Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen

Cena od 149 990 do 182 790 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • wszechstronny charakter
  • pojemny bagażnik
  • napęd 4x4

Słabe strony

  • mniej ekonomiczny
  • głośny diesel

Ocena t4c: 8.0/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 6.4 s do 9.2 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
650/1780
Action
zużycie paliwa
od 4.9 l do 6.9 l / 100km
Action
moc
od 150 KM do 240 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

Volkswagen Passat Alltrack po raz pierwszy pojawił się wraz z poprzednią generacją Passata w 2010 roku. Pomysł podwyższonego kombi przyjął się na tyle, że cztery lata później pojawił się następny Alltrack bazujący na obecnej generacji Passata.

Passat Alltrack to coś więcej niż terenowe dodatki. Ta odmiana oferowana jest tylko z bogatym wyposażeniem, napędem na cztery koła i mocnymi silnikami, stanowi więc pewnego rodzaju flagową wersję Passata Varianta (kombi). Alltrack łączy w sobie zalety dużego, pakownego kombi z ponadprzeciętnymi - w porównaniu ze zwykłymi kombi - możliwościami jazdy w lekkim terenie.

Z zewnątrz uterenowiony Passat wyróżnia się kołami w rozmiarze nawet 19 cali, plastikowymi listwami ochronnymi na nadkolach i progach oraz inaczej zaprojektowanymi zderzakami. Auto ma także prześwit zwiększony o 27 mm i seryjne osłony silnika i podwozia.

Volkswagen Passat Alltrack rywalizuje z takimi autami jak Peugeot 508 RXH czy Volvo V60 CrossCountry, choć może stanowić też tańszą alternatywę dla Audi A4 Allroad.

Wnętrze

Wewnątrz nie znalazły się żadne wyróżniki wersji Alltrack, z wyjątkiem plakietek z nazwą i przycisku aktywującego system asystenta zjazdu. To wciąż ten sam ergonomiczny i przejrzysty kokpit jak w normalnym Passacie, chociaż w standardzie lepiej wyposażony. Dominuje elegancja bez stylistycznego szaleństwa. Klienci Volkswagena cenią sobie właśnie taki styl.

Wnętrze Volkswagena Passata Alltrack wykonano z materiałów wyróżniających się pozytywnie w klasie średniej. Jakością spasowania Volkswagen prezentuje niemal ten sam poziom, co sporo droższe Audi. Passat Alltrack oferuje bardzo dużo miejsca dla pasażerów - jest to jeden z tych samochodów, w których nawet troje dorosłych osób z tyłu będzie się czuć komfortowo.

Pojemność bagażnika Passata Alltrack zmniejszyła się ze względu na obecność napędu 4MOTION, ale tylko o 11 litrów. Do dyspozycji jest 639 l przestrzeni i ciężko w tej klasie znaleźć auto mieszczące więcej bagażu.

Dodatkową zaletą jest foremny kształt bagażnika i typowe dla koncernu Volkswagena rozwiązania ułatwiające zagospodarowanie przestrzeni, jak: schowki, haczyki i siatki. Po złożeniu kanapy pojemność bagażnika rośnie do 1769 l.

Za kierownicą

Volkswagen Passat słynie z ponadprzeciętnych właściwości jezdnych i wersja Alltrack nie jest wyjątkiem od tej reguły. Mimo podniesionego zawieszenia samochód nie stracił nic z przyjemności i precyzji prowadzenia. Recenzenci zwracają uwagę na nieco większe przechyły nadwozia, ale bez wpływu na pewność pokonywania szybkich łuków. Na śliskiej nawierzchni lub w terenie standardowy napęd 4MOTION sprawia, że trudno pozbawić Passata Alltrack przyczepności.

Volkswagen Passat Alltrack w standardzie posiada system dopasowujący charakterystykę pracy wszystkich układów samochodu do preferencji kierowcy. Do dyspozycji jest 5 trybów (Eco, Comfort, Normal, Sport i – zarezerwowany dla Alltracka – Off-road). Po jego włączeniu kontrola trakcji i ABS są mniej wyczulone na uślizgi kół, a pedał gazu staje się bardziej responsywny. Do dyspozycji kierowcy oddany jest asystent zjazdu ze wzniesienia i podjazdu pod wzniesienie.

Polecaną opcją do Passata Alltrack jest Dynamic Chassis Control - system amortyzatorów o zmiennej charakterystyce tłumienia. Dzięki niemu wybrany tryb jazdy ma wpływ także na twardość zawieszenia, jeszcze lepiej dopasowując charakter samochodu do upodobań kierowcy.

