Volkswagen e-up!

Volkswagen

Cena od 115 190 do 115 190 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • niskie koszty eksploatacji
  • praktyczne wnętrze
  • wysoka jakość

Słabe strony

  • wysoka cena zakupu

Ocena t4c: 7.4/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 12.4 s do 12.4 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
250/923
Action
zużycie paliwa
od 0.0 l do 0.0 l / 100km
Action
moc
od 82 KM do 82 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Volkswagen e-up! to jeden z najmniejszych i najciekawszych samochodów elektrycznych dostępnych na rynku. Rywalizuje z Renault Zoe, elektrycznym Smartem czy BMW i3.

Volkswagen e-up! to oryginalna propozycja na wyjątkowo ekonomiczny samochód miejski. Cierpi jednak na typową przypadłość samochodów elektrycznych, czyli wysoką cenę. Za najmniejszego z elektrycznych Volkswagenów trzeba zapłacić ponad 100 tys. zł, a to prawie trzy razy więcej niż podstawowa odmiana tego samochodu. Nie zmienia to jednak faktu, że elektryczny up! łączy w sobie wszystkie zalety tradycyjnych wersji up! z zaletami samochodu elektrycznego. A to tworzy wyjątkowo atrakcyjną mieszankę.

Wnętrze

Wnętrze Volkswagena up! w wersji elektrycznej niczym nie odbiega od tego w tradycyjnym modelu. A to oznacza, że mamy do czynienia z całkiem przestronną jak na samochód miejski kabiną o świetnie przemyślanej ergonomii. Więcej o wnętrzu Volkswagena up! można przeczytać na stronie jego recenzji.

Na tunelu środkowym pojawiają się dwa dodatkowe przyciski. Jeden do zarządzania trybami jazdy, drugi do otwarcia klapki zabezpieczającej gniazdo ładowania.

Najważniejsze jest jednak to, że Volkswagen już na etapie projektowania modelu up! zakładał jego elektryczną odmianę. A to sprawia, że przewidział miejsce do umieszczenia baterii, tak aby nie zabierały one przestrzeni w kabinie czy bagażniku. Dzięki temu elektryczny up! oferuje dokładnie taką samą przestrzeń dla podróżujących i ich bagaży, jak wersja z tradycyjnym napędem spalinowym, a to duża zaleta.

Za kierownicą

Wrażenia z jazdy elektryczną odmianą Volkswagena up! są wyjątkowo pozytywne – dobre właściwości jezdne tego małego samochodu miejskiego świetnie współgrają z dobrymi osiągami, jakie zapewnia napęd elektryczny.

Elektryczny up!, dysponując mocą 82 KM, okazuje się najszybszym w całej gamie. Do 100 km/h przyspiesza w niewiele ponad 10 s, a więc o 3 s szybciej niż najmocniejsza odmiana benzynowa (nie licząc up! w odmianie GTI). W miejskim zakresie prędkości up! okazuje się bardzo zwinny i szybki, dzięki charakterystyce silnika elektrycznego, który maksymalny moment generuje już w momencie ruszenia. Nie bez znaczenia jest również cisza, która panuje w kabinie przy przyspieszaniu.

Up!, również w wersji elektrycznej, to jeden z najlepiej prowadzących się samochodów miejskich. Koła wysunięte maksymalnie aż po krawędzie nadwozia i krótki rozstaw osi nie tylko ułatwiają miejskie manewry, ale przekładają się na pozytywne wrażenia z prowadzenia.

Silniki

Elektryczny silnik Volkswagena e-up! ma 82 KM mocy – to w zupełności wystarcza do sprawnego przemieszczania się po mieście. W przypadku samochodu elektrycznego równie ważne są jednak zasięg oraz czas ładowania.

Silnik wg danych Volkswagena zużywa 11,7 kWh/100 km, co sprawia, że e-up! jest najefektywniejszym ze wszystkich seryjnych samochodów elektrycznych. Przy średniej cenie energii elektrycznej – 56 groszy – przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł.

Zasięg e-up w zależności od stylu jazdy i obciążenia wynosi między 120 a 160 kilometrów. Trzeba jednak pamiętać, że przy bardzo niskich temperaturach powietrza wartości te mogą być mniejsze. Tak czy inaczej, zasięg e-up! powinien być w zupełności wystarczający do codziennego poruszania się po mieście.

Aby naładować e-up!, wystarczy go po prostu podłączyć do sieci elektrycznej. Dostępne są trzy sposoby ładowania. Najprostszy to przez przewód ładowania podłączany do normalnego gniazdka 230 V. Wtedy na naładowanie kompletnie rozładowanej baterii, przy mocy 2,3 kW z sieci, potrzebne jest około dziewięć godzin.

Jako opcję Volkswagen oferuje – dzięki swoim partnerom — stację Wallbox do garażu lub Carport ładujący z mocą 3,6 kW. Całkowicie rozładowana bateria ładuje się wtedy przez sześć godzin. Ponadto nowością jest możliwość ładowania e-up! prądem stałym (DC) przez CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ładowania prądem 40 kW ładują baterię w 80 procentach w ciągu 30 minut.

Technologia i bezpieczeństwo

Volkswagen e-up! już w standardzie oferuje bogate wyposażenie. Bez dopłaty otrzymujemy niemal wszystkie elementy wyposażenia: nawigację maps + more, radio z odtwarzaczem CD, zestaw głośnomówiący, ogrzewanie przedniej szyby, automatyczną klimatyzację, tempomat czy ogrzewanie przednich siedzeń.

Elektryczna odmiana Volskwagena e-up! nie została poddana testom zderzeniowym, jednak tradycyjne odmiany otrzymały najwyższy, 5-gwiazdowy wynik. Można zakładać, że e-up jest równie bezpiecznym samochodem.

Przy średniej cenie energii elektrycznej 56 groszy (Polska, 27.04.2015 r.), przejechanie 100 km kosztuje tylko 6,55 zł.
 

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Nissan LEAF

Dojrzały, dopracowany i przestronny samochód elektryczny


Cena od 159 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

Renault ZOE

Samochód elektryczny, który sprawdzi się w użytkowaniu na co dzień


Cena od 121 900 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Volkswagen up!

Nowoczesny i funkcjonalny samochód miejski z przestronnym wnętrzem


Cena od 38 320 PLN
Ocena t4c: 8.4/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()