Volvo S90

Volvo

Cena od 185 300 do 348 700 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • atrakcyjny wygląd
  • luksusowe wnętrze.

Słabe strony

  • konkurenci oferują większy bagażnik
  • jedynie 4-cylindrowe silniki do wyboru.

Ocena t4c: 8.2/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 5.2 s do 8.2 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
500
Action
zużycie paliwa
od 1.9 l do 7.4 l / 100km
Action
moc
od 190 KM do 407 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

S90 to luksusowa limuzyna marki Volvo, która na naszych drogach zaczęła pojawiać się w połowie 2016 r. S90 jest następcą modelu S80 i najwyższym modelem Volvo, jednak nie ma nic wspólnego z poprzednikiem.

S90, wraz z SUV-em XC90 oraz kombi V90, należy do nowej rodziny modeli, które cechują się nietuzinkowym projektem zarówno nadwozia, jak i wnętrza.

Dzięki S90 Volvo ponownie zyskuje mocną pozycję w segmencie premium, a szwedzka limuzyna stanowi poważnego rywala dla Mercedesa klasy E czy BMW serii 5.

Wnętrze

Volvo w typowym dla siebie stylu w projekcie wnętrza S90 postawiło na minimalizm. Uwagę zwraca niezwykle estetyczny, duży, umieszczony pionowo dotykowy ekran systemu multimedialnego z jednym, centralnym przyciskiem niczym w tabletach marki Apple – oferowany w standardzie. Drugi duży wyświetlacz zastąpił tradycyjną tablicę wskaźników. Liczbę pozostałych przycisków na konsoli środkowej ograniczono do minimum.

W przeciwieństwie do BMW serii 5 we wnętrzu S90 nie znajdziemy sportowych akcentów (chociaż może być wykończone wstawkami z włókna węglowego), Volvo stawia przede wszystkim na odczucia luksusu i komfortu.

Wykorzystane materiały są najwyższej jakości i przyjemne w dotyku – zdecydowanie pozwalają poczuć, że mamy do czynienia z samochodem z wyższej półki. Na życzenie niemal całe wnętrze (łącznie z obudową kluczyka) może być obszyte skórą w kilku różnych tonacjach kolorystycznych.

Fotele to kolejna mocna strona Volvo S90. Są obszerne i wygodne, w opcji pozwalają na regulację podparcia pod udami oraz boczków. Nie zabrakło możliwości masażu i wentylacji. Kierowca ma do dyspozycji dużo miejsca i bez problemu znajdzie wygodną pozycję za kierownicą.

Również z tyłu można podróżować bardzo komfortowo. Obszerny podłokietnik z uchwytami na kubki oraz osobny panel klimatyzacji to miłe udogodnienia dla pasażerów, którzy nie będą narzekać na przestrzeń na nogi mimo wysokiego tunelu środkowego.

Bagażnik Volvo S90 ma 500 l pojemności – to nieco mniej niż w przypadku Mercedesa klasy E (540 l) oraz BMW serii 5 (520 l).

Za kierownicą

Podobnie jak w przypadku wnętrza również w kwestii prowadzenia Volvo stawia przede wszystkim na komfort. S90 nie zostało stworzone do dynamicznej jazdy – w ostrych zakrętach szybko pojawia się bezpieczna podsterowność – jednak z pewnością pozwoli na dobrą zabawę w zakrętach. Zastrzeżeń nie można mieć również do pracy układu kierowniczego, który daje przyjemny, mocny opór.

Charakterystykę pracy podstawowych układów samochodu (w tym również działania układu hamulcowego) możemy dostrajać do własnych preferencji dzięki wyborowi jednego z kilku trybów jazdy. System ten jest dostępny w standardzie w wyższych wersjach wyposażenia.

Tak czy inaczej, jeżeli poszukujemy limuzyny tej klasy o bardziej sportowym zacięciu, powinniśmy zainteresować się BMW serii 5. S90 to znakomity kompan długich podróży – wyciszenie wnętrza przy prędkościach powyżej 140 km/h stoi na najwyższym poziomie, a zawieszenie zapewnia komfort, jakiego można oczekiwać po limuzynie klasy premium.

