Subaru Forester

Subaru

Cena od 109 061 do 170 648 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • solidne wykonanie
  • przestronna kabina
  • dobre wyposażenie w standardzie

Słabe strony

  • niezbyt ciekawy projekt wnętrza
  • przeciętne właściwości jezdne
  • design nadwozia nie porywa

Ocena t4c: 6.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.5 s do 11.8 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
505
Action
zużycie paliwa
od 5.7 l do 8.5 l / 100km
Action
moc
od 147 KM do 240 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Subaru Forester czwartej generacji zadebiutował na polskim rynku na początku 2013 roku. Jest to crossover pozycjonowany w klasie niższej średniej razem z takimi samochodami jak Honda CR-V, Mazda CX-5 czy Volkswagen Tiguan.

W 2016 roku Forester przeszedł modernizację, która objęła pas przedni z nowym grillem, zderzakami, światłami oraz tylne lampy, które od teraz są w technologii LED. Subaru w Foresterze oferuje aż pięć poziomów wyposażenia. Trzy z nich: Active, Exclusive oraz Platinum da się skonfigurować z każdym silnikiem. Pozostałe - Comfort i Sport - występują tylko z jedną jednostką napędową.

Subaru Forester w standardzie wyposażony jest w symetryczny, stały napęd na wszystkie koła zapewniający dobrą trakcję na luźnych nawierzchniach i poprawiający bezpieczeństwo jazdy niezależnie od warunków drogowych. Tego typu napęd to cecha charakterystyczna marki Subaru. Samochód ten wyróżnia się także niezawodnością. W rankingach zadowolenia klientów zawsze zajmuje wysokie lokaty.

Wnętrze

Po faceliftingu wnętrze Subaru Forestera zyskało więcej elektronicznych gadżetów, np. dotykowy ekran centralny sterujący systemem audio, ale i tak stylistyka wnętrza odstaje mocno od współczesnych standardów. Na tle Hondy CR-V czy Mazdy CX-5 Subaru sprawia wrażenie starszego modelu.

Pewną wadą może być też brak spójności w grafice poszczególnych wyświetlaczy. Design wnętrza nie będzie więc najmocniejszą stroną Forestera, jednak jest ono funkcjonalne i praktyczne.

Materiały użyte do wykończenia także można uznać za przeciętne. Nie znajdziemy tu zbyt wielu miękkich tworzyw, a w całym wnętrzu dominuje czerń i szarość z nielicznymi jasnymi wstawkami. Mimo to wnętrze Subaru Forestera jest bardzo solidnie zmontowane i daje poczucie odporności na zużycie. Do dyspozycji pasażerów pozostaje wiele praktycznych schowków, półek i kieszeni.

Poczucie przestrzeni jest w Subaru jedną z większych zalet. Miejsca nad głową i na kolana nikomu nie zabraknie. Podróżowanie w 5 osób nie powinno stanowić większego problemu.

Bagażnik ma 505 litrów z możliwością powiększenia do 1577 litrów. Jest to czwarty wynik w klasie, niewiele ustępujący liderom. Po złożeniu kanapy podłoga nie jest idealnie płaska, ale nie jest źle. Stojąc przy bagażniku trzeba uważać na głowę, bo klapa nie podnosi się dostatecznie wysoko.

Za kierownicą

Szeroki zakres regulacji fotela i kierownicy pozwala każdemu zająć wygodną pozycję. Wspomaganie układu kierowniczego jest dosyć mocne, co ułatwia manewrowanie i poruszanie się po mieście. Widoczność jest doskonała, a siedząc za kierownicą doskonale czuć gdzie kończy się samochód. To zasługa m.in. dużej powierzchni przeszklonej i pionowej tylnej szyby.

Poza miastem Subaru Forester porusza się komfortowo dzięki miękkiemu zawieszeniu, ale odbija się to na precyzji prowadzenia. Kierownica nie daje wystarczającego wyczucia tego, co dzieje się z przednimi kołami, a auto bardziej niż niemieccy konkurenci wychyla się na boki podczas pokonywania łuków. Pewne zastrzeżenia można mieć również do niedostatecznie skutecznego wyciszenia wnętrza przy prędkościach autostradowych. Jest nieco głośniej niż w Fordzie Kuga czy Volkswagenie Tiguanie.

Forester swoje największe zalety pokazuje poza asfaltem. Jego zaawansowany napęd 4x4 wspierany kontrolą trakcji pozwala pewnie czuć się na leśnych drogach, w błocie czy w głębokim piasku. W odróżnieniu od rywali Forester czerpie swoje zdolności terenowe ze sprytnych i sprawdzonych rozwiązań mechanicznych, a nie elektronicznych.

