażenia Intens i wymaga dopłaty 3 tys. zł w stosunku do 100-konnego odpowiednika. Najstarszy w gamie 1,6-litrowy, 114-konny Sce zapewnia osiągi zbliżone do jednostki 100-konnej, zużywa jednak więcej paliwa. Jego jedyną przewagą nad TCe jest niższa o 3 tys. zł cena. Specjalność Renault to oszczędne diesle dCi, dlatego jeżeli w Megane planujemy pokonywać dłuższe trasy, warto zastanowić się nad wyborem jednostki wysokoprężnej. Możemy zdecydować się na 1,5-litrowe dCi o mocach 90 lub 110 KM lub nowsze 1,6 o mocy 130 KM. Polecamy mocniejsze warianty, które przy zadowalających osiągach nie powinny zużywać w trasie więcej niż 4,5 l/ 100 km.

Technologia i bezpieczeństwo

W kwestii bezpieczeństwa czynnego i biernego nawet w bazowej wersji Megane gwarantuje niemal komplet systemów bezpieczeństwa. Standardem jest ABS, system dynamicznej kontroli toru jazdy ESC, system wspomagający ruszanie pod górę, czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe czy dwa mocowania ISOFIX na tylnej kanapie. Elektroniczni asystenci kierowcy dostępni są jednak dopiero w najwyższych wersjach wyposażenia w ramach pakietów. Megane otrzymało maksymalną notę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Z komfortowych dodatków w Renault Megane do standardu należy klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz lusterka (również podgrzewane), regulacja wysokości fotela kierowcy, radio z Bluetooth, USB/jack i wyświetlaczem 4,2 cala. W opcji dostępnych jest wiele elementów wyposażenia, które do tej pory oferowano jedynie w samochodach klasy wyższej, takie jak rozbudowany masaż w foteli kierowcy i pasażera czy w pełni LED-owe światła.

Renault Megane oferuje największy wyświetlacz system multimedialnego w klasie i najbardziej intensywny masaż w fotelach.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Peugeot 308 SW

Oszczędne silniki, duży bagażnik i komfort ujęte w stylowym nadwoziu kombi


Cena od 73 000 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

SEAT Leon ST

Przestronne kombi o ciekawej stylizacji i z bogatą paletą silników


Cena od 70 000 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Skoda Octavia Combi

Jedno z najlepszych rodzinnych kombi - mnóstwo przestrzeni za rozsądną cenę


Cena od 66 750 PLN
Ocena t4c: 8.5/10
Zobacz

Volkswagen Golf Variant

Solidne kombi z dużym bagażnikiem i szeroką paletą silników


Cena od 72 390 PLN
Ocena t4c: 8.4/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()