Renault Talisman Grandtour

Renault

Cena od 98 900 do 155 900 PLN

Znajdź dealera

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.9 s do 12.2 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
572/1681
Action
zużycie paliwa
od 3.7 l do 6.0 l / 100km
Action
moc
od 110 KM do 200 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Renault Talisman Grandtour to zupełnie nowy model w gamie francuskiego producenta, który zadebiutował w 2015 roku na targach we Frankfurcie. W słowniku Renault wersja Grandtour oznacza nadwozie kombi. Talisman Grandtour jest całkowicie nowym następcą modelu Laguna. Samochód swoim kształtem oraz najwyższymi wersjami wyposażenia pragnie aspirować do klasy premium. Prawdopodobnie innowacyjny wygląd wyróżnia go na tle konkurencji. Dlatego też, wiele osób może uznać Talismana Grandtour za najładniejsze kombi w segmencie.

Wnętrze

W Renault Talisman wnętrze zaprojektowano zupełnie na nowo. Francuska marka zrywa z podobieństwami do Laguny. Samochód w najbogatszej wersji Initiale Paris zbliża się do aut klasy premium, dzięki zastosowaniu skórzanej tapicerki Nappa czy wykorzystaniu materiałów imitujących drewno. Przyszli nabywcy mogą wybrać takie dodatki jak ambientowe podświetlenie wnętrza oraz duży wyświetlacz o przekątnej 8,7 cala, który będzie odpowiedzialny za sterowanie funkcjami auta. W środku kierowca oraz przedni pasażer mogą podróżować w dużym komforcie, ponieważ auto zapewnia sporo miejsca, a fotele mogą zostać wyposażone m.in. w opcję masażu. Tylna kanapa zapewnia akceptowalną wygodę, lecz konkurencja w postaci VW Passata czy Skody Superb oferuje więcej miejsca na nogi. Elementem szczególnym wersji Grandtour jest bagażnik, który pomieści 572 litry bagażu. Po złożeniu tylnej kanapy za pomocą wygodnych dźwigienek auto zwiększy pojemność bagażową do 1681 litrów, pozwalając na przewiezienie większych oraz dłuższych przedmiotów.

Za kierownicą

Zawieszenie Renault Talisman Grandtour jest zestrojone bardzo komfortowo. Auto idealnie nadaje się na pokonywanie dłuższych dystansów autostradami. Istotną zaletą jest dobre wyciszenie, które zmniejsza hałas dobiegający z zewnątrz. W opcji pakietu wyposażenia Intens oraz w standardzie w wersji Initiale Paris dostępny jest system czerech kół skrętnych o nazwie 4Control. Dzięki temu do prędkości 60 km/h koła tylne skręcają przeciwnie do kół przednich, a po przekroczeniu 60 km/h koła tylne skręcają razem z przednim. Pomaga to kierowcy m.in. zaparkować mierzącego prawie 4,9 metra Talismana Grandtour. System 4Control przyczynia się również do zwiększenia stabilności przy pokonywaniu łuków. Niestety minusem auta jest mały bak auta, który ma 52 litry lub 47 litry w przypadku wersji z systemem 4Control.

Silniki

Kupujący Talismana Grandtour będą mogli zdecydować się na silniki benzynowe oraz wysokoprężne. W przypadku jednostek benzynowych dostępne są dwa warianty mocy silnika o pojemności 1.6-litra doładowanego jedną turbosprężarką. Odpowiednio legitymują się mocą 150 KM oraz 200 KM. Za przekazywanie napędu w obydwóch przypadkach posłuży 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów EDC, która nie ma większych wad podczas spokojnego podróżowania, lecz zdarza się jej szarpnięcie lub chwila zastanowienia przy dynamicznej reakcji na gaz. W przypadku diesli Renault oferuje do wyboru jednostkę 1.5 dCi o mocy 110 KM oferowaną z 6-biegowym „manualem”. Jednostka ta jest dostępna w niższych pakietach wyposażenia, a dodatkowo charakteryzuje się niskim spalaniem kosztem dość słabej dynamiki. Talisman Grandtour jest oferowany również z nowym dieslem o pojemności 1.6-litra (dostępny w wariancie 130-konnym - do wyboru - z automatyczną lub manualną skrzynią biegów). Najmocniejsza wersja nowej jednostki diesla ma 160 KM i jest wyposażona w dwie turbosprężarki, tzw. układ Twin Turbo. Na tle konkurencji jest to dość mała moc, która nie oferuje zaskakująco dobrych osiągów. Rywale oferują topowe diesle o mocy w okolicach 200 KM, a nawet 240 KM w przypadku Pasata B8, spalając przy tym podobne ilości oleju napędowego.

Technologia i bezpieczeństwo

Renault Talismana Grandtour można doposażyć w liczne systemy dbające o komfort i bezpieczeństwo, m.in. w asystenta parkowania, który zaparkuje za nas auto czy system automatycznego włączania lub wyłączania świateł drogowych. Bardzo przydatnym dodatkiem jest aktywny tempomat, który oprócz utrzymywania zadanej prędkości będzie kontrolować bezpieczną odległości od pojazdu nas poprzedzającego. Auto w standardzie wyposażone jest w światła do jazdy dziennej LED. W wyższych wersjach wyposażenia światła są wykonane w całości w technologii LED o nazwie Full LED Pure Vision. Samochód posiada możliwość zamówienia systemu multimedialnego R-Link 2 z wyświetlaczem o przekątnej 7’’ lub 8,7’’. Za pomocą ekranu w aucie możemy zmienić wiele opcji, od stacji w radiu po ustawianie oświetlenia ambientowego dostępnego w opcji. Renault Talisman Grandtour oferuje swoim klientom system Multi-Sense, za pomocą którego zmienimy jego charakterystykę, zmieniając poszczególne tryby jazdy. Opisywany samochód uzyskał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Do dyspozycji są dwa zapięcia ISOFIX na tylnej kanapie.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen C5 Tourer

Pojemne kombi zapewniające komfort porównywany z klasą wyższą


Cena od 110 590 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Hyundai i40 kombi

Komfortowe kombi i tańsza alternatywa dla Passata oraz Mondeo


Cena od 93 500 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Kia Optima kombi

Kombi oferujące bogate wyposażenie i konkurent dla liderów segmentu


Cena od 93 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Peugeot 508 SW

Atrakcyjne i przyjemne w prowadzeniu kombi o relaksującej naturze


Cena od 102 000 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()