Volkswagen Tiguan

Volkswagen

Cena od 96 590 do 174 980 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • wysoka jakość wykończenia
  • dobre właściwości jezdne.

Słabe strony

  • droższy od rywali
  • brak skrzyni DSG w egzemplarzach z napędem na przód.

Ocena t4c: 8.0/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 7.5 s do 10.9 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
400/1655
Action
zużycie paliwa
od 4.7 l do 7.3 l / 100km
Action
moc
od 115 KM do 240 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

II generacja Volkswagena Tiguana pojawiła się w Polsce w połowie 2016 r., zastępując wysłużonego – ale nadal cieszącego się ogromną popularnością – poprzednika. II generacja jest całkowicie nowym modelem zbudowanym na płycie podłogowej wspólnej z Golfem czy Passatem i wyraźnie odróżnia się wyglądem od I generacji. Tiguan urósł o 6 cm długości i 3 cm szerokości, a rozstaw osi zwiększył się o solidne 7,3 cm. II wcielenie Tiguana jest pod każdym względem lepsze od I generacji i spotkało się z dobrym przyjęciem przez dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy docenili dobre właściwości jezdne oraz skuteczny (opcjonalny) napęd na wszystkie koła. Tiguan to jeden z najpopularniejszych SUV-ów na naszym rynku i z powodzeniem rywalizuje z Nissanem Qashqaiem, Toyotą RAV4 czy Hyundaiem Tucsonem.

Wnętrze

Zwiększone rozmiary nadwozia przełożyły się na znaczne zwiększenie przestrzeni dostępnej dla osób podróżujących Tiguanem i ich bagaży. Na tylnej kanapie jest dużo miejsca na nogi, stopy mieszczą się pod fotel, a niski tunel środkowy nie będzie przeszkadzał trzeciej osobie. W porównaniu z poprzednikiem nad głową znajduje się więcej miejsca, ale to nie powinno przeszkadzać osobom o wzroście nawet powyżej 190 cm. Fotele z przodu są obszerne, mocno profilowane i wygodne, a szeroki zakres regulacji kierownicy i fotela pozwala na znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą. Według wielu recenzentów Tiguan pod tym względem wyróżnia się na tle koreańskich rywali. Tiguan to wzorowy SUV rodzinny, co znajduje odzwierciedlenie w liczbie schowków i praktycznych rozwiązań. Rozkładane stoliki w oparciach przednich foteli są sztywne i solidne, posiadają specjalne wyprofilowanie, pozwalające unieruchomić tablet, oraz rozkładany uchwyt na napój. W bocznych kieszeniach drzwi z przodu i z tyłu zmieścimy dużą butelkę z wodą, kierowca i pasażer pod ręką mają regulowane uchwyty na napoje. Funkcjonalność podnoszą przesuwane w zakresie 18 cm tylne siedzenia z regulacją pochylenia oparcia oraz składane oparcie fotela pasażera, co pozwala przewozić przedmioty o długości do 2,5 m. W standardzie oparcia tylnej kanapy dzielone są w stosunku 40:20:40. Za podnoszoną elektrycznie i otwieraną przez machnięcie nogą pod zderzakiem (w opcji) klapą bagażnika II generacja Volkswagena Tiguana oferuje od 520 do 600 l (w zależności od przesunięcia kanapy). To do 100 l więcej niż w przypadku Hyundaia Tucsona czy Nissana Qashqaia i prawie 150 l więcej niż w Volkswagenie Golfie (380 l). Pociągając za dźwignie w bagażniku, można złożyć oparcia tylnych siedzeń i otrzymać do 1655 l z płaską podłogą. W dodatku w Tiguanie mamy niski próg załadunku oraz foremną przestrzeń, dzięki czemu bagażnik zyskuje na praktyczności. Materiały użyte we wnętrzu II generacji Tiguana nie budzą zastrzeżeń, w mniej oczywistych miejscach możemy znaleźć twarde tworzywa niskiej jakości, jednak w większości mamy do czynienia z miękkimi plastikami i typowym dla VW solidnym montażem. W wyższych wersjach wyposażenia na konsoli środkowej może pojawić się duży wyświetlacz systemu multimedialnego, który jest najlepszym tego typu rozwiązaniem w tym segmencie. Za dopłatą tradycyjna, analogowa tablica wskaźników może zostać zastąpiona przez nowoczesny, cyfrowy odpowiednik (jak w Volkswagenie Passacie).

