Toyota Auris

Toyota

Cena od 62 400 do 99 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • wysoka niezawodność
  • przestronne wnętrze.

Słabe strony

  • kosztowne dodatki
  • konkurenci dysponują większym bagażnikiem.

Ocena t4c: 7.1/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 10.0 s do 12.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
360/1200
Action
zużycie paliwa
od 3.4 l do 6.2 l / 100km
Action
moc
od 90 KM do 136 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Toyota Auris w wersji kombi to japoński konkurent Golfa Varianta, który w naszym kraju jedynie nieznacznie ustępuje Volkswagenowi pod względem popularności.

II generacja Toyoty Auris zadebiutowała pod koniec 2012 r., na początku 2015 r. przeszła zaś facelifting. Toyota Auris to jeden z najbardziej cenionych hatchbacków, nie tylko ze względu na aurę niezawodności, która otacza wszystkie modele Toyoty.

Auris konkuruje na rynku z niezwykle groźnymi rywalami z Fordem Focusem i Volkswagenem Golfem na czele. Mimo że nie prowadzi się tak dobrze jak ten pierwszy, a poziomem wykończenia wnętrza ustępuje temu drugiemu, Auris wydaje się bardzo rozsądną alternatywą, która przypadła do gustu polskim kierowcom. Samochód występuje również jako bardziej praktyczne kombi oraz w wersji hybrydowej.

Wnętrze

Wnętrze Toyoty Auris według opinii dziennikarzy motoryzacyjnych nie wyróżnia się na tle konkurencji pod względem jakości wykończenia, wykorzystanych materiałów czy samego projektu. Podobnie jak w mniejszym Yarisie projekt kabiny jest jednak ergonomiczny, znajdziemy w niej miękkie w dotyku tworzywa, a obsługa wszystkich urządzeń jest intuicyjna. W wyższych wersjach wyposażenia w standardzie otrzymujemy ekran dotykowy znany z modelu RAV4.

W standardzie kolumna kierownicy jest regulowana w dwóch płaszczyznach, a fotel kierowcy – na wysokość, w związku z czym łatwo znaleźć optymalną pozycję do jazdy. Wyróżnikiem Aurisa na tle konkurentów jest płaska podłoga, co sprawia, że pasażerowie tylnej kanapy będą dysponować większą przestrzenią na nogi.

Za dzielonym w standardzie oparciem znajduje się 360-litrowy bagażnik, który można powiększyć do 1260 l. Nie są to najwyższe wartości w klasie, ale wysokość podłogi bagażnika można regulować, dzięki czemu po złożeniu oparć otrzymujemy płaską powierzchnię załadunku. Po bokach natomiast znajdziemy uchwyty na siatki.

Co ważne, w wersji hybrydowej baterie ukryto pod siedziskiem tylnej kanapy, dzięki czemu nie wpływają one na ograniczenie przestrzeni bagażowej.

Za kierownicą

Auris z pewnością usatysfakcjonuje osoby, które oczekują auta łatwego i nieangażującego w prowadzeniu, gwarantującego komfort kierowania. Japoński hatchback nie będzie tak angażujący i sprawny w dynamicznie pokonywanych zakrętach jak Ford Focus czy Volkswagen Golf, doskonale sprawdzi się jest jako łatwy w prowadzeniu samochód do miasta i w trasę.

Auris będzie w stanie zapewnić nienaganny komfort nawet na zniszczonych nawierzchniach, niestety odgłosy pracy zawieszenia na nierównościach są wyciszone nieco gorzej niż u niemieckich konkurentów. Układ kierowniczy ma mocne wspomaganie, co w połączeniu z dobrą widocznością z kabiny i dosyć wysoką pozycją za kierownicą ułatwia manewrowanie w mieście.

Silniki

Toyota Auris może być napędzana silnikami o mocach od 99 do 132 KM lub układem hybrydowym o mocy 136 KM.

Jeżeli modelem planujemy poruszać się głównie poza miastem, to najbardziej ekonomicznym wyborem będzie 1,4-litrowy diesel D-4D o mocy 90 KM, który legitymuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 3,8 l/ 100 km.

Dla większości kierowców polecamy jednak tańsze silniki benzynowe, a w szczególności 116-konną jednostkę 1,2 l z turbo, która zapewnia najlepszy kompromis pomiędzy osiągami (10,1 s do 100 km/h) a ekonomią (4,6 l/ 100 km).

Podobnie jak w przypadku Toyoty Yaris również przy zakupie Aurisa warto wziąć pod uwagę zakup hybrydy, która zapewni najlepsze połączenie osiągów i ekonomii w mieście.

Technologia i bezpieczeństwo

Toyota w Aurisie oferuje licznych asystentów kierowcy, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych i automatyczne przełączanie świateł drogowych. System multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem oferowany jest dopiero w wyższych wersach wyposażenia.

W standardzie już w bazowej wersji otrzymujemy 7 poduszek powietrznych, systemy dbające o stabilność toru jazdy, 2 mocowania ISOFIX czy system wspomagający pokonywanie podjazdów. W testach zderzeniowych Euro NCAP Toyota Auris otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek.

Toyota Auris to jeden z najchętniej wybieranych nowych samochodów w Polsce.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Focus

Rodzinny hatchback, który potrafi zaoferować frajdę z jazdy


Cena od 65 900 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Opel Astra

Wszechstronny, dobrze wykonany hatchback i godny rywal Volkswagena Golfa


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 8.3/10
Zobacz

Peugeot 308

Komfortowy hatchback ze stylowym wnętrzem i oszczędnymi silnikami


Cena od 68 000 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Renault Megane

Warta rozważenia propozycja w segmencie hatchbacków


Cena od 59 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()