Volkswagen Caddy

Volkswagen

Cena od 69 753 do 149 999 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • przestronne wnętrze z dużym bagażnikiem
  • ogromne możliwości konfiguracyjne.

Słabe strony

  • niezbyt wyrafinowane zwieszenie
  • dosyć wysokie ceny.

Ocena t4c: 7.3/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.9 s do 17.6 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
918/3200 (4d) lub 750/3030 (5d) lub 1650/4130 (4d
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 6.0 l / 100km
Action
moc
od 75 KM do 150 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Volkswagen Caddy to praktyczny kombivan, który zadebiutował w 1979 roku i został zbudowany na bazie Golfa I. Aktualna, IV generacja jest obecna na rynku od 2010 roku i wykorzystuje podzespoły Volkswgena Tourana oraz Golfa V. Auto przeszło dwa faceliftingi – w 2013 i w 2015 roku. Ten ostatni wprowadził m.in. nowy pas przedni, odświeżoną deskę rozdzielczą, a także unowocześnioną paletę silników. Auto produkuje się w fabryce Volkswagena w Poznaniu.

Wnętrze

Caddy występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: krótszej (długość nadwozia 4,4 m, rozstaw osi 268 cm) i przedłużonej o 47 cm odmianie Maxi (długość nadwozia 4,9 m, rozstaw osi 300 cm). Obydwie występują w konfiguracji zarówno 5-, jak i 7-miejscowej, jednak w drugim rzędzie zamiast praktycznych indywidualnych foteli znalazła się dzielona kanapa. Funkcjonalne aspekty nadwozia o foremnych kształtach to nie tylko obszerne wnętrze dla pasażerów oraz wygodny dostęp do kabiny, ale przede wszystkim ogromna przestrzeń bagażowa. Krótszy Caddy pomieści 190/750/3030 litrów (konfiguracja 7-osobowa/ 5-osobowa/ 2-osobowa), dłuższy Maxi zaś – odpowiednio 530/1350/3880 litrów. Deska rozdzielcza jest zaprojektowana praktycznie i zdecydowanie bardziej przypomina tę z auta osobowego niż użytkowego. Spasowanie plastików stoi na przyzwoitym poziomie, choć nie uświadczymy tutaj miękkich materiałów wykończeniowych. Widać, że mamy do czynienia z samochodem o użytkowym charakterze. Recenzenci zwracają uwagę na niezbyt wygodnie, nisko umieszczony ekran systemu audio/ multimedialnego, ale chwalą Caddy’ego za bardzo bogate wyposażenie. Na pokładzie znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, biksenonowe reflektory, system multimedialny z nawigacją czy też skórzaną tapicerkę. Mnogość schowków, półeczek i skrytek to kolejna zaleta tego modelu Volkswagena.

Za kierownicą

Mimo zastosowania prostych – typowych dla tego segmentu samochodów – resorów piórowych w tylnym zawieszeniu, niemiecki kombivana prowadzi się pewnie i przewidywalnie, choć sztywną oś odczujemy na pewno podczas większych nierówności (zwłaszcza poprzecznych). Sytuacja poprawia się, kiedy samochód jest bardziej dociążony. Układ kierowniczy pasuje do charakteru auta – w mieście pracuje lekko, lecz w trasie (w porównaniu z Golfem) brakuje precyzji w prowadzeniu w szybciej pokonywanych łukach.

Silniki

Volkswagen w modelu Caddy proponuje szeroką paletę jednostek napędowych. Benzynowe to zupełnie nowy, 3-cylindrowy 1,0 TSI o mocy 102 KM, a także 4-cylindrowe 1,2 TSI 84 KM i 1,4 TSI 125 KM. Słabsze silniki współpracują z manualną, 5-biegową skrzynią, natomiast mocniejsza z 6-biegową, manualną lub opcjonalnie z 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem DSG. Volkswagen Caddy występuje również w wersji zasilanej gazem ziemnym CNG, napędzanej benzynowym, 4-cylindrowym silnikiem 1,4 TGI o mocy 110 KM. Co ważne, zarówno zmniejszony zbiornik paliwa (13 l), jak i cztery zbiorniki gazu (Caddy: 25 kg, Caddy Maxi: 36 kg) umieszczono pod podłogą i w żaden sposób nie wpływają one na zmniejszenie przedziału bagażowego. W grupie jednostek wysokoprężnych Caddy występuje z silnikiem 2,0 TDI w konfiguracjach 75-, 102-, 122- i 150-konnej. Tu także, w zależności od wersji, standardem jest 5-biegowa (2,0 TDI 75 i 102 KM) lub 6-biegowa skrzynia manualna (2,0 TDI 122 i 150 KM), którą za dopłatą można zamienić na 6-biegową, automatyczną DSG (tylko warianty 102- i 150-konny). Dodatkowym atutem Volkswagen Caddy jest możliwość konfiguracji z napędem na obie osie 4MOTION, występującym z silnikami 2,0 TDI 122 KM (skrzynia manualna) i 2,0 TDI 150 KM (DSG).

Technologia i bezpieczeństwo

W wyposażeniu seryjnym każdego Volkswagena Caddy znalazło się m.in. 6 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy ESP, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system automatycznego hamowania po kolizji, a także tempomat z ogranicznikiem prędkości. Ponadto w wyposażeniu opcjonalnym odnajdziemy asystenta parkowania Park Assist (automatyczny system parkowania poprzecznego lub równoległego), adaptacyjny tempomat ACC z regulacją odległości od poprzedzającego samochodu, a także asystenta świateł drogowych Light Assist automatycznie zmieniającego światła drogowe na mijania. Mimo tego Caddy w 2015 roku otrzymał 4 gwiazdki na 5 możliwych w teście zderzeniowym Euro NCAP. Główną przyczyną takiego wyniku był kiepski rezultat uzyskany w kolizji z pieszym.

Volkswagen oferuję Caddy’ego w wersji Beach, z rozkładanym łóżkiem. Z pakietem Camping otrzymamy rozkładany namiot mocowany do tylnej klapy, turystyczne krzesła oraz stolik.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Dacia Dokker

Osobowa wersja samochodu dostawczego z największym bagażnikiem w klasie


Cena od 38 900 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Fiat Doblo

Tani, wygodny rodzinny kombivan bazujący na modelu dostawczym


Cena od 62 500 PLN
Ocena t4c: 7.1/10
Zobacz

Peugeot Partner Tepee

Przystępny cenowo, rodzinny kombivan z odsuwanymi drzwiami


Cena od 61 600 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Renault Kangoo

Kombivan dla wymagających rodzin z odsuwanymi drzwiami po oby stronach


Cena od 69 100 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()