Silniki

Subaru wyróżnia swoje wersje silnikowe oznaczeniami i, D oraz XT. Podstawowym motorem jest silnik benzynowy 2,0i o mocy 150 KM. XT to nic innego jak jego turbodoładowana wersja legitymująca się mocą aż 240 KM. D to oczywiście turbodiesel: 2,0 o mocy 147 KM.

Wszystkie silniki stosowane w Subaru Forester to jednostki typu bokser. Oznacza to przeciwsobny układ cylindrów, co niesie ze sobą sporo zalet, takich jak przyjemny dźwięk i nisko osadzony środek ciężkości samochodu. Subaru jako jedyne na świecie produkuje silniki turbodiesla w układzie bokser.

Najlepszym wyborem do dynamicznej jazdy będzie silnik z oznaczeniem XT. Dzięki niemu Subaru Forester przyspiesza bardzo dynamicznie jak na swoje gabaryty, chociaż trzeba będzie się pogodzić ze sporym zużyciem paliwa - ok. 10-11 litrów na 100 km. Ten sam silnik bez turbiny o mocy 150 KM jest z kolei trochę za słaby, dlatego najrozsądniejszym wyborem do Forestera będzie turbodiesel. Kosztuje niewiele więcej, a odznacza się niskim spalaniem (poniżej 7 litrów na 100 km w trybie mieszanym) i daje przyjemne poczucie dynamiki. Warto wspomnieć, że realne przyspieszenie Forestera z tym motorem jest lepsze niż deklarowane przez producenta 10,2 s.

Dwie słabsze jednostki napędowe można mieć ze skrzynią manualną, sześciobiegową lub z automatem. Najmocniejszy Forester nie pozostawia wyboru - dostępny jest tylko ze skrzynią automatyczną.

Subaru stosuje automaty bezstopniowe (CVT), które nie cieszą się dobrą opinią wśród recenzentów. Tego typu skrzynie pasują do spokojnego stylu jazdy, gdyż wtedy są bardziej ekonomiczne niż tradycyjny automat. Przy dynamicznej jeździe powodują, że silnik mocno wkręca się na obroty i nieprzyjemnie hałasuje, jednocześnie nie dając poczucia pełnej kontroli nad prędkościami obrotowymi silnika.

Technologia i bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo jest mocną stroną Subaru Forestera - zebrał on bardzo dobre wyniki w zakresie ochrony dorosłych, dzieci, jak i pieszych. Przełożyło się to na ogólną notę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa EuroNCAP w 2012 roku. Dodatkowo każdy Forester posiada zaletę w postaci seryjnego napędu 4x4 sprawdzającego się idealnie podczas trudnych warunków drogowych.

W podstawowej wersji Active dostajemy m.in.:

  • klimatyzację automatyczną,
  • komplet poduszek powietrznych,
  • system Start&Stop,
  • podgrzewaną szybę przednią,
  • audio z USB i Bluetooth i trzy gniazda 12V.
W kolejnych poziomach można dostać m.in. okno dachowe, kamerę cofania, skórzaną tapicerkę i reflektory LED z doświetlaniem zakrętów. Pewną wadą oferty Subaru jest brak możliwości zamówienia wyposażenia dodatkowego. W celu dodania kolejnych pozycji na liście wyposażenia, trzeba po prostu kupić droższą wersję Forestera.

Forester nie jest najtańszy w swojej klasie, ale oferuje unikalne cechy, takie jak zaawansowany napęd 4x4, silnik bokser i pięcioletnią gwarancję. Subaru stawia na pragmatyczność - jeśli szukamy solidnie zbudowanego, niezawodnego i pakownego auta, a często poruszamy się w trudnych warunkach, Subaru Forester może być idealnym rozwiązaniem. Jest to samochód, który stawia praktyczność ponad stylistyczne fajerwerki i potrafi odwdzięczyć się bezproblemową eksploatacją.

Subaru (jak niegdyś Porsche) podaje oficjalne ceny samochodów w euro, dlatego cennik zmienia się wraz z kursem tej waluty.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Kuga

Przestronny SUV z najnowszymi zdobyczami techniki na pokładzie


Cena od 85 900 PLN
Ocena t4c: 6.7/10
Zobacz

Mazda CX-5

Jeden z najlepszych SUV-ów w kwestii właściwości jezdnych


Cena od 95 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Nissan Qashqai

Jedna z najlepszych propozycji w segmencie crossoverów


Cena od 79 750 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Volvo XC60

Stylowy, bogato wyposażony SUV o przestronnym, nowoczesnym wnętrzu


Cena od 184 500 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()