Skoda Citigo

Skoda

Cena od 35 570 do 48 220 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronne wnętrze
  • ekonomiczna jednostka napędowa.

Słabe strony

  • niektóre budżetowe rozwiązania
  • ograniczona oferta wyposażenia.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.9 s do 14.4 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
251/951
Action
zużycie paliwa
od 4.4 l do 4.6 l / 100km
Action
moc
od 60 KM do 75 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Koncern Volkswagena w 2011 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentował trzy nowe modele miejskich samochodów – Volkswagena up!, SEAT-a Mii i Skodę Citigo. Powstały na nowej platformie NSF i są produkowane w słowackiej fabryce pod Bratysławą.

Citigo początkowo było dostępne w odmianie 3-drzwiowej, w 2012 roku dołączyła 5-drzwiowa. W Skodzie Citigo na rok modelowy 2017 zaplanowano facelifting, obejmujący m.in. reflektory z diodowymi światłami dziennymi, automatyczną klimatyzację, nowy system audio, a także schowek na parasol pod fotelem pasażera.

Wnętrze

Pudełkowate nadwozie Skody Citigo zaprojektowano tak, żeby uzyskać jak najwięcej przestrzeni. Koła wysunięte maksymalnie daleko na narożniki auta dały jeden z największych rozstawów osi w klasie – 2420 mm.

Czuć to we wnętrzu – Citigo jest wyjątkowo przestronne i wygodne i można w nim podróżować we czwórkę. Dodatkowa para drzwi ułatwi zajmowanie miejsc na tylnej kanapie. Do tego model ma bardzo przyzwoity bagażnik o pojemności 251 litrów.

Styl kokpitu jest prosty, materiały wykończeniowe są całkiem dobre, a obsługa nie przysporzy problemu, choć nie uniknięto kilku budżetowych rozwiązań: brak przełącznika szyby pasażera po stronie kierowcy, tylna półka bez sznureczków, pasy bez regulacji wysokości.

Za kierownicą

Skoda Citigo prowadzi się zaskakująco przyjemnie, zwłaszcza jak na tę klasę – auto jest stabilne, układ kierowniczy pracuje bardzo lekko, a dźwignia zmiany biegów porusza się wyjątkowo precyzyjnie. Za kierownicą czuć, że mamy do czynienia z małym, zwinnym samochodem.

Oczywiście ze względu na charakter mała Skoda najlepiej sprawdzi się w mieście (doskonała widoczność w każdą stronę, choć przednie słupki mogłyby być węższe). W trasie auto szybko się męczy, zwłaszcza pod pełnym obciążeniem, natomiast na autostradzie problem stanowi słabe wyciszenie wnętrza.

Silniki

Do napędu Skody Citigo służy tylko jeden silnik. To 12-zaworowy, 3-cylindrowy motor benzynowy 1,0 MPI występujący w dwóch wariantach mocy: 60 i 75 KM. Ten drugi na pewno zapewni lepsze osiągi na trasie, ale jeśli małą Skodę będziemy wykorzystywać głównie w mieście, spokojnie wystarczy słabszy silnik.

Wraz z faceliftingiem – podobnie jak w przypadku VW up! – do oferty wejdzie turbodoładowana, litrowa jednostka o mocy 90 KM. Ta wolnossąca, 60-konna zapewni wyjątkowo niskie zużycie paliwa, bardzo zbliżone do tego, które podaje producent (średnie: 4,5 l/100 km).

W wyposażeniu opcjonalnym pojawiają się ciekawe pozycje: instalacja LPG Landi Renzo oraz automatyczna przekładnia ASG. Obydwie dyskusyjne – pierwsza ze względu na wysoką cenę i niskie zużycie paliwa bez konieczności stosowania instalacji gazowej, a druga ze względu na dyskomfort przy zmianie poszczególnych przełożeń i pogorszenie i tak przeciętnych osiągów.

Technologia i bezpieczeństwo

Segment małych aut wcale nie oznacza rezygnacji z elementów wyposażenia znanych z wyższych klas. Na pokładzie Citigo mogą znaleźć się m.in. podgrzewane przednie fotele, tempomat, panoramiczne okno dachowe, system nawigacji Move&Fun z wbudowanym komputerem pokładowym, czy też funkcja awaryjnego hamowania z czujnikiem zbliżeniowym.

W wersji poliftingowej multimedia i nawigacja realizowane są przez samrtfona, którego montujemy w specjalnym uchwycie na konsoli centralnej. Dziennikarze testujący podobne rozwiązanie w Volkswagenie up! dobrze ocenili takie rozwiązanie.

W standardzie podstawowej odmiany otrzymujemy m.in. 4 poduszki powietrzne, systemy stabilizacji ESP i kontroli trakcji ASR, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz radio CD MP3. Warto dodać, że w teście zderzeniowym Euro NCAP Skoda Citigo nie brała udziału, ale zrobił to bliźniaczy Volkswagen up! i zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek.

Bliźniaczy Volkswagen up! zdobył w 2012 roku tytuł „Światowy Samochód Roku”.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Renault Twingo

Niezwykle zwinny i oryginalny miejski maluch z napędem na tył


Cena od 36 400 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

SEAT Mii

Tańszy bliźniak VW up!-a ze wszystkimi jego zaletami


Cena od 43 700 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Smart ForFour

Praktyczny miejski maluch, który pomieści 4 osoby


Cena od 47 400 PLN
Ocena t4c: 6.4/10
Zobacz

Toyota Aygo

Ciekawa, dopracowana i ekonomiczna propozycja do poruszania się po mieście


Cena od 34 900 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()