Skoda Fabia

Skoda

Cena od 41 590 do 71 350 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • praktyczne i funkcjonalne wnętrze
  • dobry stosunek ceny do ilości oferowanego miejsca.

Słabe strony

  • przeciętne właściwości jezdne
  • przeciętny design wnętrza.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.4 s do 15.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
330/1150
Action
zużycie paliwa
od 3.4 l do 4.7 l / 100km
Action
moc
od 60 KM do 110 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

III generacja Skody Fabii została zaprezentowana pod koniec 2014 r. i w obecnej formie pozostanie na rynku przynajmniej do 2021 r. Fabia została zbudowana na płycie podłogowej wspólnej z Audi A3, SEAT-em Leonem czy Volkswagenem Polo.

Podobnie jak w przypadku Octavii Fabia wiele elementów wnętrza oraz podzespołów dzieli z produktami Volkswagena. Dzięki korzystnemu stosunkowi ceny do wielkości, wyposażenia i zalet praktycznych Fabii ten model Skody od debiutu pozostaje jednym z najchętniej kupowanych nowych samochodów w Polsce.

Fabia oferowana jest również jako bardziej praktyczne kombi, a dopłata w stosunku do hatchbacka wynosi około 3 tys. zł.

Wnętrze

Wnętrze Skody Fabii jest przede wszystkim praktyczne i funkcjonalne. Aspekty stylizacyjne i jakościowe schodzą w przypadku tego samochodu na drugi plan i próżno szukać tutaj designerskich smaczków jak w Fordzie Fiesta czy Renault Clio.

Już na pierwszy rzut oka dostrzeżemy bliskie pokrewieństwo Fabii z Volkswagenem. Jak na tę klasę samochodu kabina jest wykończona dobrej jakości tworzywami, a wszystkie elementy odznaczają się solidnym spasowaniem i dają poczucie, że nawet po kilku latach nie będą wydawać niepożądanych odgłosów.

W opcji dostępny jest duży, dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego z funkcją MirrorLink oraz liczne komfortowe udogodnienia. W standardzie w najtańszej wersji Active otrzymujemy zaawansowane systemy bezpieczeństwa oparte na układzie ABS, elektryczne sterowane szyby przednie oraz lusterka zewnętrzne, regulację fotela kierowcy na wysokość czy centralny zamek. Klimatyzacja i radio wymagają jednak dopłaty.

Fabia zaskakuje pod względem przestronności wnętrza. Bagażnik może mieć od 330 do 1510 l, pasażerowie nie będą narzekać na ilość miejsca na tylnej kanapie, a kierowca z pewnością znajdzie komfortową pozycję za kierownicą.

Liczne udogodnienia w myśl filozofii simply clever, jak uchwyty, schowki czy skrobaczka do szyb ze szkłem powiększającym przytwierdzone do klapki wlewu paliwa, sprawiają, że Fabia sprawdzi się jako samochód rodzinny.

Za kierownicą

Podobnie jak w przypadku wnętrza, również w kwestii właściwości jezdnych trudno oczekiwać od Skody Fabii emocjonujących doznań. Auto w wielu testach zdobywa jednak przychylne opinie dziennikarzy motoryzacyjnych za komfortowe zawieszenie i łatwość prowadzenia wspieraną przez dobrze wyważony układ kierowniczy i niewielką masę własną samochodu.

Fabia sprawdzi się w mieście jak również w dłuższej trasie dzięki dobremu jak na samochód tej klasy wyciszeniu wnętrza.

Silniki

Fabię, podobnie jak pozostałe modele Skody, napędzają silniki grupy VW, jednak zarezerwowane dla niej są słabsze jednostki. Warto podkreślić fakt, że w Fabii oferowana jest fabryczna instalacja LPG, która jeszcze bardziej obniży koszty eksploatacji benzynowych jednostek o pojemnościach 1 lub 1,2 l i mocach 60, 75 lub 90 KM (w przypadki 1,2).

W przypadku diesli oferowana jest jednostka 1,4 TDI o mocach 90 lub 105 KM. Mocniejsze silniki mogą być połączone z cieszącą się dobrą opinią, 7-biegową, automatyczną skrzynią DSG. Niezależnie od wybranego silnika Fabia nie będzie demonem prędkości, ale osiągi wystarczą do sprawnego poruszania się w mieście i na trasie.

Najlepszym wyborem według nas będzie silnik 1,2 90 KM z fabryczną instalacją LPG, który połączy dobre osiągi z zadowalającą ekonomią. Jeżeli priorytetem jest niskie zużycie paliwa, warto również zwrócić uwagę na wyjątkowo oszczędne diesle linii Greenline.

Technologia i bezpieczeństwo

Dzięki przynależności do grupy Volkswagena Fabię możemy wyposażyć w liczne, nowoczesne rozwiązania, które poprawią bezpieczeństwo i komfort podróży.

Na liście wyposażenia dodatkowego znajduje się automatyczna klimatyzacja, czujnik zmierzchu i deszczu, adaptacyjny tempomat, czujniki parkowania, kamera cofania, bezkluczykowy dostęp do samochodu czy system multimedialny i nawigacyjny z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 6,5 cala.

Jeżeli chodzi o kwestię bezpieczeństwa w standardzie już w najniższej wersji wyposażenia otrzymujemy hamulec multikolizyjny, poduszki powietrze czołowe i boczne kierowcy i pasażera z przodu, kurtyny powietrzne oraz dwa uchwyty ISOFIX.

najbardziej ekonomiczne odmiany Skody Fabii (Greenline) w testach ekonomii osiągały zużycie paliwa poniżej 3 litrów.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Kia Rio

Rio może pod wieloma względami konkurować z Polo i Fiestą


Cena od 47 990 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Opel Corsa

Popularny, dopracowany mały hatchback o licznych zaletach


Cena od 42 300 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Renault Clio

Cieszący się dużym zaufaniem, niedrogi w eksploatacji, atrakcyjny hatchback


Cena od 42 400 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Suzuki Swift

Japoński konkurent dla VW Polo – zadziorny i praktyczny


Cena od 49 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()