W terenie najlepiej jest włączyć tryb Off-road, charakterystyczny tylko dla wersji Alltrack. Zdolności terenowe podniesionego Passata nie są tak imponujące, jak w samochodach typu SUV, ale auto zajedzie dużo dalej niż jego niżej zawieszony brat napędzany na jedną oś.

Zaletą wersji uterenowionej jest pewność, że wyboista leśna droga, grząska nawierzchnia czy płytki strumień nie będą barierą, z którą samochód sobie nie poradzi.

Silniki

Volkswagen oferuje do Passata Alltrack jeden silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 220 KM oraz jeden silnik diesla 2,0 TDI w aż trzech wariantach: 150, 190 lub 240 KM. Jednostka benzynowa to sprawdzony i mocny silnik znany z innych samochodów Volkswagena, ale do Alltracka zdecydowanie lepszym wyborem będzie turbodiesel. Wysoki moment obrotowy silnika diesla pomaga przemierzać nieutwardzone szlaki oraz zdecydowanie lepiej nadaje się do holowania przyczepy.

Każdy wariant silnika 2,0 TDI wyróżnia się dobrą dynamiką, ale wybierając najsłabszą wersję, decydujemy się także na manualną skrzynię. W pozostałych przypadkach samochód będzie wyposażony tylko w automat o 6 lub 7 przełożeniach. Mocny diesel wraz z flagową skrzynią DSG to zdecydowanie najlepszy duet w Alltracku. Topowa jednostka TDI o mocy 240 KM sprawia, że niepozorne kombi przyspiesza w tempie samochodu sportowego.

Volkswagen Passat Alltrack nie jest mistrzem oszczędności. Spalanie jest zauważalnie wyższe niż w zwykłym Passacie, ze względu na obecność stałego napędu na 4 koła. Najlepszym kompromisem pomiędzy osiągami a niskim spalaniem będzie silnik Diesla o mocy 190 KM - zadowoli się średnio 7 litrami oleju napędowego na 100 km, choć najmocniejsza wersja będzie potrzebować zaledwie o litr więcej.

Technologia i bezpieczeństwo

W testach zderzeniowych Passat został sprawdzony w 2014 roku, zdobywając maksymalną notę - 5 gwiazdek. Organizacja EuroNCAP zwraca szczególną uwagę na imponujący wynik w teście zderzenia bocznego, w którym Passat zdobył maksymalną ilość punktów, chroniąc wszystkie krytyczne części ciała pasażerów.

Alltrack jest seryjnie bardzo bogato wyposażony, oferując m.in. aktywny tempomat, trójstrefową klimatyzację, komplet poduszek powietrznych i systemów bezpieczeństwa, z automatycznym hamowaniem przed przeszkodą włącznie.

Za dopłatą Volkswagen oferuje jeszcze wiele innych ciekawych dodatków z zakresu komfortu i multimediów, w tym większy 8-calowy ekran dotykowy ze sterowaniem głosowym i możliwością używania aplikacji wprost ze swojego smartfona.


Volkswagen Passat Alltrack jest jedną z najdroższych wersji Passata, ale w porównaniu z konkurencją nie wypada źle. Oferuje więcej wersji silnikowych niż Peugeot 508 RXH i jest tańszy niż Volvo V60 CrossCountry, w którym napęd 4x4 występuje tylko z silnikiem 2,4 obłożonym wyższą stawką akcyzy.

Passat Alltrack jest też konkurencyjny jeśli chodzi o wyposażenie seryjne, stanowiąc rozsądną, choć nie najtańszą propozycję w stawce podwyższonych kombi.
Świetnie sprawdzi się jako pojemne, dobrze wyposażone i bezpieczne auto wielozadaniowe, zarówno w mieście, na trasie, w terenie, jak i ciągnąc przyczepę. Alltracka można też rozpatrywać jako alternatywę dla SUV-a.

Volkswagen Passat Alltrack w najmocniejszej wersji silnikowej potrafi osiągnąć 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi A4 Allroad

Wszechstronne kombi z napędem 4x4 i najlepszym wnętrzem w klasie


Cena od 177 200 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Peugeot 508 RXH

Uterenowione, komfortowe kombi z napędem na przednią oś


Cena od 155 900 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

SEAT Leon X-Perience

Połączenie praktycznego kombi z uniwersalnym charakterem crossovera


Cena od 121 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Volvo V90 Cross Country

Flagowe kombi Volvo o bardziej wszechstronnym charakterze


Cena od 232 300 PLN
Ocena t4c: 8.4/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()