Volkswagen Jetta

Volkswagen

Cena od 72 290 do 108 190 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • ekonomiczne silniki
  • solidna budowa
  • komfort.

Słabe strony

  • to już stara konstrukcja
  • duża utrata wartości.

Ocena t4c: 7.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.6 s do 11.0 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
510
Action
zużycie paliwa
od 4.0 l do 5.3 l / 100km
Action
moc
od 105 KM do 150 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Volkswagen Jetta to kompaktowy sedan produkowany praktycznie nieprzerwanie od 1979 roku (w latach 1992–1999 nosił nazwę Vento, a w latach 1999–2006 – Bora). W swoim obecnym, szóstym wcieleniu auto zadebiutowało w 2011 roku i bazuje w dużej mierze na Golfie VI.

W 2015 Jetta przeszła kurację odświeżającą, która wprowadziła delikatne zmiany nadwozia i wnętrza.
Następca pojawi się prawdopodobnie w 2018 roku i będzie opierał się na nowej platformie MQB.

Wnętrze

Deska rozdzielcza na pierwszy rzut oka – zwłaszcza po liftingu, który wprowadził nowy system multimedialny, zegary i kierownicę – prezentuje się elegancko, czytelnie, a plastiki robią dobre wrażenie. Dopiero porównanie Jetty z nowym Golfem uświadamia nam, że wnętrze tego auta najlepsze czasy ma już dawno za sobą, a ergonomię oraz jakość materiałów, a także sposób ich montażu Volkswagen ma obecnie na zdecydowanie wyższym poziomie.

Jetta jest jednak komfortową i przestronną limuzyną. Zarówno z przodu, jak i z tyłu, nikt nie powinien narzekać na brak wolnego miejsca – na tylnej kanapie mogą spróbować siąść wygodnie nawet trzy dorosłe osoby.

Bagażnik mieści 510 litrów, jest pakowny i ma regularne kształty, ale zawiasy – klapy wnikające do jego wnętrza ograniczają przestrzeń.

Za kierownicą

Zawieszenie Jetty jest komfortowe i auto nadaje się na dłuższe wyjazdy. Nie doznamy w nim jednak silniejszych emocji czy sportowego czucia – to nie ten charakter. Układ kierowniczy jednak mógłby być bardziej precyzyjny.

Nie można mieć natomiast zastrzeżeń do pracy skrzyni biegów, a w opcji mamy do dyspozycji 6- lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię DSG.

Silniki

Na paletę jednostek napędowych Jetty składają się dwa silniki benzynowe o pojemnościach: 1,2 i 1,4 litra i mocy: 105, 125 i 150 KM, a także dwa turbodiesle 2,0 TDI o mocy: 110 i 150 KM. Spośród benzyn warto polecić 1,4 TSI w wariantach: 125- i 150-konnym. Zapewniają bardzo dobre osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6-9,6 s; prędkość maksymalna: 206-220 km/h) i przyzwoite zużycie paliwa (średnie: 5,1-5,4 l/100 km).

Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, wybór nie jest taki prosty, bo 2,0 TDI 150 KM zużywa tyle samo paliwa, co słabszy wariant (4,2 l/100 km), ma skrzynię 6-biegową zamiast 5-biegowej i jest oczywiście żwawszy do „setki” o ponad 2 sekundy (8,9 s). Niestety, różnica cenowa pomiędzy tymi jednostkami jest bardzo wyraźna.

Warto dodać, że wszystkie silniki mogą zostać opcjonalnie wyposażone w automatyczną skrzynię DSG – 1,4 TSI 125 KM, 1,4 TSI 150 KM i 2,0 TDI 110 KM – 7-biegową, natomiast 2,0 TDI 150 KM – 6-biegową.

Technologia i bezpieczeństwo

W 2011 roku Volkswagen Jetta uzyskał w crashteście Euro NCAP najwyższą ocenę 5 gwiazdek, poza tym auto bardzo wysoko zostało ocenione także przez amerykańską organizację IIHS (Insurance Institute for Highway Safety).

Kompaktowy sedan w wyposażeniu seryjnym posiada m.in. przednie, boczne oraz podwójne kurtynowe poduszki powietrzne, systemy stabilizacji ESP oraz trakcji ASR, a także asystenta podjazdu. Najwyższa wersja będzie wyposażona ponadto w system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Na liście opcji znajdą się natomiast boczne poduszki dla pasażerów drugiego rzędu, asystent zmiany świateł z drogowych na mijania, a także system monitorowania martwego pola w lusterkach.

W kwestii komfortu, Jetta może być wyposażona m.in. w dwustrefową klimatyzację, bi-ksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, system nawigacji z ekranem dotykowym i kamerą cofania, czy też 18-calowe alufelgi i sportowe obniżone zawieszenie.

Przez krótki czas Jetta w Polsce była oferowan jako hybryda.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Fiat Tipo sedan

Jedna z najlepszych budżetowych propozycji w segmencie kompaktowych sedanów


Cena od 45 700 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Mazda 3 Fastback

Kompaktowy sedan wyróżniający się dobrymi właściwościami jezdnymi


Cena od 74 900 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

SEAT Toledo

Klasyczny sedan w przystępnej cenie, sprawdzi się jako auto rodzinne


Cena od 52 900 PLN
Ocena t4c: 7.0/10
Zobacz

Skoda Rapid

Praktyczne rozwiązania i mnóstwo miejsca w 5-drzwiowym nadwoziu


Cena od 54 100 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()