Volkswagen Passat

Volkswagen

Cena od 91 690 do 173 790 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • dobra jakość wykonania
  • wysoki poziom komfortu.

Słabe strony

  • konserwatywna stylizacja
  • niezbyt angażujący w prowadzenie.

Ocena t4c: 7.9/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 5.5 s do 10.8 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
586
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 7.1 l / 100km
Action
moc
od 120 KM do 280 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Volkswagen Passat to drugi (zaraz po Golfie) rynkowy przebój Volkswagena. Auto cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno na rynku samochodów używanych, jak i nowych. Od momentu debiutu Passat stał się w swojej klasie punktem odniesienia w kwestii jakości i wykończenia wnętrza. Ford Mondeo może zapewnić lepsze właściwości jezdne, Mazda 6 będzie bardziej wyróżniać się wyglądem, a Skoda Octavia będzie tańsza, ale to Passat zdaje się złotym środkiem w swoim segmencie. W 2013 r. Volkswagen świętował 40-lecie Passata, a na rynku znajduje się obecnie jego 8. generacja, która została zaprezentowana w połowie 2014 r. i pozostanie w produkcji przynajmniej do 2020 r. Podobnie jak w przypadku Golfa Passat jest oferowany w licznych wersjach nadwoziowych oraz silnikowych. W ofercie poza kombi mamy uterenowią wersję Alltrack oraz modele z napędem hybrydowym (GTE) oraz na wszystkie koła (4Motion).

Wnętrze

Wnętrze Volkswagena Passata w wyższych wersjach wyposażenia może z powodzeniem konkurować pod względem jakości wykonania i możliwych dodatków z modelami klasy premium, jak Mercedes klasy C czy BMW serii 3. Trzeba się naprawdę natrudzić, aby doszukać się jakichś oszczędności w projekcie kabiny czy użytych materiałach. Nie brakuje tu miękkich tworzyw, a wszystkie elementy są solidnie spasowane. Częste zarzuty o mało porywający design wnętrza bledną w obliczu jego aspektów funkcjonalnych i łatwości obsługi wszystkich systemów. Co prawda 8. generacja Passata nieco zmalała w porównaniu do poprzednika, jednak wydłużono rozstaw osi, co pozwoliło na znaczące zwiększenie przestrzeni we wnętrzu. Do Skody Superb nieco brakuje, ale Passat jest też nieco większy od Forda Mondeo, a miejsca na tylnej kanapie nie brakuje. Jak przystało na Volkswagena, ogromny zakres regulacji fotela i kierownicy (w dwóch płaszczyznach) pozwala na łatwe znalezienie optymalnej pozycji do jazdy. Również w kwestii pojemności bagażnika Volkswagen Passat wypada bardzo korzystanie na tle konkurentów. 586 l to ponad 100 l więcej niż w Maździe 6 czy BMW serii 5. Po złożeniu oparć tylnej kanapy otrzymujemy 1152 l.

Za kierownicą

Passat nigdy nie był samochodem ze sportowymi genami, ale i nie takie są aspiracje Volkswagena dotyczące tego modelu. Dlatego Passat pod względem właściwości dynamicznych i zwinności pozostaje kilka kroków za Fordem Mondeo, ale z pewnością nie rozczaruje kierowców lubiących bardziej agresywną jazdę. W wyposażeniu opcjonalnym jest dostępny system regulujący pracę zawieszenia, układu kierowniczego czy reakcję silnika na ruchy pedału gazu, ale nawet w sportowych ustawieniach Volkswagen Passat pozostaje komfortowy. Ponadto 8. generacja dzięki wysunięciu kół bardziej na zewnątrz nadwozia i niższej masie własnej jestt najlepiej prowadzącym się Passatem w historii. W szybkim pokonywaniu łuków pomaga elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS), a pewności dodaje dobrze wyważony układ kierowniczy. Komfortowej jeździe sprzyja nie tylko znakomicie zestrojone zawieszenie, ale również skuteczna izolacja kabiny od szumów opon i opływającego powietrza. To sprawia, że Passat stanowi idealny samochód na długie, autostradowe wojaże. Wśród opcji znajdziemy wiele dodatków, które uczynią podróż jeszcze bardziej komfortową – mowa tu np. o grubszych, dźwiękoszczelnych szybach, adaptacyjnym zawieszeniu (opcja warta uwagi, jeżeli wybieramy większe felgi) czy klimatyzowanych fotelach z funkcją masażu.

Silniki

W Volkswagenie Passacie, oprócz hybrydowej wersji GTE, mamy do wyboru 6 silników w 9 wariantach mocy – od 120 do 240 KM. To sprawdzone, 4-cylindrowe jednostki TSI oraz TDI, które mogą być łączone z 6-biegową skrzynią manualną bądź (po dopłacie około 10 tys. zł) szybką, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG. Jeżeli poszukujemy oszczędnego silnika benzynowego, powinniśmy zwrócić uwagę na jednostkę 1,4 TSI 150 KM z technologią ACT (Active Cylinder Technology), dzięki której przy niskim obciążeniu silnik jest w stanie wyłączyć dwa z czterech cylindrów. Proces jest niewyczuwalny dla kierowcy, a wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Volkswagen deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 5 l/ 100 km, a to o 0,5 l/ 100 km mniej niż w przypadku słabszego, 125-konnego 1,4 TSI. Różnica w cenie między TSI z ACT i a TSI bez tej technologii wynosi około 8 tys. zł.

Technologia i bezpieczeństwo

Volkswagen w Passacie oferuje kilka wersji systemu multimedialnego. Jednak zarówno ten tańszy, z 6,5-calowym wyświetlaczem dotykowym, jak i droższy, 8-calowy odpowiednik są jednymi z najlepszych rozwiązań tego typu na rynku. Szybkie i intuicyjne w obsłudze pozwalają na swobodne korzystanie z nawigacji i pozostałych funkcjonalności. W Passacie dostępna jest również cyfrowa tablica wskaźników – zamiast tradycyjnych zegarów otrzymujemy wówczas 12,3-calowy wyświetlacz, na którym są prezentowane najważniejsze informacje dotyczące jazdy oraz nawigacja. Aranżacje wyświetlacza można też modyfikować. Ta opcja warta uwagi w dużym stopniu podnosi atrakcyjność wnętrza. Volkswagen Passat otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, a w standardzie otrzymujemy komplet poduszek i kurtyn powietrznych. Passat oferuje również wiele systemów wspomagania kierowcy, są w nim dostępne wszystkie systemy asystujące, obecne we współczesnych samochodach, łącznie z asystentem wspomagającym parkowanie z przyczepą.

Volkswagen Passat obecny jest na rynku już od ponad 40 lat. I generacja modelu pojawiła się w 1973 roku.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi A4

Zaawansowany technologicznie sedan z nowoczesnym wnętrzem


Cena od 132 900 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Peugeot 508

Przestronny sedan zapewniający komfortowe i relaksujące podróżowanie


Cena od 98 200 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Renault Talisman

Rywal dla Mondeo i Passata oferujący komfort i nowoczesną technologię


Cena od 94 900 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()