Renault Scenic

Renault

Cena od 76 000 do 125 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • nowoczesna stylizacja
  • praktyczne wnętrze.

Słabe strony

  • silniki benzynowe dostępne jedynie ze skrzynią manualną
  • kosztowne opcje.

Ocena t4c: 8.0/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.3 s do 13.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
437/1637
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 6.2 l / 100km
Action
moc
od 110 KM do 130 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Renault Scenic zadebiutował w 1996 r. i momentalnie zyskał uznanie w oczach kierowców poszukujących funkcjonalnego minivana. Liczne zalety francuskiego minivana potwierdził zdobyty w 1997 r. tytuł Samochodu Roku. Pod koniec 2016 r. w polskich salonach pojawiła się IV generacja modelu. Renault twierdzi, że całkowicie zmieniło koncepcję minivana. Scenic IV generacji ma w sobie nieco z SUV-a, prezentuje się atrakcyjnie i zachował praktyczne walory poprzednika. Wraz z Renaultem Scenic na rynku pojawia się jego większa i jeszcze bardziej praktyczna odmiana, czyli wersja Grand.

Wnętrze

Wnętrze Renaulta Scenic przypomina to, jakie spotkamy w hatchbacku Megane oraz w sedanie Talisman. To nowy projekt z dominującym na środku dużym (opcjonalnym) wyświetlaczem systemu multimedialnego R-link 2. Drugi wyświetlacz znajduje się przed oczami kierowcy i zastąpił tradycyjną, analogową tablicę wskaźników. Czuć, że Renault przyłożyło się do wykończenia wnętrza zarówno w kwestii materiałów, jak i ich spasowania. Za dopłatą cała deska rozdzielcza może być obszyta skórą z kontrastowymi szwami, a większość plastików jest miękka w dotyku. Poziom wykończenia okazuje się bardzo zbliżony do tego, z jakim mamy do czynienia w Citroenie C4 Picasso. Cała kabina jest utrzymana w ciemnej tonacji, można ją jednak rozjaśnić, zamawiając duże okno dachowe. Uwagę zwraca również rozległa, sięgająca daleko do przodu przednia szyba. Takie rozwiązanie poprawia widoczność na boki i sprawia, że wnętrze Renaulta Scenic staje się bardziej przestronne. Na pochwałę zasługują również obszerne fotele z szerokimi profilowanymi zagłówkami (również w tylnym rzędzie). Renault zadbało, abyśmy w Sceniku poczuli się jak w domu. Dużo schowków (ich całkowita pojemność wynosi 63 l), rozkładany stolik (z uchwytami pozwalającymi na mocowanie tabletu) i szerokie możliwości aranżacji wnętrza (m.in. dzięki przesuwanemu podłokietnikowi) pozwalają dopasować wnętrze Renaulta Scenic do potrzeb każdej rodziny. Dzieloną tylną kanapę możemy przesuwać do przodu, powiększając bagażnik, a oparcia składamy jednym przyciskiem. Całkowicie płaska podłoga z tyłu sprawia, że miejsca jest pod dostatkiem dla trzech pasażerów. Dla dwóch z nich przewidziano nawet złącza USB na tunelu środkowym. IV generacja Renaulta Scenic oferuje jeden z największych bagażników wśród minivanów. Jego standardowa pojemność to 572 l. Konkurencyjny Citroen C4 Picasso zapewnia 537 l. Oparcie przedniego fotela można złożyć, co pozwala przewozić dłuższe przedmioty.

Za kierownicą

Ciekawostką w IV generacji Renaulta Scenic jest fakt, że producent zdecydował się na oferowanie w tym modelu jedynie 20-calowych obręczy aluminiowych z oponami w rozmiarze 195/55. Według Renaulta pozwoliło to idealnie dostroić nastawy zawieszenia do tego rozmiaru koła. W opinii wielu recenzentów Renault Scenic zapewnia bardzo wysoki komfort i uczcie płynięcia po asfalcie. Mimo dużego rozmiaru felgi opony cechują się dosyć wysokim profilem, co również przekłada się na komfort. Jedyne zastrzeżenia dotyczą szumu powietrza, który dobiega z okolic lusterka bocznego przy prędkościach powyżej 130 km/h. Renault Scenic, podobnie jak w modelach Talisman czy Megane, może być opcjonalnie wyposażony w system pozwalający na wybór trybu jazdy. Zmiana trybu wpływa na charakterystykę pracy poszczególnych układów samochodu, ale niezależnie od trybu Scenic zawsze pozostaje komfortowy. Nie można oczekiwać po nim sportowych doznań, lecz auto pozwala na pewne i szybkie pokonywanie łuków, a przechyły typowe dla tej klasy samochodów są skutecznie ograniczone.

