Suzuki Celerio

Suzuki

Cena od 38 900 do 41 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronne wnętrze
  • oszczędny silnik.

Słabe strony

  • przeciętna jakość wykonania
  • przeciętne właściwości jezdne.

Ocena t4c: 7.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 13.5 s do 15.2 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
254/726
Action
zużycie paliwa
od 4.3 l do 4.3 l / 100km
Action
moc
od 68 KM do 68 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Suzuki Celerio zadebiutowało na rynku w 2014 roku, zastępując dwa modele japońskiej marki: mniejszego Alto i większego Splasha. Jest nieco większe od Volkswagena Up!, ale też mniejsze od Forda Fiesty. To sprawia, że Celerio mimo miejskiego charakteru zapewnia sporo miejsca we wnętrzu. Auto występuje tylko jako 5-drzwiowy hatchback i na rynek europejski trafia z fabryki w Tajlandii. Celerio to również jeden z najtańszych samochodów na naszym rynku.

Wnętrze

Projekt deski rozdzielczej jest prosty i czytelny, nie można liczyć na żadne stylizacyjne wariacje – czuć, że mamy do czynienia z niedrogim samochodem. Wskazuje na to również jakość zastosowanych materiałów i twardych plastików. Wszystkie przyciski są jednak duże i łatwe w użyciu, a wyświetlacz radia oraz tablica wskaźników wyjątkowo czytelne. Suzuki Celerio zaskakuje przestronnością wnętrza. Miejsca jest pod dostatkiem zarówno na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie, przewidzianej zdecydowanie dla dwóch osób. Bagażnik pomieści standardowo 241 litrów – to całkiem przyzwoity wynik jak na ten segment, rywale w postaci Hyundaia i10 czy Skody Citigo oferują bardzo zbliżone wartości. Oparcia tylnej kanapy są dzielone, ale po ich złożeniu powstaje spory próg w bagażniku. Brakuje też szerszych kieszeni w drzwiach, które zmieściłyby przynajmniej niewielką butelkę z wodą.

Za kierownicą

Fotele Suzuki Celerio są słabo wyprofilowane i mają ograniczoną regulację, przez co znalezienie odpowiedniej pozycji za ustawianą tylko w jednej płaszczyźnie kierownicą może zająć trochę czasu. W każdym razie widoczność z pozycji kierowcy we wszystkich kierunkach jest bardzo dobra. Zawieszenie należy do dosyć twardych jak na samochód miejski i raczej dosadnie informuje pasażerów o nierównościach. Z drugiej strony Celerio prowadzi się bardzo pewnie i nie są mu straszne szybciej przejeżdżane łuki. Wielu recenzentów zwróciło uwagę, że układ kierowniczy Celerio wymaga przyzwyczajenia, ponieważ kierownica dosyć opornie wraca do położenia centralnego. Bardzo dobrze pracuje za to manualna skrzynia biegów, która jest wyjątkowo precyzyjna, do plusów należy również zaliczyć lewarek umieszczony pod ręką. Suzuki nie może natomiast pochwalić się kulturą pracy małego, 3-cylindrowego silnika oraz jego wygłuszeniem.

Silniki

Celerio występuje tylko z jednym silnikiem – 3-cylindrowym benzynowym motorem 1.0 o mocy 68 KM. Ten model Suzuki ma być przede wszystkim niedrogi w eksploatacji i 68-konna jednostka dobrze wpisuje się w te oczekiwania. W teorii wydaje się przeciętnym sposobem napędzania tego auta, ale Celerio waży tylko nieco ponad 800 kg, więc 68 KM wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście. Nie polecamy jednak dłuższych tras z kompletem pasażerów. Rzeczywiste zużycie paliwa tylko niewiele będzie odbiegać od tego podanego przez producenta – średnio wystarczy ok. 5 l/100 km. Opcjonalnie 5-biegową skrzynię manualną można zamienić na zautomatyzowaną przekładnię AGS, lecz o ile przekładnia nie wypływa na zwiększenie zużycia paliwa, to nieco pogarsza osiągi Celerio.

Technologia i bezpieczeństwo

Suzuki Celerio zostało poddane testowi zderzeniowemu Euro NCAP w 2014 roku i uzyskało wynik zaledwie 3 gwiazdek na 5 możliwych. Warto jednak zaznaczyć, że egzemplarz crashtestowy posiadał tylko cztery poduszki powietrzne, a obecnie auto w bazowym wyposażeniu ma ich sześć: przednie, boczne i podwójne kurtynowe. Ponadto seryjne są: system stabilizacji toru jazdy z kontrolą trakcji ESP, wspomaganie ruszania na wzniesieniu Hill Hold Control czy też system kontroli ciśnienia w oponach TPMS. Podstawowa wersja Celerio posiada także wysoki poziom wyposażenia z dziedziny komfortu. W aucie znajdziemy m.in. manualną klimatyzację, centralny zamek, elektrycznie podnoszone przednie szyby czy też radio CD MP3 z Bluetoothem. Niestety – odbija się to też na wyższej cenie bazowej w porównaniu z konkurencją.

Suzuki do Celerio opcjonalnie oferuje pakiety stylistyczne – m.in. Cross z czarnymi nakładkami na nadkola, progi i drzwi, a także Aero z lakierowanymi dokładkami zderzaków i osłonami progów.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i10

5-letnia gwarancja, pojemny bagażnik i dwie pary drzwi w dobrej cenie


Cena od 36 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Kia Picanto

Ekonomiczne, 5-drzwiowe auto miejskie w dobrej cenie


Cena od 39 990 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Skoda Citigo

Niedrogie, funkcjonalne auto miejskie - komfortowe i praktyczne


Cena od 35 570 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()