Toyota Avensis Touring Sports

Toyota

Cena od 92 900 do 143 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • bardzo przestronne wnętrze
  • wysoka jakość wykonania.

Słabe strony

  • brakuje mocniejszych jednostek napędowych
  • przeciętne możliwości konfiguracyjne.

Ocena t4c: 7.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.7 s do 11.7 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
543/1609
Action
zużycie paliwa
od 4.2 l do 6.2 l / 100km
Action
moc
od 112 KM do 152 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Obecna, trzecia generacja Toyoty Avensis jest na rynku od 2009 r. Samochód występujący w nadwoziu kombi nosił oznaczenie Wagon, obecnie po faceliftingu w 2015 r. zyskał bardziej lifestylową nazwę Touring Sports.

Głęboka kuracja odświeżająca pociągnęła za sobą zmiany zewnętrzne i wewnętrzne, a także wprowadziła nowe systemy bezpieczeństwa i wysokoprężne silniki, które są bliźniaczymi konstrukcjami z dieslami BMW.

Wnętrze

Odświeżona deska rozdzielcza Toyoty Avensis Touring Sports jest teraz znacznie przyjemniejsza dla oka, a także lepiej wykonana. Według opinii dziennikarzy motoryzacyjnych poprawiła się również jakość materiałów. Nie ma problemów z czytelnością i obsługą poszczególnych elementów. To z pewnością dobra szkoła japońskiego designu wnętrz.

Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2700 mm wnętrze Avensisa jest naprawdę przestronne. Przednie fotele są wygodne, choć brakuje im nieco lepszego trzymania bocznego. Kierownica również mogłaby mieć większy zakres regulacji. Warto więc dobrze przymierzyć się do Avensisa i upewnić, czy będziemy się czuć wygodnie za kierownicą.

Na tylnej kanapie z powodzeniem posadzimy trzy osoby, nawet o wzroście 2 m. Dodatkowym atutem jest płaska podłoga, co zapewnia więcej przestrzeni na stopy. Niestety dla pasażerów tylnej kanapy brakuje dodatkowych nawiewów.

Do bagażnika Toyoty Avensis Touring Sports pomieścimy 543 l. Jego kształty są regularne, a próg załadunku niski. Na podłodze umieszczono praktyczne szyny do mocowania bagażu, a pod nią znajdziemy dwa obszerne schowki. Po złożeniu oparć kanapy otrzymujemy płaską powierzchnię, a bagażnik pomieści wówczas maksymalnie 1609 l.

Za kierownicą

Zawieszenie Avensisa Touring Sports to udany kompromis pomiędzy komfortem a stabilnym prowadzeniem. Auto prowadzi się pewnie, choć przy opcjonalnych 18-calowych kołach zaczyna brakować komfortu resorowania.

Warto pochwalić lekko pracującą lewarek skrzyni biegów, a także bardzo dobre wyciszenie wnętrza. Natomiast układ kierowniczy mógłby wykazywać się mniejszą siłą wspomagania. W typowy dla Toyoty sposób jest dosyć mocno wspomagany, co przekłada się na komfort jazdy, ale zaburza nieco precyzję prowadzenia.

Silniki

Trzy silniki benzynowe Valvematic to wolnossące jednostki 1,6, 1,8 i 2,0 o mocach od 132 do 152 KM. Najmocniejszy wariant standardowo współpracuje z bezstopniową skrzynią automatyczną Multidrive S, natomiast 1,8 – tylko opcjonalnie. Mimo wszystko brakuje mocniejszego silnika.

Silniki wysokoprężne pochodzą natomiast od BMW. Są to 1,6 D-4D o mocy 112 KM oraz 2,0 D-4D o mocy 143 KM. Pracują kulturalnie, oferują akceptowalną dynamikę i zadowalające zużycie paliwa – rzeczywiste niewiele odbiega od podawanych przez producenta 4,2 l/ 100 km. W przeciwieństwie do większości modeli Toyoty, Avensis nie jest jeszcze oferowany w wersji hybrydowej.

Technologia i bezpieczeństwo

W kwestii bezpieczeństwa Avensis otrzymała w wyposażeniu seryjnym bogatszych wersji system Toyota Safety Sense, którego w skład wchodzą układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia PCS, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDA, układ rozpoznawania znaków drogowych RSA, a także system automatycznych świateł drogowych AHB.

Absolutnym standardem są oczywiście 7 poduszek powietrznych oraz systemy stabilizacji VSC+ i kontroli trakcji TRC. Auto uzyskało najwyższą notę 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Toyota planuje zakończyć produkcję Avensisa w 2018 r. i skupić się na produkcji crossoverów oraz modeli hybrydowych.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen C5 Tourer

Pojemne kombi zapewniające komfort porównywany z klasą wyższą


Cena od 110 590 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Kia Optima kombi

Kombi oferujące bogate wyposażenie i konkurent dla liderów segmentu


Cena od 93 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Peugeot 508 SW

Atrakcyjne i przyjemne w prowadzeniu kombi o relaksującej naturze


Cena od 102 000 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()