Silniki

Oferta Renaulta Scenic obejmuje sześć silników wysokoprężnych, współpracujących bądź z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów, bądź też z 6- lub 7-stopniową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC, oraz dwa silniki benzynowe sprzężone z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów. Na uwagę zasługuje benzynowy Energy TCe 130, który według recenzentów cechuje się dobrą elastycznością i energicznymi reakcjami na gaz już przy niskich prędkościach obrotowych. Niestety brakuje możliwości połączenia silników benzynowych z automatyczną skrzynią. Wśród diesli warto wymienić Energy dCi 160 KM połączony z dwusprzęgłową skrzynią EDC. To najbardziej dynamiczny wariant Scenika polecany dla osób, które planują pokonywać długie dystanse z kompletem pasażerów na pokładzie. Energy dCi oferowany jest również w 130-konnej odmianie w połączniu z manualną skrzynią. Taka konfiguracja także nie powinna rozczarować pod względem osiągów. Jeżeli decydujemy się na słabsze jednostki – 95-konne lub 110-konne dCi, to zdecydowanie lepiej wybrać 110-konny wariant. Ten 95-konny połączony jest z manualną, 5-biegową skrzynią i przy gorszych osiągach odznacza się wyższym zużyciem paliwa w stosunku do 110-konnego odpowiednika. Zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne są dobrze wyciszone i ich praca nie zakłóca spokoju we wnętrzu samochodu, a skrzynie automatyczne sprawnie i płynnie zmieniają przełożenia.

Technologia i bezpieczeństwo

Renault Scenic w testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskał najwyższą ocenę 5 gwiazdek. Samochód w standardzie jest wyposażony w dwie poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową kierowcy i pasażera oraz dwie poduszki kurtynowe w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. Ponadto auto posiada dwie czołowe, samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia poduszki powietrzne najnowszej generacji. Dzięki specjalnym czujnikom stopień napełniania poduszki jest dostosowywany do wymiarów ciała kierowcy i pasażera. W Sceniku pojawiają się też najnowsze systemu asystujące, w tym aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (Active Emergency Braking System/AEBS), oferowany w standardzie. Kierowca ma do dyspozycji również asystenta pasa ruchu, system samodzielnie parkujący samochód oraz system wykrywania zmęczenia. Informacje na temat jazdy mogą być prezentowane na przeziernym wyświetlaczu head-up. Wartą dopłaty opcją jest system multimedialny R-link 2 z pionowym ekranem o przekątnej 8,7 cala – jednym z największych w tym segmencie, dzięki któremu obsługujemy wszystkie funkcje auta. System posiada nawet gry, umilające dzieciom podróż. Ciekawostka o modelu: Renault Scenic już w standardzie jest wyposażone w 20-calowe felgi, według producenta ich koszt jest jednak porównywalny z 17-calowymi odpowiednikami oferowanymi w samochodach innych marek.

Renault Scenic już w standardzie jest wyposażone w 20-calowe felgi, według producenta ich koszt jest jednak porównywalny z 17-calowymi odpowiednikami oferowanymi w samochodach innych marek.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford C-Max

Praktyczny minivan zaskakujący dobrymi właściwościami jezdnymi


Cena od 69 600 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Peugeot 3008

Ciekawa interpretacja SUV-a - komfortowy i nowoczesny


Cena od 89 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Toyota Verso

Niewielki minivan Toyoty - przyjemny w prowadzeniu i praktyczny


Cena od 69 900 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Volkswagen Golf Sportsvan

Bardziej przestronna, rodzinna odmiana Volkswagena Golfa


Cena od 68 790 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()