Volkswagen Touran

Volkswagen

Cena od 83 990 do 127 390 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • łatwa aranżacja wnętrza
  • dobre właściwości jezdne.

Słabe strony

  • mało porywająca stylizacja
  • brak napędu 4Motion.

Ocena t4c: 7.8/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 8.2 s do 11.4 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
834/1980
Action
zużycie paliwa
od 4.4 l do 6.1 l / 100km
Action
moc
od 110 KM do 190 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Volkswagen Touran to kompaktowy minivan, który pojawił się w swoim pierwszym wcieleniu w 2003 roku. Druga generacja, bazująca na nowej modułowej platformie MQB, została zaprezentowana w marcu 2015 roku. Auto rywalizuje na rynku m.in. z Citroenem C4 Picasso, Fordem C-MAX czy Renault Scenic. To bardzo praktyczna propozycja w segmencie minivanów doceniana za dobre silniki, obszerną kabinę i łatwość aranżacji wnętrza. Nie porywa designem i awangardowymi rozwiązaniami jak francuscy konkurenci, jednak w porównaniu z nimi wypada lepiej pod względem właściwości jezdnych.

Wnętrze

Touran to bardzo przestronne auto rodzinne. Z przodu przestrzeni nie brakuje zarówno na nogi, jak i nad głową. Na tylnych – niezależnie regulowanych i składanych – fotelach zmieszczą się osoby o wzroście do 190 cm. Duże drzwi otwierają się prawie pod kątem 90 stopni i zapewniają swobodny dostęp nie tylko do drugiego, lecz także do opcjonalnego, trzeciego rzędu. Znajdziemy tam dwa niezależne fotele, które zapewnią komfortowe warunki podróżowania nawet dorosłym osobom. Wnętrze Tourana nie rozczaruje również pod względem praktycznych rozwiązań. Oprócz 47 różnych schowków i uchwytów znajdą się tam m.in. solidne stoliki z wyprofilowanym uchwytem na tablet czy też zaczepy na gazety po bokach tylnej kanapy. Nie zapomniano o najmłodszych pasażerach – standardem jest komplet pięciu uchwytów ISOFIX w drugim i trzecim rzędzie, a ponadto da się zamówić zintegrowane foteliki dla dzieci w wieku powyżej 3 lat (do 36 kg). Bagażnik Tourana może pochwalić się bardzo niskim progiem załadunku. W konfiguracji 5-osobowej mieści aż 834 litry (137 l w konfiguracji 7-osobowej), a po złożeniu tylnych foteli przestrzeń ta wzrasta do 1980 litrów. Touran jest tu bezkonkurencyjny – kufer Forda C-MAX mieści zaledwie 448 litrów, Citroena C4 Picasso 537 litrów, a Opla Zafiry 650 litrów. Warto dodać, że fotele drugiego i trzeciego rzędu składają się bardzo łatwo i wszystkie tworzą płaską powierzchnię. Dodatkowo w przednim fotelu po stronie pasażera można złożyć oparcie na płasko i dzięki temu przewieźć dłuższe przedmioty, zaś roletę umieścimy w schowku pod podłogą. Kokpit Tourana w typowym dla Volkswagena stylu jest podporządkowany funkcjonalności i ergonomii. Można byłoby rzec, że nawet nudny, jeśli popatrzymy na wnętrze Citroena C4 Picasso. Jest jednak od niego lepiej wykonany, z miękkich tworzyw i nie można mieć większych zastrzeżeń do jakości i spasowania poszczególnych materiałów. Warto zaznaczyć, że już w bazowej wersji otrzymujemy 5-calowy ekran sterujący systemem audio z 8 głośnikami, a także manualną klimatyzację. Ponadto w wyposażeniu znajdziemy takie rozwiązania, jak możliwość połączenia kamery GoPro z systemem multimedialnym (ułatwienie do obserwacji tego, co dzieje się na tylnych fotelach) czy też mikrofon rejestrujący głos kierowcy i emitujący go przez głośniki z tyłu auta dla ułatwienia komunikacji.

