Toyota Aygo

Toyota

Cena od 34 900 do 51 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • wyjątkowo oszczędny silnik
  • rozbudowane możliwości personalizacji samochodu.

Słabe strony

  • odczuwalne oszczędności w wykończeniu wnętrza
  • tylko jeden silnik w ofercie.

Ocena t4c: 7.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 14.2 s do 15.5 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
168/780
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 4.2 l / 100km
Action
moc
od 69 KM do 69 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Toyota Aygo należy do grupy tzw. „trojaczków z Kolina”, czyli gamy małych miejskich samochodów stworzonej wspólnie przez koncern PSA oraz Toyotę.

Druga generacja Toyoty Aygo produkowana w fabryce w Kolinie razem z Citroenem C1 oraz Peugeotem 108 pojawiła się w 2014 r. i występuje w odmianie 3- oraz 5-drzwiowej.

Wnętrze

Kierownica Aygo dobrze leży w dłoniach, ale kolumna kierownicza jest regulowana tylko w jednej płaszczyźnie, co wyższym osobom może przysporzyć nieco problemu ze znalezieniu optymalnej pozycji do jazdy. Fotele przednie zapewniają akceptowalny komfort, choć brakuje im nieco lepszego podparcia bocznego. Tylna kanapa nie będzie najlepszym miejscem na długie podróże ze względu na ograniczoną ilość miejsca, jaką oferuje kabina tego jednego z najmniejszych aut miejskich. Bagażnik Toyoty Aygo mieści 168 l. i okazuje się wystarczający w codziennej, miejskiej eksploatacji.

Deska rozdzielcza, dzięki szerokim jak na tę klasę samochodu możliwościom personalizacji wnętrza, może być kolorowa i bardzo przyjemna dla oka, ale nic nie zmieni faktu, że wykonano ją z materiałów raczej średniej jakości. Takie też jest ich spasowanie. Projekt kabiny jest przejrzysty, a wszelkie przełączniki i pokrętła duże i wygodne w obsłudze.

Za kierownicą

Mała Toyota zaskakuje przyjemną lekkością działania wszystkich podzespołów. Układ kierowniczy ma charakterystykę typowo miejską (elektryczne wspomaganie), a więc cechuje się mocnym wspomaganiem, które – podobnie jak gabaryty samochodu – docenimy przy miejskich manewrach.

Zawieszenie bardzo dobrze izoluje od nierówności nawierzchni, a lewarek manualnej skrzyni chętnie przerzuca poszczególne biegi, mimo że jego drogi prowadzenia są dosyć długie.

Auto doskonale daje sobie radę w mieście. Aygo zdecydowanie lepiej czuje się w mieście. W trasie najbardziej dokuczają słabe wygłuszenie, zarówno jednostki napędowej jak i samych elementów zawieszenia, oraz słabe osiągi.

Silniki

Toyota Aygo może być napędzana tylko jednym silnikiem. To 1-litrowy, 3-cylindrowy motor VVT-i o mocy 69 KM. Wyposażono go we wtrysk wielopunktowy oraz system zmiennych faz rozrządu, co przekłada się na niewysokie zużycie paliwa.

Jednostka ta, mimo głośnego i metalicznego pomruku oraz wyczuwalnych wibracji, zapewnia akceptowalny kompromis pomiędzy osiągami (przyspieszenie 0–100 km/h: 14,2 s, prędkość maksymalna: 160 km/h) a zużyciem paliwa (średnie: 4,1 l/ 100 km). Oczywiście jeżeli rozpatrujemy je przez pryzmat auta o typowo miejskim charakterze.

Opcjonalnie Aygo może być wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów x-shift MultiMode, jednak wpływa ona na pogorszenie osiągów. Skrzynia nie jest niedostępna w 3-drzwiowej odmianie.

Technologia i bezpieczeństwo

Podstawowa wersja Toyoty Aygo X nie ma ani przednich szyb elektrycznych, ani elektrycznie regulowanych lusterek czy też manualnej klimatyzacji, dlatego od razu proponujemy zainteresować się bogatszą odmianą X-Play, która w wyposażeniu seryjnym będzie również posiadać m.in. 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji VSC, automatyczny ogranicznik prędkości, centralny zamek, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów czy też radio CD MP3 z Bluetoothem.

W teście zderzeniowym EuroNCAP Aygo zdobyła wysoką ocenę 4 gwiazdek. Na liście opcji pojawia się układ wczesnego reagowania w razie kolizji, układ ostrzegania o zmianie pasa ruchu, automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka z podgrzewanymi fotelami czy też system multimedialny z kamerą cofania, nawigacją i 7-calowym ekranem dotykowym. Do tego niezliczona ilość elementów pozwalających na personalizację samochodu.

Z całej gamy „trojaczków z Kolina” tylko Toyota Aygo jest oferowana w Polsce.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Hyundai i10

5-letnia gwarancja, pojemny bagażnik i dwie pary drzwi w dobrej cenie


Cena od 36 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Renault Twingo

Niezwykle zwinny i oryginalny miejski maluch z napędem na tył


Cena od 36 400 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

SEAT Mii

Tańszy bliźniak VW up!-a ze wszystkimi jego zaletami


Cena od 43 700 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Volkswagen up!

Nowoczesny i funkcjonalny samochód miejski z przestronnym wnętrzem


Cena od 38 320 PLN
Ocena t4c: 8.4/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()