Volvo V90

Volvo

Cena od 186 800 do 358 400 PLN

Znajdź dealera

Mocne strony

  • atrakcyjny wygląd
  • komfort.

Słabe strony

  • konkurenci oferują większy bagażnik
  • jedynie 4-cylindrowe silniki do wyboru.

Ocena t4c: 8.5/10

Znajdź dealera
Action
0-100 km/h
od 6.1 s do 8.5 s
Action
liczba miejsc
5
Action
pojemność bagażnika
560/1526
Action
zużycie paliwa
od 4.5 l do 7.4 l / 100km
Action
moc
od 190 KM do 320 KM
Action
napęd 4x4
tak

O modelu

V90 to luksusowe kombi marki Volvo, oparte na zaprezentowanym nieco wcześniej sedanie S90. V90 teoretycznie jest następcą modelu V70, jednak poza pozycjonowaniem na rynku nie ma nic wspólnego z poprzednikiem. Wraz z SUV-em XC90 oraz sedanem S90 V90 należy do nowej rodziny modeli Volvo, które cechują się nietuzinkowym projektem nadwozia i wnętrza.

Dzięki modelom serii 90 Volvo ponownie zyskuje mocną pozycję w segmencie premium, a flagowe szwedzkie kombi stanowi poważną konkurencję dla Mercedesa klasy E kombi czy BMW serii 5 Touring. V90 dostępne jest również w lekko uterenowionej wersji Cross Country.

Wnętrze

Volvo w typowym dla siebie stylu w projekcie wnętrza V90 postawiło na minimalizm. Uwagę przykuwa niezwykle estetyczny, duży, umieszczony pionowo dotykowy ekran systemu multimedialnego z jednym, centralnym przyciskiem niczym w tabletach marki Apple – oferowany w standardzie. Drugi duży wyświetlacz zastąpił tradycyjną tablicę wskaźników. Liczbę pozostałych przycisków na konsoli środkowej ograniczono do minimum.

W przeciwieństwie do BMW serii 5 Touring we wnętrzu V90 nie uświadczymy sportowych akcentów (chociaż może być wykończone wstawkami z włókna węglowego) – Volvo stawia przede wszystkim na odczucia luksusu i komfortu.

Materiały użyte do wykończenia kabiny V90 są najwyższej jakości i przyjemne w dotyku – zdecydowanie pozwalają poczuć, że mamy do czynienia z samochodem z wyższej półki. Na życzenie niemal całe wnętrze (łącznie z obudową kluczyka) może zostać obszyte skórą w kilku różnych tonacjach kolorystycznych. Nie jesteśmy więc skazani na przytłaczającą czerń w kabinie.

Fotele to kolejna mocna strona Volvo V90. Są obszerne i wygodne, w opcji pozwalają na regulację podparcia pod udami oraz boczków. Nie zabrakło opcji masażu i wentylacji. Kierowca ma do dyspozycji sporo miejsca i bez problemu znajdzie wygodną pozycję do jazdy. Również z tyłu można podróżować bardzo komfortowo. Szeroki podłokietnik z uchwytami na kubki oraz osobny panel klimatyzacji to miłe udogodnienia dla pasażerów, którzy nie będą narzekać na przestrzeń na nogi mimo wysokiego tunelu środkowego.

Bagażnik Volvo V90 ma 560 litrów pojemności. To dobra wartość w klasie – Audi A6 Avant oferuje 565 litrów, chociaż Mercedes klasy E kombi już o prawie 100 litrów więcej (640 l). Po rozłożeniu oparć tylnej kanapy (składają się samoczynnie po przyciśnięciu guzika w bagażniku) do dyspozycji uzyskujemy 1526 litrów. Pod tym względem przewaga konkurentów jest nieco bardziej wyraźna – Audi A6 Avant zaoferuje 1680 litrów.

Tak czy inaczej, bagażnik V90 odznacza się foremnym kształtem, płaską podłogą, której część możemy podnieść, aby unieruchomić bagaże, a klapa w standardzie otwiera się elektrycznie (również przez machnięcie nogą pod zderzakiem).

Za kierownicą

Podobnie jak w przypadku wnętrza, także w kwestii odczuć za kierownicą Volvo stawia przede wszystkim na komfort. V90 nie zostało stworzone do dynamicznej jazdy – w ostrych zakrętach szybko pojawia się bezpieczna podsterowność – jednak z pewnością pozwoli na dobrą zabawę w zakrętach. Zastrzeżeń nie można też mieć do pracy układu kierowniczego, który daje przyjemny, mocny opór.

Charakterystykę pracy podstawowych układów samochodu (w tym również działania układu hamulcowego) możemy dostrajać do własnych preferencji przez wybór jednego z kilku trybów jazdy. System ten dostępny jest w standardzie w wyższych wersjach wyposażenia. Jeżeli jednak poszukujemy limuzyny tej klasy o bardziej sportowym zacięciu, powinniśmy zainteresować się jednak BMW serii 5 Touring.

Volvo V90 to znakomity kompan długich podróży – wyciszenie wnętrza przy prędkościach powyżej 140 km/h stoi na najwyższym poziomie, a zawieszenie zapewnia komfort, jakiego można oczekiwać od limuzyny klasy premium.