Za kierownicą

Z jednej strony Tourana prowadzi się bardzo pewnie i stabilnie, ale z drugiej nastawy zawieszenia pozwalają na komfortowe podróżowanie nawet na drogach gorszej jakości. To dobry kompromis, a Volkswagen oferuje jeszcze opcjonalnie adaptacyjne zawieszenie DCC z regulacją sztywności. Do kompletu w bogatszych wersjach mamy także możliwość wyboru trybu jazdy (konfiguracja pracy układu wspomagania, przepustnicy i ewentualnej pracy skrzyni automatycznej). Recenzenci podkreślają, że w prowadząc Tourana, ma się wrażenie jazdy mniejszym samochodem, a nie dosyć dużym minivanem. Kabina jest skutecznie wyciszona od szumów opływającego powietrza, a dobra widoczność w każdym kierunku i wyższa pozycja za kierownicą dają poczucie bezpieczeństwa.

Silniki

Pod maską niemieckiego minivana możemy znaleźć trzy jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne. Pierwsze to nowoczesne silniki TSI i pojemnościach 1,2, 1,4 i 1,8 l i mocach od 110 do 180 KM. Diesle to 1,6 TDI 115 KM, 2,0 TDI 150 KM i 2,0 TDI 190 KM. Najbardziej godne polecenia są silniki 1,4 TSI o mocy 150 KM, który przyspiesza 0 do 100 km/h w czasie 8,9 sekundy i średnio (według producenta) zużywa 5,8 l benzyny na 100 km, a także 2,0 TDI 150 KM osiągający „setkę” w 9,3 s i legitymujący się średnim spalaniem oleju napędowego na poziomie 4,5 l/100 km. Dziennikarze zwracają również uwagę, że miłym zaskoczeniem w kwestii dynamiki jest 1,2-litrowy motor TSI o mocy 110 KM, który powinien wystarczyć, kiedy na pokład nie zabieramy kompletu posażerów. Warto wspomnieć, że zarówno 1,4 TSI 150 KM, jak i 2,0 TDI 150 KM opcjonalnie mogą być zestawione z bardzo chwaloną dwusprzęgłową skrzynią DSG (odpowiednio o 7 i 6 przełożeniach), natomiast warianty najmocniejsze, tj. 1,8 TSI 180 KM i 2,0 TDI 190 KM, seryjnie występują z przekładniami automatycznymi. Nie ma niestety możliwości wyposażenia Tourana w napęd na obie osie 4MOTION.

Technologia i bezpieczeństwo

W wyposażeniu Volkswagena nie zabraknie takich elementów jak w pełni LED-owe, adaptacyjne reflektory, sportowy pakiet R-Line, asystent automatycznego parkowania, 3-strefowa klimatyzacja, rozbudowany system nawigacji z łącznością internetową czy też skórzana tapicerka. Także pod względem bezpieczeństwa Touran otrzymał wszystko, co potrzebne, m.in. aktywny tempomat, asystenta zmiany i utrzymywania pasa ruchu, aktywny system ochrony pasażerów w przypadku wykrycia możliwości wypadku czy też asystenta parkowania z przyczepą. W 2015 roku auto zasłużyło na maksymalną ocenę w crash teście organizacji Euro NCAP.

Volkswagen, podobnie jak w Golfie VII, także w Touranie proponuje ergonomiczne fotele ergoActive, stworzone z myślą o maksymalnym komforcie i utrzymaniu prawidłowej pozycji za kierownicą.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Citroen C4 Picasso

Jeden z najlepszych, 5-miejscowych minivanów na rynku


Cena od 71 990 PLN
Ocena t4c: 7.2/10
Zobacz

Ford S-Max

Przemyślany 5- lub 7-miejscowy minivan, który daje frajdę z jazdy


Cena od 108 800 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Opel Zafira Tourer

Przyjemny w prowadzeniu, praktyczny minivan dla dużej rodziny


Cena od 80 950 PLN
Ocena t4c: 7.7/10
Zobacz

Renault Scenic

Atrakcyjny minivan, który zapewni wysoki komfort podróżowania


Cena od 76 000 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()