Uczucie płynięcia po asfalcie potęguje działająca bez zakłóceń, opcjonalna, 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Sytuacja nie zmienia się nawet, jeżeli zdecydujemy się na 20-calowe felgi. W opcji Volvo oferuje zawieszenie sportowe oraz sprytne rozwiązanie w postaci zawieszenia pneumatycznego przy tylnej osi.

Silniki

W S90 Volvo oferuje jedynie 4-cylindrowe, 2-litrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne oraz wersję hybrydową. Już najsłabszy silnik benzynowy T5 ma 254 KM, co pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 6,8 s. Taka moc w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście i w trasie.

Osoby poszukujące mocniejszych wrażeń za kierownicą mogą zdecydować się na 320-konną jednostkę T6, która zapewni osiągi na poziomie sportowego hatchbacka (5,9 s do 100 km/h). T6, podobnie jak hybrydowe T8 o mocy 407 KM, może współpracować jedynie z napędem na wszystkie koła, który jest niedostępny dla wersji T5.

W przypadku diesli mamy do wyboru jednostki o mocach 190 i 235 KM. Najbardziej ekonomiczną z nich jest słabszy (190-konny) diesel D4, którego realne zużycie paliwa na trasie nie przekracza 5,5 l/ 100 km. Wartą uwagi jednostką jest 235-konny diesel D5, łączący umiarkowane zużycie paliwa z osiągami porównywalnymi z benzynowym T5. Zastosowano w nim system PowerPulse, który redukuje zjawisko „turbodziury” i sprawia, że jednostka energicznie reaguje na gaz już od najniższych obrotów. D5 może być połączony jedynie z napędem AWD i automatyczną, 8-biegową skrzynią.

Technologia i bezpieczeństwo

Volvo od zawsze słynie z oferowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa i kontynuuje tę tradycję w przypadku S90. Samochód otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

Organizacja doceniła wytrzymałość konstrukcji samochodu oraz bogate wyposażenie standardowe w zakresie bezpieczeństwa. Składa się na nie 7 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne (dwukomorowe), kurtyny powietrzne (IC), poduszka chroniąca kolana kierowcy, system wspomagania awaryjnego hamowania oraz system unikania bądź redukowania skutków zderzeń z pieszymi, rowerzystami czy zwierzętami.

W standardzie otrzymujemy również licznych asystentów kierowcy, w tym aktywny tempomat, system utrzymywania pasa ruchu i informujący o niezamierzonej zmianie pasa, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, a także asystenta ułatwiającego jazdę w korkach dzięki automatycznemu zatrzymywaniu i ruszaniu.

W kwestii komfortu bazowa wersja Kinetic oferuje w standardzie 2-strefową klimatyzację elektroniczną, trójramienną, skórzaną kierownicę z przyciskami do sterowania radiem, złącza USB/AUV, czujnik deszczu oraz rozbudowany system audio z 6 głośnikami.

Volvo w S90 proponuje również usługę Volvo On Call, pozwalającą na zarządzanie samochodem przez aplikację na smartfonie bądź smartwatchu. Volvo On Call pozwala na zdalne otwieranie i zamykanie drzwi, sprawdzanie poziomu paliwa, schładzanie lub ogrzewanie wnętrza, lokalizowanie samochodu, zdalne uruchamianie silnika, prowadzenie dzienników podróży oraz informuje o próbie włamania do pojazdu.

S90 jest pierwszym na świecie samochodem, w którym zamontowano system wykrywający duże zwierzęta. W przypadku braku reakcji kierowcy system sam rozpocznie awaryjne hamowanie.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi A6

Stylowa limuzyna z najwyższej jakości, nowoczesnym wnętrzem


Cena od 187 600 PLN
Ocena t4c: 7.3/10
Zobacz

BMW serii 5 Limuzyna

Wyznacznik w kwestii właściwości jezdnych wśród luksusowych sedanów


Cena od 214 600 PLN
Ocena t4c: 8.8/10
Zobacz

Lexus GS

Wysokiej klasy sedan z napędem na tył i napędem hybrydowym w opcji


Cena od 199 600 PLN
Ocena t4c: 8.0/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy E

Nowoczesny sedan, który wyznacza nowe standardy w dziedzinie komfortu


Cena od 186 300 PLN
Ocena t4c: 8.1/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()