Volkswagen up!

Volkswagen

Cena od 38 320 do 50 210 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • zapewnia frajdę za kierownicą
  • przestronne wnętrze.

Słabe strony

  • wysoka cena lepiej wyposażonych wersji
  • ubogie wyposażenie wersji bazowej.

Ocena t4c: 8.4/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 9.9 s do 15.3 s
Action
liczba miejsc
4
Action
pojemność bagażnika
251/951
Action
zużycie paliwa
od 4.1 l do 4.4 l / 100km
Action
moc
od 60 KM do 90 KM
Action
napęd 4x4
nie

O modelu

Up! to najmniejszy miejski model Volkswagena, który cieszy się w naszym kraju dużą popularnością. Niewielkie rozmiary łączy z przestronnym jak na swoją klasę wnętrzem i solidnym wykonaniem. Bliźniacze do up!-a auto w nieco niższej cenie oferują Skoda pod nazwą Citigo oraz SEAT jako Mii. Volkswagen up! pojawił się na rynku w 2011 roku, a w połowie 2016 przeszedł facelifting. Zmiany objęły design zderzaków, we wnętrzu pojawiły się nowe wzory tapicerek i listew ozdobnych, a także ulepszone multimedia, poszerzono wybór felg i kolorów nadwozia, a w ofercie zagościł silnik turbo. up! oferowany jest z 3- oraz 5-drzwiowym nadwoziem oraz napędem elektrycznym jako e-up!.

Wnętrze

Wnętrze Volkswagena up! według opinii dziennikarzy motoryzacyjnych wyróżnia się dobrą jakością montażu i przyjemnym dla oka designem. Widać, że mamy do czynienia z niedrogim samochodem, na drzwiach pojawia się blacha i nie uświadczymy tu miękkich plastików, jednak trzeba przyznać, że jak na ten segment rynku kabina up!-a wyróżnia się na plus. W wersji po faceliftingu klimat wnętrza możemy ożywić kolorowymi, efektownymi listwami ozdobnymi na konsoli środkowej, jednak w bazowej ofercie pozostaje ono monotonnie czarne. Bardzo dobre wrażenie robią fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, pokryte dwukolorową tapicerką. Są wygodne i nie męczą nawet w dłuższej podróży. Dzięki dużemu zakresowi regulacji kierownicy (w dwóch płaszczyznach) bez trudu zajmiemy wygodną pozycję do jazdy. Przed oczami mamy prostą, ale czytelną tablicę wskaźników, a w dłoniach ściskamy zgrabną, trójramienną kierownicę. W podstawowej wersji w Volkswagenie up! nie uświadczymy systemu multimedialnego, a jedynym cyfrowym wyświetlaczem będzie ten monochromatyczny od komputera pokładowego. Za dopłatą pojawia się 3,1-calowy lub 5-calowy wyświetlacz i system multimedialno-nawigacyjny, którego serce stanowi… smartfon (więcej na ten temat poniżej). Up! może posiadać jedną lub dwie pary drzwi. Druga para z pewnością ułatwi zajmowanie miejsca na tylnej kanapie, jednak w przypadku wersji 3-drzwiowej ta czynność również nie jest zbytnio uciążliwa. Podobnie jak w przypadku innych, małych samochodów miejskich tylna kanapa nie będzie najwygodniejszym miejscem na dłuższe podróże. Trzeba jednak przyznać, że bez problemu zmieści się tu dwójka (up! to samochód 4-osobowy) dorosłych ludzi, a wysoko prowadzona linia dachu i sprytnie wyprofilowane oparcia przednich foteli zapewnią im wystarczająco miejsca nad głowami i na wysokości kolan. Kabina Volkswagena up! posiada mnóstwo pojemnych schowków, kieszenie w drzwiach są obszerne, a na konsoli centralnej znajdzie się miejsce na telefon, portfel i kubek. Bagażnik up!-a ma 251 litrów, a to jedna z większych pojemności w tej klasie samochodów. Po złożeniu oparć otrzymujemy 959 litrów do dyspozycji.

Za kierownicą

Up! zapewnia nietypowe wrażenia za kierownicą. Niewielka masa własna, bardzo mały rozstaw osi i koła umieszczone maksymalnie na krawędziach nadwozia sprawiają, że up! potrafi dać frajdę z jazdy. Jest zwinny, prowadzi się bardzo łatwo i momentalnie reaguje na komendy wydawane kierownicą. Dziennikarze w recenzjach podkreślają, że up! zaskakuje zwrotnością w mieście i jednocześnie dobrze spisuje się w ostrzejszej jeździe krętymi drogami. Szczególnie jeśli zamówimy wersję z lekko obniżonym, sportowym zwieszeniem, które ograniczy przechyły nadwozia w zakrętach. Trzeba jednak uważać, bo up! w takiej konfiguracji i dodatkowo wyposażony w opcjonalne 17-calowe felgi może nie zapewniać wygody, jakiej oczekiwalibyśmy od samochodu miejskiego. W przypadku standardowego zawieszenia i mniejszych felg up! dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności. Volkswagen up! będzie czuł się w miarę komfortowo również poza miastem, w szybszej jeździe. Nie jest przesadnie głośny, a mocniejszy silnik ma wystarczająco mocy, aby rozpędzić pojazd do autostradowych prędkości. Odczucia recenzentów w kwestii wyciszenia kabiny przy jeździe powyżej 100 km/h są lepsze niż w przypadku Citroena C1 czy Hyundaia i10.

