Toyota Yaris

Toyota

Cena od 42 900 do 77 900 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • Ekonomiczne silniki
  • oszczędna wersja hybrydowa
  • przestronne wnętrze

Słabe strony

  • Przeciętne wyciszenie wnętrza
  • słaba jakość niektórych elementów wnętrza

Ocena t4c: 7.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 11.2 s do 15.3 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
286
Action
zużycie paliwa
od 3.3 l do 4.6 l / 100km
Action
moc
od 69 KM do 111 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Toyota Yaris to popularny samochód miejski jednego z najpotężniejszych producentów samochodów na świecie. Trzecia generacja Yarisa pojawiła się na rynku w 2011 r. i w obecnej formie pozostanie na rynku przynajmniej do 2018 r.

Toyota Yaris to sprawdzona propozycja w segmencie małych aut miejskich, a otoczkę niezawodności wspiera przestronnym jak na tę klasę aut wnętrzem i komfortem. Nic więc dziwnego, że używane Toyoty Yaris cechują się niskim spadkiem wartości, nowe zaś są jednymi z najczęściej wybieranych samochodów przez polskich kierowców.

Podobnie jak większe modele Toyoty również niewielki Yaris oferowany jest w ekonomicznej, idealnej do miasta wersji hybrydowej.

Wnętrze

Wnętrze Toyoty Yaris na tle mocnych konkurentów, jakimi są Volkswagen Polo oraz Ford Fiesta, nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym. Przeciętnej jakości twarde plastiki są przełamane miękkim w dotyku tworzywem, to jednak za mało, by stanowić zagrożenie dla bardziej stylowych Polo i Fiesty.

Projekt kabiny jest przejrzysty i funkcjonalny, a obsługa wszystkich urządzeń pokładowych – bardzo intuicyjna. Zaletę wnętrza Toyoty Yaris stanowi jego przestronność oraz jeden z większych bagażników w klasie – 286/768 l – a oparcie tylnej kanapy już w standardzie jest dzielone. Również pasażerowie z tyłu nie będą musieli narzekać na brak miejsca. Kierowca zaś niezależnie od wzrostu znajdzie wygodną pozycję za kierownicą.

Już w podstawowej wersji fotel kierowcy jest regulowany na wysokość, a kierownica w dwóch płaszczyznach, co pozwala znaleźć optymalną pozycję do prowadzenia. W standardzie otrzymujemy również elektrycznie regulowane szyby przednie, komputer pokładowy czy możliwość obsługi radia z kierownicy.

Za kierownicą

Układ jezdny Yarisa został idealnie dostosowany do jazdy po mieście. Dominuje komfort, układ kierowniczy ma mocne wspomaganie, a poruszanie się Yarisem jest po prostu łatwe i przyjemne.

Yaris odznacza się niewielkim promieniem skrętu, a duże przeszklone powierzchnie i niewielkie gabaryty pozwalają na łatwe manewrowanie. To stanowi zaletę w mieście i niekoniecznie sprawdza się w trasie. Auto na drodze wydaje się mniej dojrzałe, a układ kierowniczy nie do końca pozwala na precyzyjne prowadzenie w zakrętach w porównaniu z Fiestą czy Polo.

Dodatkowo kabina jest słabo wyciszona i przy wyższych prędkościach w Yarisie robi się głośno (szczególnie w przypadku wersji hybrydowej ze skrzynią CVT). To co prawda stała przypadłość małych aut miejskich, ale wspomniani konkurenci udowadniają, że można skuteczniej wyciszyć wnętrze. Mimo to Yaris w długich trasach spisuje się nieźle, nie męczy nadmiernie i nadaje się do szybkiej jazdy autostradą.

Silniki

W Toyocie Yaris znajdziemy silniki, które w pełni wystarczą do sprawnego poruszania się w mieście i poza nim. Jakiego silnika byśmy nie wybrali, możemy liczyć, że lekki Yaris pozostanie autem ekonomicznym.

Wśród jednostek benzenowych do wyboru są trzy silniki o pojemnościach 1,0 oraz 1,3 l i mocach 69 lub 99 KM. Słabsza jednostka będzie dobrym wyborem jedynie do miasta, ponieważ na trasie do utrzymania odpowiedniego tempa wymaga mocnego wciskania gazu, co w znaczącym stopniu odbija się na zużyciu paliwa, wzrastającym znacznie powyżej obiecywanych przez producenta 4,2 l/ 100 km.

Dlatego jeżeli planujemy poruszać się Yarisem również w trasie, lepiej wybrać mocniejszy, 4-cyindrowy motor 1,3. Najlepsze osiągi zapewnia 1,5-litrowy diesel o mocy 99 KM i łączy je z mniejszym w porównaniu z jednostkami benzynowymi zużyciem paliwa. Jest jednak o 15 tys. zł droższy od benzynowego 1,3, a taka różnica szybko się nie zwróci w kosztach paliwa.

Podczas zakupu warto rozważyć i przekalkulować również wersję hybrydową Yarisa, która w mieście będzie odznaczać się zdecydowanie najniższym zapotrzebowaniem na paliwo.

Technologia i bezpieczeństwo

Podobnie jak w przypadku rywali na pokładzie Yarisa może zagościć rozbudowany system multimedialny, z możliwością połączenia smartfona za pośrednictwem Bluetootha czy odtwarzania muzyki z USB. Nie jest jednak tak szybki i łatwy w obsłudze jak ten w Volkswagenie Polo.

W Yarisie Toyota oferuje licznych asystentów kierowcy, w tym układ wczesnego reagowania w razie wykrycia ryzyka zderzenia, układ o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz czujnik deszczu. Przed wypadkiem chronią również oferowane w standardzie systemy ABS i VSC (stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji).

W standardzie otrzymujemy przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne. Kurtyny powietrzne i poduszka kolanowa kierowcy są wyposażeniem standardowym w wyższych wersjach. Yaris otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Toyota Yaris zdobyła wiele prestiżowych nagród, w tym tytuł Samochodu Roku 2010.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Ford Fiesta

Najlepiej prowadzący się mały hatchback na rynku


Cena od 44 900 PLN
Ocena t4c: 8.3/10
Zobacz

Hyundai i20

Koreański rywal dla VW Polo nie rozczaruje pod żadnym względem


Cena od 41 400 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Skoda Fabia

Praktyczny i ekonomiczny hatchback, który sprawdzi się w mieście i w trasie


Cena od 41 590 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()