O modelu
Trzecią generację Suzuki Ignis wprowadzono na rynek w 2016 roku. Azjatycka firma powróciła do nazwy „Ignis” po 8 latach od zakończenia produkcji poprzedniego modelu, również należącego do grupy najmniejszych SUV-ów i crossoverów.
Suzuki opisuje Ignis jako „ultra kompaktowy SUV”. Wyrażenie „ultra kompaktowy” może być dla niektórych mylące. Samochód ten jest dużo mniejszy niż auta segmentu C zwanego zwyczajowo „klasą aut kompaktowych”. Z długością 3,7 m kwalifikuje się wręcz do segmentu A. Takie rozmiary mogą jednak okazać się idealne dla osób jeżdżących głównie po mieście. Skorzystają one z lepszej widoczności uzyskanej dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, a nietuzinkowa stylizacja, łącząca cechy półterenówki z futurystycznymi akcentami, pozwoli im się wyróżnić.
Samo Suzuki Ignis jest na tyle oryginalną konstrukcją, że trudno znaleźć mu bezpośrednich konkurentów. Najbliżej mu do Fiata Pandy 4x4. Niektórzy klienci mogą porównywać je po prostu z samochodami segmentu A, takimi jak Renault Twingo lub Suzuki Celerio.
Osoby szukające w małym aucie cech SUV-a zestawią Ignis z Oplem Crossland X lub Kią Soul. Atutem Suzuki będzie to, że obok niewielkich, ułatwiających parkowanie rozmiarów i dobrej widoczności oferuje możliwość dokupienia napędu 4x4.
Inną interesującą opcją jest układ Smart Hybrid Vehicle by Suzuki (SVHS). To rozwiązanie typu „mild hybrid” („miękka”, niepełna hybryda) w pewnym stopniu poprawiające osiągi i zmniejszające zużycie paliwa.