Silniki

Wraz z faceliftingiem w Volkswagenie up! pojawił się 1-litrowy, 3-cylindrowy, 90-konny silnik z turbodoładowaniem. To najmocniejsza i jedyna turbodoładowana jednostka w ofercie. Wydaje się najbardziej odpowiednia do napędzania modelu, jeżeli planujemy poruszać się nim również w trasie. Bez problemu rozpędza małego Volkswagena do 140 km/h, generuje przyjemny dla ucha warkot i w połączeniu z 5-biegową skrzynią manualną sprawia, że manewry wyprzedzania nie trwają zbyt długo. Do poruszania się po mieście w up!-ie wystarczy słabsza, 75-konna jednostka. Nie jest tak elastyczna jak ta turbodoładowana, ale przy odpowiednim (zdecydowanym) traktowaniu pozwoli rozpędzić się do 100 km/h w 13 s. Pod warunkiem, że nie zdecydujemy połączyć się jej z automatyczną przekładnią, która znacznie pogarsza osiągi i zwiększa apetyt na paliwo. Bazowy, 60-konny wariant nada się wyłącznie do jazdy miejskiej. Niezależnie od poziomu mocy, na jaki się zdecydujemy, możemy liczyć na to, że up! będzie oszczędnym samochodem i w mieście nie zużyje więcej niż 6-7 l/100 km. Up! w wersji 75-konnej oferowany jest również w bardziej ekonomicznej wersji BlueMotion Technology, którą wzbogacono o rozwiązania zmniejszające zużycie paliwa.

Technologia i bezpieczeństwo

Mimo niewielkich rozmiarów up! zdobył maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. W przypadku auta miejskiego to wynik szczególnie godny uznania. Samochód może być wyposażony w system autonomicznego hamowania przy małych prędkościach, a w standardzie oferuje przednie oraz boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. W kwestii komfortu w bazowej wersji nie otrzymamy ani klimatyzacji, ani radia, anawet zamka centralnego. Dlatego bardziej opłaca się wybrać drugą w cenniku odmianę, która będzie już posiadać przyzwoite wyposażenie, a dodatki dokupimy w przystępnych cenowo pakietach. Ciekawym rozwiązaniem w Volkswagenie up! po faceliftingu jest przeniesienie funkcji nawigacji oraz multimediów na smartfona kierowcy. W wyższych wersjach wyposażenia powyżej panelu klimatyzacji pojawia się specjalny uchwyt, w którym montujemy telefon. Wcześniej instalujemy na nim specjalną aplikację Volkswagena oraz łączymy z samochodem przez Bluetooth. W ten sposób telefon staje się systemem multimedialnym auta – umożliwia np. słuchanie muzyki, odbiór radia cyfrowego, nawigację offline z mapami 2D i 3D oraz wyszukiwanie celów i stacji radiowych z funkcją rozpoznawania pisma odręcznego. Wyświetlacz telefonu przekazuje również informacje o zużyciu paliwa, zasięgu, przebiegach, prędkości oraz temperaturze płynu chłodniczego. W praktyce takie rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze i nie przysparza problemów w użytkowaniu. Up! na tle rywali wyróżnia się także bogatą paletą odcieni nadwozia, wzorów felg, możliwością zamówienia dwukolorowego nadwozia, dwukolorowych felg czy ozdobnych naklejek na karoserię. Dzięki temu możemy łatwo dopasować samochód do własnego gustu i sprawić, że będzie wyróżniał się na ulicach miasta.

Up! oferowany jest również w specjalnej wersji Beats. Wyposażona jest w 300-watowy system nagłaśniający Beats by Dr. Dre, z 8-kanałowym wzmacniaczem, siedmioma głośnikami oraz subwooferem.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Renault Twingo

Niezwykle zwinny i oryginalny miejski maluch z napędem na tył


Cena od 36 400 PLN
Ocena t4c: 7.5/10
Zobacz

SEAT Mii

Tańszy bliźniak VW up!-a ze wszystkimi jego zaletami


Cena od 43 700 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Skoda Citigo

Niedrogie, funkcjonalne auto miejskie - komfortowe i praktyczne


Cena od 35 570 PLN
Ocena t4c: 7.9/10
Zobacz

Toyota Aygo

Ciekawa, dopracowana i ekonomiczna propozycja do poruszania się po mieście


Cena od 34 900 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()