Za kierownicą

Tiguan jest mniej komfortowy w porównaniu z koreańskimi rywalami, ale wynagradza to pewnym prowadzeniem w zakrętach i według recenzentów należy do najlepiej prowadzących się SUV-ów na rynku. Szczególnie, jeżeli zostanie wyposażony w opcjonalny napęd na wszystkie koła (Haldex) oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, która wydatnie pomaga w dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Jednocześnie pasażerowie nie mogą narzekać na komfort resorowania. W razie potrzeby można zamówić adaptacyjne zawieszenie z regulacją sztywności lub, co ciekawe, obniżone zawieszenie sportowe. Volkswagen Tiguan sprawdzi się również w długich podróżach, kiedy docenimy dobre wyciszenie wnętrza. W wyższych wersjach wyposażenia dla silników, które można łączyć z napędem 4Motion, na tunelu środkowym pojawia się pokrętło pozwalające wybrać profil jazdy, wyraźnie wpływający na charakterystykę pracy wszystkich układów samochodu – do wyboru mamy Comfrot, Sport, Eco i Individual. W wersji Offroad pojawia się też dodatkowy tryb optymalizujący trakcję na luźnych nawierzchniach.

Silniki

Volkswagen do napędzania II generacji Tiguana przewidział dwa silniki benzynowe TSI w czterech wariantach mocy (od 125 do 220 KM) oraz dwulitrowego diesla TDI w czterech wariantach mocy (od 115 do 240 KM). Najsłabsze warianty TDI i TSI występują jedynie w bazowej wersji Tiguana, a ta z kolei ma bardzo ograniczone możliwości konfiguracji, dlatego w praktyce wybór silników zawęża się do jednostek od mocy 150 KM. Z kolei wszystkie wersje Tiguana o mocy 180 KM i wyższej w standardzie posiadają napęd 4×4 oraz dwusprzęgłową automatyczną skrzynię DSG. 1,4-litrowe TSI w Tiguanue cechuje się wysoką kulturą pracy, a w wariantach 180- i 220-konnym zapewnia bardzo dobre osiągi (0–100 km/h około 7 s) i umiarkowany (jak na SUV-a z napędem 4×4) apetyt na paliwo. W testach tygodnika „Motor” 180-konny Tiguan 4Motion zużywał niecałe 12 l w mieście, 7,5 l/100 km – w trasie i 10,5 l/100 km – na autostradzie. Diesel będzie zdecydowanie bardzie oszczędny, jednak przy mocnym obciążeniu do wnętrza kabiny wdziera się wyraźny, charakterystyczny dźwięk 4-cylindrowego TDI. Niezależnie od wybranego wariantu mocy możemy liczyć na przyspieszenie od 100 km/h poniżej 10 s i solidną dawkę momentu już od niskich obrotów. Trzeba jednak zaznaczyć, że najmocniejsze wersje silnikowe oferowane są jedynie w najwyższej odmianie Tiguana (Highline), co sprawia, że cena zakupu Tiguana z taką jednostką jest dosyć wysoka.

Technologia i bezpieczeństwo

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa to mocna strona II generacji Volkswagena Tiguana. W standardzie znajdziemy m.in. aktywną maskę silnika, zapewniającą lepszą ochronę pieszych, system automatycznego hamowania po kolizji, siedem poduszek powietrznych, zaawansowane systemy stabilizacji toru jazdy, asystenta pasa ruchu oraz system awaryjnego hamowania i ostrzegania o możliwości kolizji. W standardzie otrzymujemy dwa mocowania ISOFIX. Boczne poduszki dla zewnętrznych siedzeń z tyłu wymagają dopłaty. W opcji pojawia się wiele elektronicznych dodatków znanych z Passata. Mamy więc asystenta świateł drogowych, monitorowanie zmęczenia kierowcy, aktywny tempomat, 3-strefową klimatyzację z panelem do sterowania temperaturą z tyłu oraz najnowocześniejsze LED-owe światła, pozwalające na ciągłą jazdę na światłach drogowych. Do tego zaawansowany system multimedialny oraz wspomnianą cyfrową tablicę wskaźników, na której może być wyświetlana mapa nawigacji. Analizując wyposażenie standardowe, trzeba jednak przyznać, że koreańscy konkurenci Tiguana zaoferują więcej za mniej.

System nawigacyjny Tiguana może wyświetlać trasę na zdjęciach satelitarnych Google Earth.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi Q3

Popularny crossover klasy premium z najlepszym wnętrzem w klasie


Cena od 119 600 PLN
Ocena t4c: 7.4/10
Zobacz

Land Rover Discovery Sport

Luksusowy SUV z napędem 4x4 z mocnymi silnikami i miejscem dla 7 osób


Cena od 149 900 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

SEAT Ateca

Dopracowany, przemyślany i starannie wykonany SUV


Cena od 79 900 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

Volvo XC60

Stylowy, bogato wyposażony SUV o przestronnym, nowoczesnym wnętrzu


Cena od 184 500 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()