Suzuki Vitara

Suzuki

Cena od 61 900 do 102 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • praktyczny bagażnik
  • bogate wyposażenie poszczególnych wersji.

Słabe strony

  • brak silnika wysokoprężnego w ofercie
  • twarde plastiki we wnętrzu.

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.2 s do 12.0 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
375/1120
Action
zużycie paliwa
od 5.2 l do 5.7 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 140 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Historia Suzuki Vitary sięga 1988 roku. Auto było produkowane do 1997 i od tego czasu zostało zastąpione przede wszystkim modelem SX-4, a także po części Grand Vitarą. Druga generacja Vitary wróciła w 2015 r. i znów jest przedstawicielem japońskiej marki w segmencie kompaktowych SUV-ów. Auto zjeżdża z linii montażowej węgierskiej fabryki Suzuki.

Wnętrze

Kokpit Vitary jest prosty i momentalnie rozpoznamy, że siedzimy w samochodzie japońskiej marki. Dużo tu twardych tworzyw, ale spasowanych solidnie. W bazowej wersji deska rozdzielcza ma czarny kolor, co może sprawiać nieco przytłaczające wrażenie, ale w wyższych wersjach świeżości dodadzą kolorowe elementy. Na tylnej kanapie jest sporo miejsca dla osób o średnim wzrośnie, lecz środkowemu pasażerowi na pewno będzie przeszkadzał wysoki tunel. Bagażnik mieści przyzwoite dla tej klasy 375 l i jest zaprojektowany tak, aby maksymalnie ułatwić korzystanie z oferowanej przez niego przestrzeni. Oparcia składają się jednym ruchem (bez potrzeby składania siedziska), dostępne są haczyki i przegródki, a półka mieści się pod podłogą, co stanowi bardzo wygodne rozwiązanie.

Za kierownicą

W licznych recenzjach Suzuki Vitary można wyczytać, że z perspektywy kierowcy zachowanie auta na drodze jest zbliżone do tradycyjnego hatchbacka. Jednak komfort odczuwamy tylko na równych drogach – na poprzecznych nierównościach czuć i wyraźnie słychać pracę zawieszenia. Pozycja za kierownicą jest dobra, widoczność także, choć przy manewrowaniu w mieście ciężko dojrzeć przednie narożniki auta. Do obsługi napędu na cztery koła Allgrip służy pokrętło z trybami Auto (automatyczny), Sport i Snow (śnieg, błoto). Udostępniono także tryb Lock pozwalający zblokować napęd na obie osie (do 60 km/h). W terenie – i nie tylko – przyda się seryjny system wspomagania ruszania na wzniesieniu oraz opcjonalny zjazdu ze wzniesienia. Prześwit wynosi całkiem słuszne 185 mm. Elektronika w połączeniu ze sporym prześwitem sprawiają, że Suzuki Vitara (podobnie jak Skoda Yeti czy Dacia Duster) wyjątkowo dobrze radzi sobie w cięższym terenie.

Silniki

Suzuki oferuje w Polsce Vitarę tylko z dwoma silnikami benzynowymi – zapewne z powodu prognozowanej wysokiej ceny sprzedaży zrezygnowano z wysokoprężnego. Mamy więc do wyboru wolnossący motor 1,6 VVT o mocy 120 KM i turbodoładowany, bardziej zaawansowany 1,4 BoosterJet z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 140 KM. Ten drugi jest nie tylko żwawszy (przyspieszenie 0–100 km/h: od 9,5 s), ale także oszczędniejszy (średnio od 5,2 l/ 100 km) – niestety, dostępny tylko i wyłącznie z najbogatszą wersją, a więc również droższy. Nie ma natomiast ograniczeń konfiguracyjnych, zarówno jeśli chodzi o opcjonalną 6-biegową skrzynię automatyczną, jak i napęd na obie osie Allgrip – są już dostępne w bazowej wersji Vitary.

Technologia i bezpieczeństwo

Vitara proponuje wyposażenie, które jeszcze do niedawna było wyłącznie domeną znacznie droższych aut z wyższych klas. Mamy więc m.in. panoramiczny dach, zamszowo-skórzaną tapicerkę, system multimedialny z nawigacją, 7-calowym dotykowym ekranem i możliwością podłączenia smartfona, system ochrony przeciwkolizyjnej i adaptacyjny tempomat z radarem. Już samo wyposażenie standardowe można uznać za bogate. Bazowa odmiana Suzuki Vitary posiada m.in. 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji ESP i kontroli trakcji TC, manualną klimatyzację, radio CD MP3 z czterema głośnikami i sterowaniem z kierownicy, halogeny czy też elektrycznie sterowane szyby przednie. Standardem jest także najwyższa nota 5 gwiazdek w crashteście przeprowadzonym przez organizację Euro NCAP.

W Suzuki Vitarze można wybrać nie tylko kolor dachu (pod kolor nadwozia, czarny lub biały) oraz inne dodatki i nakładki, ale także zindywidualizować kolorystycznie deskę rozdzielczą, kierownicę, lewarek zmiany biegów czy nawet nakładki na pedały w jednym z kilku dostępnych kolorów.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai Tucson

Cieszący się dobrą opinią, konkurencyjny cenowo, wszechstronny SUV


Cena od 77 490 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Kia Sportage

Solidny, rodzinny SUV z bogatym wyposażeniem


Cena od 75 990 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Mitsubishi ASX

Crossover zachęcający przestronnością wnętrza i komfortem podróżowania


Cena od 69 990 PLN
Ocena t4c: 7.1/10
Zobacz

Renault Kadjar

Komfortowa i oryginalnie zaprojektowana alternatywa dla niemieckich SUV-ów


Cena od 77 500 PLN
Ocena t4c: 7.6/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()