Subaru Outback

Subaru

Cena od 147 125 do 181 341 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • bardzo przestronne wnętrze
  • sprawdzony napęd 4×4 w standardzie.

Słabe strony

  • tylko dwa silniki
  • mocno ograniczone możliwości konfiguracyjne.

Ocena t4c: 7.4/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 6.9 s do 8.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
512
Action
zużycie paliwa
od 5.6 l do 7.0 l / 100km
Action
moc
od 150 KM do 175 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Subaru Outback to propozycja japońskiej marki w klasie uterenowionych kombi (o podwyższonym zawieszeniu). Obecna generacja jest dostępna na rynku od 2014 r. i prawdopodobnie w 2017 r. doczeka się delikatnej kuracji odświeżającej. Warto zaznaczyć, że Outback to jedyny model Subaru klasy średniej dostępny w Europie – Legacy jest oferowane przede wszystkim na rynku amerykańskim.

Wnętrze

Kokpit Outbacka zaprojektowano bardzo estetycznie i czytelnie, a zastosowane materiały w większości są całkiem przyjemne w dotyku i miękkie. Nie znajdziemy tu spektakularnego designu, postawiono przede wszystkim na funkcjonalność. Przednie fotele Outbacka są obszerne i wygodne, zapewniają odpowiednią regulację, choć siedziska mogłyby być odrobinę dłuższe. Jednak zarówno kierowca, jak i pasażer mogą rozsiąść się wygodnie i nie będą narzekać na brak miejsca. Także z tyłu jest przestronnie, a zajęcie odpowiedniej pozycji ułatwi regulacja pochylenia oparcia kanapy. Bagażnik Outbacka mieści od 559 do 1848 l, co stanowi całkiem dobry wynik. Warto pochwalić Subaru za solidne klamki służące do składania oparć kanapy, a także za duży schowek pod podłogą i możliwość schowania pod nią także rolety. Klapa w wyższych wersjach jest otwierana i zamykana elektrycznie.

Za kierownicą

Usztywnione zawieszenie powoduje, że auto (mimo większego w porównaniu z tradycyjnymi kombi prześwitu) zdecydowanie lepiej prowadzi się na krętych drogach, a na autostradzie zapewnia bardzo dobrą stabilność. Swoją drugą naturę Subaru odkrywa w terenie. 20-centymetrowy prześwit gwarantuje bezstresowe pokonywanie nierówności, a oferowany w standardzie stały napęd na obie osie znakomicie daje sobie radę na luźnych nawierzchniach. Skrzynia Lineartronic spełnia swoje zadanie w 100 procentach – działa płynnie i łagodnie zmienia biegi przy spokojnej jeździe, ale potrafi również zapewnić odpowiednią szybkość reakcji przy mocnym wciskaniu gazu. Co ważne, nie jest to standardowa bezstopniowa przekładnia – elektronika z powodzeniem symuluje przełożenia, co odbija się na komforcie podróżujących (brak charakterystycznego jednostajnego wycia silnika). Niektórym kierowcom może jedynie przeszkadzać zbyt szybko i agresywnie ingerująca kontrola trakcji.

Silniki

Subaru ograniczyło wybór jednostek napędowych Outbacka do dwóch. To oczywiście boksery (tłoki pracują w układzie przeciwsobnym) – 2-litrowy turbodiesel o mocy 150 KM oraz 2,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 175 KM. I co ciekawe, to ten pierwszy daje sobie lepiej radę z ważącym ok. 1,7 tony Outbackiem. Zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie poniżej 10 s i średnie zużycie paliwa nawet na poziomie 5,6 l/ 100 km. Nieco wyższe (6,1 l/ 100 km) zanotuje wariant z opcjonalną bezstopniową skrzynią biegów Lineartronic. Outback z silnikiem 2,5i występuje natomiast tylko z przekładnią automatyczną, co dość mocno ogranicza wybór przyszłemu właścicielowi. Wolnossący, 4-cylindrowy bokser zapewnia przyspieszenie 0–100 km/h w czasie 10,2 s, prędkość maksymalną 210 km/h oraz średnie spalanie 7 l/100 km. Najlepszym wyborem dla osób, które planują pokonywać Outbackiem dłuższe trasy, będzie więc diesel w połączeniu z manualną skrzynią biegów.

Technologia i bezpieczeństwo

Subaru Outback otrzymało w 2014 roku maksymalną ocenę 5 gwiazdek w teście EuroNCAP, zdobywając bardzo wysokie noty cząstkowe (m.in. maksymalna ocena przy uderzeniu bocznym). W wyposażeniu seryjnym znajdziemy m.in. poduszki powietrzne przednie, boczne, podwójne kurtynowe oraz kolanową, system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy VDCS, a także system kontroli zjazdu ze wzniesienia. W bogatszych wersjach wyposażenia otrzymamy m.in. system bezpieczeństwa EyeSight (zawierający adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, system przedkolizyjnego hamowania awaryjnego, a także asystenta ominięcia przeszkody), przednie reflektory LED, system audio Harman/Kardon z 12 głośnikami, czy też system informacyjno-rozrywkowy Subaru StarLink z dotykowym ekranem, nawigacją bądź możliwością wyświetlania obrazu z telefonu komórkowego. Subaru w Polsce wyposaża samochody w ISR – Inteligentny System Ratunkowy, dzięki któremu możemy wezwać pomoc w razie wypadku lub awarii i połączyć się z numerem 112 bądź assistance Subaru.

System bezpieczeństwa EyeSight bazuje na dwóch kamerach umieszczonych w okolicach wstecznego lusterka. Przechwytywany obraz jest trójwymiarowy i analizowany m.in. pod kątem wykrywania różnych obiektów (piesi, zwierzęta, samochody, rowerzyści).

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

SEAT Leon X-Perience

Połączenie praktycznego kombi z uniwersalnym charakterem crossovera


Cena od 121 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Skoda Octavia Scout

Kombi z napędem 4x4 w standardzie - mnóstwo miejsca i wszechstronność


Cena od 109 860 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Subaru Levorg

Zaawanasowane technologicznie kombi ze skutecznym napędem 4x4


Cena od 121 892 PLN
Ocena t4c: 7.1/10
Zobacz

Volkswagen Golf Alltrack

Golf w wersji kombi o bardziej wszechstronnym charakterze


Cena od 121 290 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()