Uczucie płynięcia po asfalcie potęguje sprawnie działająca, opcjonalna, 8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Sytuacja nie zmienia się nawet kiedy zdecydujemy się na 20-calowe felgi. W opcji Volvo oferuje zawieszenie sportowe oraz sprytne rozwiązanie w postaci zawieszenia pneumatycznego przy tylnej osi.

Silniki

W V90 Volvo oferuje jedynie 4-cylindrowe, 2-litrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne. Do osiągów nie można mieć zastrzeżeń, lecz niemiecka konkurencja kusi ciszej pracującymi dieslami V6.

Wśród jednostek benzynowych oferowanych w V90 już najsłabszy silnik benzynowy T5 ma 254 KM i pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 7 s. Taka moc w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się po mieście i w trasie.

Osobom poszukującym mocniejszych wrażeń za kierownicą poleca się 320-konną jednostkę T6, która zapewni osiągi na poziomie sportowego hatchbacka (6,1 s do 100 km/h). T6 może współpracować jedynie z napędem na wszystkie koła niedostępnym dla wersji T5. W przypadku V90 Volvo nie oferuje najmocniejszej wersji hybrydowej T8.

Wśród diesli mamy do wyboru motory o mocach 150 (D3), 190 (D4) i 235 KM (D5). Najbardziej rozsądnym do V90 wydaje się słabszy (190-konny) diesel D4, którego realne zużycie paliwa na trasie nie przekracza 5,5 l/100 km.

Wartą uwagi jednostkę stanowi 235-konny diesel D5 łączący umiarkowane zużycie paliwa z osiągami porównywalnymi z benzynowym T5. Zastosowano w nim system PowerPulse, który redukuje zjawisko „turbodziury” i sprawia, że silnik energicznie reaguje na gaz już od najniższych obrotów. D5 da się połączyć wyłącznie z napędem AWD i automatyczną, 8-biegową skrzynią.

Najsłabsza, 150-konna jednostka D3 może okazać się niewystarczająca pod względem przyspieszenia, jakie zapewni, kiedy na pokładzie V90 będą podróżować cztery osoby z bagażem.

Technologia i bezpieczeństwo

Volvo od zawsze słynęło z oferowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa i kontynuuje tę tradycję w przypadku V90. Co prawda model nie został poddany testowi zderzeniowemu Euro NCAP, jednak S90 otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek, a organizacja doceniła wytrzymałość konstrukcji samochodu oraz bogate wyposażenie standardowe w zakresie bezpieczeństwa. Składa się na nie 7 poduszek powietrznych: dla kierowcy i pasażera, dwie poduszki boczne (dwukomorowe), kurtyny powietrzne (IC), poduszka chroniąca kolana kierowcy, system wspomagania awaryjnego hamowania oraz system unikania bądź redukowania skutków zderzeń z pieszymi, rowerzystami czy zwierzętami.

W standardzie otrzymujemy również licznych asystentów kierowcy, w tym aktywny tempomat, system utrzymywania pasa ruchu i informujący o niezamierzonej zmianie pasa, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy, a także asystenta ułatwiającego jazdę w korkach przez automatyczne zatrzymywanie, ruszanie i podążanie za pojazdami w kolumnie.

W kwestii komfortu bazowa wersja Kinetic oferuje w standardzie 2-strefową klimatyzację elektroniczną, trójramienną, skórzaną kierownicę z przyciskami do sterowania radiem, złącza USB/AUV, czujnik deszczu oraz rozbudowany system audio z 6 głośnikami.

Volvo w V90 proponuje również usługę Volvo On Call, pozwalającą na zarządzanie samochodem przez aplikację na smartphonie bądź smartwatchu. Volvo On Call daje możliwość zdalnego otwierania i zamykania drzwi, sprawdzania poziomu paliwa, schładzania lub ogrzewania wnętrza, lokalizowania samochodu, zdalnego uruchamiania silnika, prowadzenie dzienników podróży oraz informuje o próbie włamania do pojazdu.

Modele XC90, S90 i V90 są pierwszymi na świecie, w których zamontowano system wykrywający duże zwierzęta. W przypadku braku reakcji kierowcy system sam rozpocznie awaryjne hamowanie.

Zapytaj eksperta time4car o ten samochód

Rywale godni rozważenia

Audi A6 Avant

Duże, nowoczesne kombi z pojemnym bagażnikiem i świetnym wnętrzem


Cena od 199 200 PLN
Ocena t4c: 7.8/10
Zobacz

BMW serii 5 Touring

Kombi z mocnymi silnikami łączące komfort i dobre właściwości jezdne


Cena od 226 200 PLN
Ocena t4c: 8.6/10
Zobacz

Mercedes-Benz klasy E kombi

Naszpikowane najnowszą technologią, komfortowe i przestronne kombi


Cena od 201 200 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Volvo S90

Doskonała i dopracowana alternatywa dla niemieckich luksusowych sedanów


Cena od 185 300 PLN
Ocena t4c: 8.2/10
Zobacz

Porady, które mogą Cię zainteresować

Porównaj wybrane modele ()